Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Радостин Радев
Снимка: @adrianayankulova_photography

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство.

Британската театрална школа надделява над всеки опит за нещо различно от професията актьор. Светът на Шекспир, езикът му и умението да създава ритъма на живота на сцената, привличат Радостин толкова много, че днес той е актьор и продуцент, който иска да бъде част от вълната, която ще отведе българското кино на световната карта на седмото изкуство.

"Ако искаме да имаме място в световното кино, то трябва да ни е целта. А не толкова да се правят продукциите ни само тук, за затворен кръг, да гледаме някакви статистики – кой ни гледа това предаване, на каква възраст е, да го таргетираме, за да го задържим най-много на този канал, докато си мие чиниите. Нали затова започват и риалити предаванията. А защо да не ни е целта да създаваме нещо, което е толкова грабващо, че чиниите ще изчакат", казва в "Кино с думи" Радостин Радев. Той е убеден, че има начини да се постигне този ефект, просто трябва да се стремим да ги открием.

Заедно с Юлиан Костов и Калоян Минев създават филмова история, която разказва за трафика на хора – болезнена, но важна за обществото ни тема. Филмът оставя безмълвна публиката по време на премиерата си в кино "Одеон", а според Радостин Радев за тези проблеми трябва да се говори. В случая киното е много добра трибуна за това. С изразните му средства обаче можем все повече да описваме и българската история, която е несравнима откъм факти и събития. Все пак Радев е на мнение, че не бива да пренебрегваме и киното, което е за развлечение.

"В киното се пренасяме в съвсем различен свят и именно затова то представлява едно огромно влечение за мен – обяснява актьорът и продуцент. – Според мен е важно човек да стои в играта."

Радостин смята, че няма малки роли и всичко опира до това специфично умение човек да се превъплъщава в различни персонажи, с всичките му възможни емоции.

"Това е актьорството – рисуване с помощта на емоции. Това са боите, които използваме, от тях идват и нюансите", допълва още той.

За подходите, които един актьор може да използва, когато играе, за тънката връзка с продуцентството и креативността в него, за гениалността на Шекспир и за всичко, което се крие в киносвета на Радостин Радев – чуйте в звуковия файл.

Снимка – @adrianayankulova_photography, личен архив
По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Поздрави се сам!

В редакция "Хумор и сатира" знаем, че съответните учени са изследвали, броили са и са установили научен факт – в България най-популярно е името Георги.  При нас актьори и автори с това име има доста, затова тази неделя след новините в 18 часа  ефирът ще изглежда така: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният..

публикувано на 04.05.24 в 11:00

Sepia: нова изложба на Димитър Генчев в пространството на DOT София

"Смятам, че художникът е наблюдател на заобикалящия го свят, който се опитва да анализира онова, което вижда. А ако наблюдаваш нещо дълго време, започваш да го обикваш",                                                                                                                  Димитър Генчев. Пловдивската галерията за съвременно..

публикувано на 04.05.24 в 08:26
Кирил Кадийски

Саморазпятията на поета

Човекът се ражда от човека. "Фениксът се ражда не от яйце, а от пепелта" (Кирил Кадийски) . Поетът се ражда от поезията.  В печалния ден, в който Божият син е разпнат, за да изкупи греха на човечеството, в "Артефир" отправяме поглед нагоре – към възвишената поезия.   Престижното френско издателство "Аден" посвети годишния си алманах  на..

обновено на 03.05.24 в 14:34
Кадър от снимачния процес

Филмът "Сватба" по разказ на Хайтов с първи показ в Кан

Колко е голямо предизвикателството да правиш игрално кино по българската литературна класика – разговор в "Артефир" с Магдалена Ралчева , режисьор и продуцент на новия игрален филм "Сватба" по разказа на Николай Хайтов, със сценарист Юрий Дачев. Магдалена Ралчева е позната на българските кинолюбители като режисьор на филмите "Още нещо за..

публикувано на 03.05.24 в 14:30

Всекидневните Богородици на "невидимия труд"

През погледа на дванайсетокласничката Виктория Велчева – режисьор на документалния филм "Невидим труд". "Невидим труд" е късометражен документален филм на Виктория Велчева по програмата на "Фабрика за идеи" – "Резиденция баба". Дебютната кинолента на бъдещата студентка по кинорежисура разглежда темата за непрестанния женския труд, който е "стожер..

публикувано на 03.05.24 в 13:08