На 7 юни концертът бе посветен на Ханс Ландесман (1932 - 2013), който е известен австрийски музикален мениджър и директор на музикални фестивали. От 1977 той е бил генерален секретар на „Концертхаус“ и 1986 заедно с Клаудио Абадо основава Младежкия оркестър „Густав Малер“.
Андраш Шиф има записани лекции, в които говори за музикалните светове в сонатите. Той често казва, че най-добрата интерпретация е най-близката до авторовия текст. В едно свое интервю пианистът и диригент обобщава подхода си към произведенията така:
Разбира се, нашата философия в музиката е съвсем различна от тази в театъра, примерно. Аз страстно обичам театъра, но тъй и не мога да разбера какво правят режисьорите с текста на автора. Когато поставят Шекспир, да речем. За мен като музикант всяка дума, написана от Шекспир, би била свещена. Дори не би ми минало през ума да променя някоя негова дума. А пък режисьорите си позволяват да съкращават цели страници, да променят последователността на сцените. Очевидно смятат, че това е легитимно. В музиката, поне според мен, наш висш дълг е да бъдем верни на „текста”.
55 души на сцената е ангажирал композиторът Йордан Владев, за да представи авторския си концерт, озаглавен "Musicca Per Dramma", в Централния военен клуб (ЦВК) в София. Събитието е насрочено за 28 април, навръх Цветница. "Това е проект, който е базиран върху музика за театър, за кино, която съм писал през последните над 20 години...
На 25 април от 19.00 ч. в Първо студио на БНР Оркестърът за народна музика с диригент Димитър Христов ще представи деветото издание на "Ритъмът на Балканите". В концерта публиката ще има възможността да чуе впечатляващи изпълнения на традиционна балканска музика от невероятните Неда Николич от Сърбия (фрула), Байса Арифовска от..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през изминалата и тази седмица, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и..
35 години след премиерата си, след близо 14 000 спектакъла и баснословни приходи, миналата година – на 16-и април, най-дълго играният на Бродуей мюзикъл – “Фантомът на операта“ на Андрю Лойд Уебър, слезе от афиша на нюйоркския Majestic Theatre заради постпандемичната криза. Знаменитият продуцент Камерън Макинтош обеща, че някой ден “Фантомът“ ще се..
Преди дни най-големият карго самолет в света - Боинг 747 Freighter, кацна в София с декорите за предстоящите спектакли на “Фантомът на операта” у нас. Знаменитият мюзикъл на Андрю Лойд Уебър ще се играе от 11-и до 21-и април в зала 1 на НДК. Една от най-мащабните продукции, гостували някога на българска сцена, пристига със стотици тонове декори,..
В „Радиокафе“ в четвъртък гостува Ларс Карлин, роден в Швеция, понастоящем първи тромбонист на Симфоничния оркестър на Датското национално радио. Той е в България по покана на сдружението „Брас перспективи“, представено от Атанас Карафезлиев, който пък е първи тромбонист на Симфоничния оркестър на БНР, така че в студиото ни бяха представени цели..
Голямата награда на Международния музикален конкурс "Златният глас" в Малта в две от категориите спечелиха младите изпълнители от Националния дворец на децата. За БНР вокалният педагог Светлана Струнджева даде подробности за представянето на децата: "Нашите представители от Националния дворец на децата в лицето на вокална формация "Sweet teens" беше..