Начинът, по който политическите лидери стоят в общественото пространство преди поредните парламентарни избори, оказа огромно влияние върху резултатите на 2 април. На този вот именно резултатите очертаха редица интересни проблемни полета, които са силно обвързани с предизборното поведение на лидерите на водещите партии. Това заяви в ефира на Радио Благоевград д-р Радостина Михайлова, преподавател в катедра „Връзки с обществеността“ в ЮЗУ „Неофит Рилски“.
„Коалицията „ГЕРБ-СДС“ в последния момент изплува като първа политическа сила. Един политически мастодонт с 12-годишно управление успя да спечели този вот с два процента преднина пред една коалиция, която е с около двегодишна история. На мен това ми се струва твърде неубедителна победа“, смята д-р Михайлова.
Според нея, запазването на статуквото у нас до голяма степенн се дължи на медиите, които продължават да не задават важните въпроси за корупционните практики в управлението на Бойко Борисов.
„Но това лидерско присъствие на самия Борисов и периодичните победи на партията напомня на една токсична любовна връзка с избирателя. Става въпрос за ниско самочувствие на една нация, която не вярва, че е способна да прескочи познатото, болезнено статукво и да тръгне по нов път“, подчерта тя.
Радостина Михайлова коментира и резултат на ПП „Възраждане“.
„Тази партия много упорито наливаше, именно чрез медийните изяви на лидера си, това нужно на българина самочувствие, след като години наред на него му беше насаждано, че той е беден, че той е прост, че той е безнадежден, че живее в някаква територия, че неговото плачевно състояние са дължи на външни фактори“, коментира университетският преподавател.
Изборният резултата на коалицията „ПП-ДБ“ е логичен, макар и неочакван за двете формации.
„През отминалата кампания те демонстрираха невъзможността си да разговарят с обикновения българин за неговите конкретни проблеми. Те са твърде елитарни в поведение и послания. Това вещае и бъдещи проблеми за подкрепата за тях“, смята Радостина Михайлова.
Още от анализа на д-р Радостина Михайлова може да чуете на прикачения линк:
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...