С промени в наредбата за опазване на обществения ред се регламентират правилата за движение на електрическите превозни средства на територията на Бургас. Сред забраните е електрически тротинетки и скутери да се карат по главните улици „Александровска“ и „Богориди“, както и другите пешеходни зони. За тези и други нарушения водачите вече ще могат да се санкционират и от общински служители. Предлаганите глоби са до 50 лв.
„Всички сме свидетели какво е движението по главните пешеходни улици на Бургас. Не рядко се е стигало до инциденти, лично аз съм бил свидетел на такива. Това гражданско недоволство наложи предложената от нас промяна. Всъщност, ние с нея, не забраняваме движението на такива превозни средства, защото то така или иначе е забранено със закон. Ние даваме възможност на общинските служители, определени със заповед на кмета, да извършват контрол на това движение и да могат да налагат административни наказания“
По главните улици „Александровска“ и „Богориди“ и другите пешеходни зони ел. тротинетки нямат право да се движат. А изграждането на велоалеи там, според Дракалиев, е невъзможно и ненужно.
„Те са изцяло пешеходни. В самия закон пише, че когато зоната е изцяло пешеходна е забрането за достъп на подобни средства. Няма как при този вид настилка с декоративни плочки и от двете страни разположени търговски обекти и заведения да се поставят велоалеи. И не е и необходимо, все пак законът дава право ползващите ел. скутери да се движат по пътната мрежа, ака че вместо да се движат по „Александровска“ могат да се предвижват по „Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“
Вносителите докладната записка посочват, че причината за промените са масовото навлизане на електрически превозни средства и риска от произшествия с тях поради липсата на актуална нормативна регламентация за движението им.
Хора с ел. тротинетки в Бургас недоумяват от къде и как да се предвижат безопасно от комплексите към центъра. Много от тях ползват алтернативното превозно средство, за да стигнат до работа. По думите им, ако се движат по пътното платно, както регламентира закона, е рисковано и опасно.
„От една страна шофьорите се дразнят, когато сме на улицата, от друга страна е опасно и рисковано, особено по по-оживените булеварди, където се движат и автобуси. От друга страна самите тротоари също са забранени за тротинетки“, казва журналистът Елена Димитрова.
Тя е категорична, че водачите на електрически превозни средства не са равностойни участници в движението.
„Тротинетките никъде не ги искат – нито на пешеходните зони, нито по булевардите", посочва Димитрова.
Нейното предложение е да се изградят велоалеи по големите натоварени булеварди в Бургас, без по тях да минават автомобили, а където не е възможно, да се обособят по тротоарите.
„Електрическите тротинетки са екологични, но без необходимата инфраструктура те стават неизползваеми в градска среда и се обезсмисля основната им цел - да заменят личния автомобил и автобуса“, допълва още Димитрова.
Не общинска наредба, а по-засилен контрол ще реши проблема с карането на тротинетки по пешеходните зони. Това мнение изрази пред БНР-Бургас депутатът Андрей Рунчев. Законът ясно е забранил управлението им сред пешеходците и е нужно и полицията да контролира процесът, посочи той: „По-скоро проблемът е по двете главни пешеходни улици – „Александровска“ и „Богориди“. Аз смятам, че в Приморския парк, особено в този есенно-зимен период, няма чак толкова водачи. Всеки един, ако е съвестен водач на превозно средство, предпоставките за произшествие ще бъдат занижени“, поясни депутатът. Особено по ул. „Александровска“ се наблюдава как се спускат с висока скорост хора на колело или тротинетка, посочи Андрей Рунчев.
Експерти по пътна безопасност смятат, че е крайно време велоалеите от тротоарите да се прехвърлят на пътното платно. Така ще се увеличи сигурността на водачите на ел. тротинетки и велосипеди и ще се намалят конфликтните ситуации, които сега съществуват между различните участници в движението.
„Вече има оплаквания от доста хора, които са имали инциденти, както с тротинетки, така и с велосипеди, точно поради тази причина, че на тротоарите е създадена такава възможност за предвижване на тези пътни превозни средства. Мисля, че е крайно време да се използва нуждата от този вид предвижване и тези велоаели, които в момента са на тротоарите да се прехвърлят на пътното платно“, посочва Михаил Попов от Института по пътна безопасност.
Според Попов при добро желание на общината и общинските съветници това може да се случи. Що се отнася до предложената възможност санкции да могат да налагат и от страна на общината, той коментира:
„Не трябва да се прекалява. Първо трябва да се започне от създаването на необходимите условия и оттам нататък да се мине към много по-сериозен контрол. Но дори и да вървят успоредно нещата – и от полицията, и от общината, ще е даже още по-добре“
Предстои наредбата да се гласува от общинския съвет.
Повече чуйте в звуковите файлове:
С Карнавал на биоразнообразието започна Зеленият уикенд . В него се включиха над 150 деца от 22 учебни заведения. Организатори са Българска фондация "Биоразнообразие" в партньорство с Община Бургас и РИОСВ-Бургас. Темата тази година бе "Бургас на три езера" . „Всички ние трябва да се използваме от тази природна даденост, да..
На 24 май от 15:30 часа в сградата на НЧ „Възраждане-1912г.“, град Болярово МИГ – Елхово – Болярово, съвместно с община Болярово, организира информационна среща в изпълнение дейностите по Проект „Еко-кошница, моля!“. Проектът е изпълняван съгласно административен договор № РД 50-54/17.03.2023 г. по подмярка 19.3 „Подготовка и изпълнение на дейности за..
В следствие на трудов травматизъм от началото на годината 19 души са загубили живота си в страната. Сериозен ръст на трудовите злополуки се отчита и за цялата 2023 година, съобщи директорът на агенция "Главна инспекция по труда" Екатерина Асенова на регионален форум в Ямбол. Статистиката показва, че трудовите злополуки стават..
Започнаха от днес строителните дейности по 34 км от трасето между областите Варна и Бургас. Министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова провери как стартира основният ремонт на Дюлински проход, по трасето на третокласния път Старо Оряхово–Гюльовца–Каблешково–път I-9 Слънчев бряг–Бургас за 34 км от трасето...
Инциденти е имало през всички години, откакто я има службата. Не намирам основание в момента да има промени в ръководството на НСО. Нека всички компетентни органи да установят реалните причини и тогава ще говорим. Така президентът Румен Радев коментира тежкия инцидент с автомобил на службата за охрана на властта, станал снощи при Аксаково, при който..
Председателят на Управителния съвет на Съюза на ловците и риболовците в България Васил Василев присъства на отчетното събрание на Ловно-рибарско сдружение "Странджа" в Болярово днес, съобщиха от Общината. Ловците отбелязват 140 години от началото на организираното ловно движение в България. Сред гостите на събранието бяха също директорът на Държавно..
Временна организация на движението ще бъде въведена от 08:00ч. до 17:00 ч. на 20 май по бургаската ул. „Константин Величков“, в района на бл. 20 в ж.к. „Лазур“, съобщават от Общината. Причината е извършването на строително-ремонтни дейности по пътната настилка. Лентите за движение по улицата ще бъдат затваряни на етапи. Преминаването на превозни..
В следствие на трудов травматизъм от началото на годината 19 души са загубили живота си в страната. Сериозен ръст на трудовите злополуки се..
С Карнавал на биоразнообразието започна Зеленият уикенд . В него се включиха над 150 деца от 22 учебни заведения. Организатори са Българска..
С решение на правителството Община Приморско получава държавни имоти в гр. Приморско. Те са с обща площ 14 012 кв. м и ще бъдат използвани за..