Билетите за това пътуване свършиха за 24 часа. Затова БДЖ определи още две дати за пътуване с парния локомотив, за които предстои да бъдат пуснати билети.
Пътуването ще бъде в състав от 4 вагона, със седящи места, в средата ще бъде прикачен бюфет-вагон. Местата са 120 като това е максималния капацитет, за да бъде сигурно, че спрямо сегашното си техническо състояние парният локомотив ще може самостоятелно да изтегли до Велинград предвид голямата денивелация по трасето.
"Парният локомотив с номер 60976, който е единственият възстановен на БДЖ теснопътен локомотив, възстановен през 2004 по инициатива на железопътния превозвач, локомотивът е произведен през 1949 г. в Полша и e един от няколкото запазени от тази серия, единственият възстановен", каза за БНР Кристиян Ваклинов, председател и основател на Гражданско сдружение "За теснолинейката".
Пътуването с влак, теглен от парен локомотив е пътуване назад във времето, което сега се радва на огромен интерес. Има хора със специални интереси в областта на железниците, които идват у нас организирано чрез туроператори, фотографи, на които целта им е да уловят красотата на природата, любители на ретропреживяванията, които заплащат значителни суми за тези пътувания у нас.
"Локомотивът е използван за ежедневното обслужване на товарните и пътнически превози по линията. Теснолинейката Септември -Добринище е имала огромно натоварване, особено през 60-те години преди доставката на дизеловата тяга, дизеловите локомотиви, първите пристигат в края на 1965 година. До тогава всички влакове се обслужват с парни локомотиви по линията. Имало е множество товарни влакове с много вагони, съответно са пътували дълги композиции с по два локомотива като този, който ще тегли специалния празничен юбилеен влак в неделя и без тях е било невъзможно движението по линията. На практика 1926 година, когато тръгва първия влак по теснолинейката в първата открита отсечка до Велинград само, първите 39 километра преди 95 години, линията се обслужва с по-маломощни, по-мънички парни локомотиви, десетина години по-късно като нараства трафика по линията са закупени по-мощни локомотиви и след тях трета порция закупени от БДЖ парни локомотиви за линията именно от тези, чийто представител е запазеният и възстановен 60976 полски локомотив като най-мощен, след което идват дизелите, които са два пъти по-мощни от най-мощния парен и доста облекчават и осъвременяват обслужването на превозната дейност по линията Септември- Добринище".
До 2019 година, откакто е възстановена машината всички подобни пътувания с парен локомотив са се провеждали с туроператор. През 2019 година по наша инициатива за първи път се направи по случай деня на Съединението - 6 септември пътуване, за което се пуснаха билети за продажба в касите на БДЖ.
На 19 и 20 юни ще се организира същото пътуване. Допълнителна атракция към пътуването ще бъде присъствието на народни певици от Фолклорната вокална формация "Магическите гласове" на България, които заедно със създателя на Формацията Нина Николина ще бъдат част от отбелязването на годишнината чрез провеждането на импровизиран концерт с акапелни изпълнения, именуван "Песента на теснолинейката".
"Ще представят програма, различна, нетипична на някои от гарите по маршрута на атракционния влак в неделя, който ще бъде съпътстваща програма и ще се получи много приятно, тъй като е едно допълнително разнообразие, емоция на дошлите на това пътуване. Късметлиите, които успяха да се вредят да си купят билети, защото за няма и 24 часа билетите бяха тотално изкупени, което е голяма радост за всички нас и вярвам и за превозвача".
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов приветства очакваното решение за пълноправното членство на България и Румъния в "Шенген". Пред партийни симпатизанти в Дулово, Силистренско, той благодари на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен за "спазеното обещание": "Искам да благодаря и на председателя на Европейската комисия...
На 11 ноември само бързата и адекватна реакция на шофьор на училищен автобус предотврати тежка трагедия с 19 деца в Свищовско. В следобедните часове тир с румънска регистрация, движещ се с несъобразена скорост, навлезе в насрещното платно на завой в село Вардим и секунди го деляха от челен сблъсък с ученическия автобус. Шофьорът на ученическия..
Над 100 000 деца и възрастни у нас имат затруднения в говора и комуникацията . Това са хора с ДЦП, аутизъм, афазии, деменция, интелектуални затруднения и други състояния. Допълваща и алтернативна комуникация (ДАК) помага на хиляди невербални хора по света да общуват и да се развиват. "Темата е много важна. Тя касае много хора, които..
Семейство Галина Герасимова и Андрей Грива разказват за ерата на Водолея - за човека между технологичния напредък и непреходните човешки ценности . Тя е историк, богослов, режисьор и издател, а той е музикант и лектор по теми за живота и словото на Учителя Петър Дънов. И двамата са изкушени от астрологията и имат много познания в..
Време е да бъде изработен национален план за мозъчно здраве. Това каза проф. Николай Габровски, председател на фондация „Съвет за мозъчно здраве“, организатор на кръгла маса „Мозъчните заболявания – предизвикателства и решения“. По думите на проф. Габровски 180 милиона души в Европа живеят с мозъчни заболявания, но вероятно са повече, тъй..
От няколко месеца конната база "Ахил", в която се провеждат терапевтични занимания за деца със специални потребности, е в новия си дом – терен в близост до софийското село Бистрица , закупен благодарение на дарителска кампания за спасяването на базата. Към момента е изградено място за настаняване на шестте коня, които работят с децата. Предстоят още..
Започва най-мащабната дигитализация в Община Пловдив . Служебното правителство е отпуснало 20 милиона лева за целево изграждане на Географската информационна система. Тя ще бъде изградена до година и половина. Новата система ще обхваща всички отдели, както и 90% от предлаганите от общината услуги. С въвеждането на системата ще има..
Обществото е заблудено за БДЖ, защото всеки чака частен превозвач да дойде с неговите хубави влакове и да предлага по-добра услуга. На..
БСП не е вече БСП! Не ние си тръгваме от БСП, а БСП си тръгва от нас! Това каза пред БНР Петко Тюфекчиев, който заедно с други членове на три..
"Обсъжда се желанието на евроатлантическото мнозинство в НС да влезем по най-бързия начин в еврозоната. Скритата инфлация е много по-голяма от..