Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Онлайн медии и аудитория – трикове за привличане на внимание

Снимка: pixabay

Среди разнообразието на медийните платформи се издигат онлайн медиите като особено важен сектор на съвременната медийна сцена. Катерина Войнова, преподавател в Катедрата по български език на СУ "Св. Климент Охридски" и автор на книгата "Жанрови и стилистични особености на онлайн медиите", споделя своите наблюдения относно езиковите особености и манипулативните стратегии, които се използват в този сектор.

За разлика от класическите медии, онлайн медиите демонстрират разнообразие в езиковата си стратегия. Както пояснява Войнова в рубриката “Епизоди от живота“ на предаването “Нашият ден“ има сайтове, които следват стандартите на книжовния български език, докато други се насочват към привличане на внимание чрез използването на езикови средства, които са по-близки до разговорния стил.

Използването на агресивна лексика и враждебно говорене са характерни за медийния дискурс както в миналото, така и днес. Според нея журналистите често се употребяват негативни глаголи и епитети, за да наложат определени образи на обществени личности и институции.

В разграничаването между социалните мрежи и онлайн медиите, Войнова отбелязва влиянието на разговорността, която е характерна за платформите за социални мрежи. Това влияние се отразява в стила и тонът на публикациите в тях.

Стратегиите за привличане на вниманието на аудиторията в онлайн медиите са многобройни. Създаването на сензационни заглавия, използването на експресивни изразни средства и хиперболизацията са често срещани методи, които целят да привлекат вниманието на потребителите.

Заглавията играят ключова роля в привличането на читателите, като често се използват такива, които не разкриват достатъчно информация за съдържанието на статията. Това създава интрига и повишава интереса към материала.

В разговора тя посочва още, че в сферата на онлайн медиите често се срещат и неистински новини, които могат да бъдат разделени на две основни категории - апокалиптични сценарии и клюки за популярни личности. Тези стратегии на манипулация са насочени към привличане на внимание и генериране на реакции, което увеличава трафика към съответните медийни платформи.

Чуйте разговора в звуковия файл. 


По публикацията работи: Зоя Димитрова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Поло Оконе

Поло Оконе, мултижанров артист: В селото има по-специална енергия от градската!

Гост в рубриката "Темите на деня" на предаването "Нашият ден" беше Поло Оконе - човекът, който си е поставил за цел да възроди културния живот в пернишкото село Мурено. Той е мултижанров артист, реализирал множество инсталации, хепънинги и пърформанси. Освен че рисува и изнася лекции по философия, Поло е и физик по образование. Поло Оконе сподели в..

обновено на 17.05.24 в 11:17

"Да! За живот!" – Националните спортни игри за трансплантирани започват

Започват Националните спортни игри за трансплантирани – "Да! За живот!" . Събитието ще се проведе на 18 и 19 май в Югозападния университет "Неофит Рилски" – Благоевград . Спортният празник се организира по инициатива на Изпълнителна агенция "Медицински надзор" (ИАМН), в сътрудничество с висшето учебно заведение и Община Благоевград. За силата, за..

публикувано на 17.05.24 в 10:03

Безплатно приложение за помощ на животни в нужда

В рубриката "Епизоди от живота" на предаването "Нашият ден" ви представяме едно мобилно приложение, чрез което могат да се подават сигнали за бездомни животни, имащи нужда от помощ. Приложението е разработено в България и е напълно безплатно. Идеята е всеки, който види животно в нужда и иска да помогне, да може да сигнализира чрез мобилната апликация на..

обновено на 17.05.24 в 09:53
Анка Костова

Небанковият финансов сектор у нас е в много напреднал етап на подготовка за еврозоната

Експерти от стратегическото и оперативно ниво на Комисията по финансов надзор (КФН) осъществиха посещение в Хърватската агенция за финансов надзор , като част от предприетите стъпки за реализиране на националния план за въвеждане на еврото в България. За опита на Хърватия в процеса на въвеждане на европейската единна валута и готовността на..

публикувано на 16.05.24 в 12:48

Раждаме ли се мениджъри, или се учим да бъдем такива?

Дали човек се ражда с дарбата да бъде ефективен мениджър, или се изгражда посредством обучение и практика? Този въпрос вълнува много мениджъри и собственици на бизнеси, търсещи начини за постигане на бърз растеж. Владислав Цветанов, доктор по икономика в катедра "Предприемачество" на УНСС и автор на новоизлязлата книга "Ръководство на ефективния..

обновено на 16.05.24 в 12:35