Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Буферният паркинг край Видин е факт, неясно остава как се организира движението

4
Снимка: Радио ВИДИН

Буферен паркинг за тирове е изграден преди подхода към Дунав мост 2, от 15 май вечерта вече работи. Ден по-късно на среща на транспортните фирми от Видинска област притеснени шофьори се поинтересуваха каква собственост е, каква е организацията на движение, могат ли камионите на видински фирми да не престояват на него. 

"Никой не може да ни каже държавен ли е, частен ли е, какъв статут има, как ни спират, защо ни спират, какво ни се случва. Няма отговори... Ние страдаме само ние, те хората отвън са добре, ние във Видин ще страдаме много. Кой ще ни защити нас?", каза Николай Тодоров- превозвач.

"Във Видин е от днес, в Русе е от преди повече от месец. Най- старият е на Капитан Андреево. Той функционира от близо две години и половина. Държавата не е построила досега един паркинг по граничните пунктове... един. Без да знам собствеността тук, съм сигурен, че не е държавен. Вие коректно задавате въпроса- тези, които са от другаде, са добре, ние, обаче какво правим... Тази инвестиция, който и да я е направил, в момента, в който България бъде приета в сухопътен Шенген, отива на кино", коментира Йордан Арабаджиев- изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

Проблемът за видинските шофьори обобщи Андрей Андреев- видински превозвач:

"Според мен, проблемът на видинските превозвачи е, че всеки един от нас си има база и защо трябва да ходим в буферния паркинг. Което мисля, че до няколко дни ще го регулираме това нещо с представители на Община, полиция, Областна управа, управителят на паркинга и мисля че няма да има никакви проблеми. Никой няма нищо против да плати 15 лева нормална цена. Той, ако стои на опашката 5-6 часа, този камион ще си изгори в нафта тези пари..."

На въпроса кой има право да спира тежкотоварните автомобили от пресцентъра на ОДМВР- Видин ни отговориха, че за пропускателният режим от и към буферния паркинг би следвало да отговаря управителя на паркинга. Задължения на органите на реда е да реагират на сигнали за ПТП, както и да съдействат за регулиране или подпомагане на трафика при тапи на пътя.

Седмица след като заработи буферният паркинг, потърсихме и шофьори, които чакаха на опашка на околовръстния път преди паркинга: 

"За първи път ще влизаме сега. Нямаме си представа каква е организацията, какво се случва... То е същото да стоим тук. Плаща се 15 лева за българите, 15 ли е, 20 евро за чужденците. Стоиш и чакаш пейджърът да изпищи и да се редиш още няколко часа да излезеш от паркинга. И си отиват по две денонощия. По-рано влизахме за едно, сега влизаме за две. Те като не работят там на митницата, ако ще хиляда паркинга да направят, все тая... Колегата оня ден 4 часа не е могъл да излезе... За първи път съм... Колеги казаха, че от една седмица има. Трябва да вляза задължително. Номер дават и като ти дойде номера, излизаш за границата..." 

Буферният паркинг е изграден на площ от 70 декара, на него могат да бъдат паркирани 550 камиона. Има изградена административна сграда на вход/изход, баня, тоалетни, има интернет, ресторант, магазин в процес на изграждане, обясниха Цветелин Петков и Георги Жеков- служители в буферния паркинг:

"Малко преди самия мост, има светофар, който е малко преди моста, на който трябва камионите да влизат. Има светлина червена и има знак зелено за на дясно, който трябва да е паркингът. Когато паркингът е пълен, свети червено и те трябва да влезнат в самия паркинг. Защото вътре има преди тях камиони, които чакат реда. Не е задължително да се влезе в паркинга. Всеки господин шофьор, госпожа на тир, може да влезне по желание. Ако не иска, записва предния номер, който е на автомобила преди него, гледа този номер и си следи реда. След като излезнат всичките от паркинга и дойде този номер за излизане, тя или той може да излезе от паркинга. Стои си някъде, чака си и си следи номера на автомобила, който е бил преди него. Който иска да влезне, влиза, взима си пейджър, който му се дава на входа, той е с номер и издава аларма. Като му дойде реда, времето, му се издава аларма, пейджърът издава звук, вибрации и той се нарежда за изход. Това е цялата процедура... Засега не сме намерили някакви основателни причини да не мислим, че върви реда. Това е цялата организация, точно заради това камионите да не са на улицата, а да са в паркинга. Който няма желание да бъде в този паркинг, не му се налага някаква, нали насила да му се наложи да присъства вътре в самото съоръжение, може да си вземе реда, както каза колегата и да напусне..."

Радио Видин изпрати въпроси до пресцентъра на АПИ, Областния управител на област Видин, кмета на Община Видин, директора на българо-румънското дружество "Дунав мост Видин-Калафат" и очакваме отговори от институциите за организацията на движение, собствеността на буферния паркинг, целта на инвестицията и други. 

Към този момент единствено от пресцентъра на Община Видин отговориха: "Подробен устройствен план е приет с решение на Общински съвет-Видин, одобрен със заповед на кмета на Община Видин д-р Цветан Ценков. Издадено е разрешение за строеж. Обектът е въведен в експлоатация с акт 16 от 14.05.2024 г. с приемателна комисия на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК). Площта на имота е 116 394 кв.м. Името на фирмата-собственик е „ДАНУБИЯ ЛОГИСТИК ВИДИН" ЕООД."

Повече може да чуете в звуковия файл. Радио Видин ще продължи да следи темата. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Стефани от Монтана подарява мечтания бал на момиче в нужда

Днес ще разкажем поредната вдъхновяваща история. Главен герой в нея е Стефани Борисова от Монтана, която реши да осигури средства за абитуриентски бал на момиче в неравностойно положение.   Стефани е на 22 години и в момента е студентка в четвърти курс, като паралелно с това работи в софтуерна компания. Младата жена учи "Регионално развитие",..

публикувано на 10.01.25 в 17:15

Романът "Смок" на Ели Лозанова - пътеводител из нравите и порядките на Северозапада

Да избягаш от града, за да живееш на село си е сериозно предизвикателство и не е за всеки. Да избягаш от София, за да заживееш в Българския Северозапад, вече е само за избрани. Имам предвид без да хукнеш обратно още в рамките на първия месец. Това не всеки го може. Могат го такива, като фотографката Изабел Арнаудова. Израснала на жълтите..

публикувано на 10.01.25 в 16:45

За животните с любов от Монтана: Историята на един спасен ястреб

Днес в рубриката "97 лапи 1 една опашка" ще се пренесем в Монтана, където ще ви срещнем с добрия пример и любовта към животните. Поводът е публикация в социалните мрежи на 33-годишния Дончо Илчев , в която той е написал:  "Извинете, че спрях движението на колите по улицата днес, но този ястреб е от защитен вид и трябваше да бъде спасен..

публикувано на 10.01.25 в 16:00

Вино, четка и музика: Тайната формула за една незабравима вечер в Белоградчик

В Северозапада, където възможностите за развлечения често са ограничени, Румяна Георгиева от Белоградчик решава да промени тази тенденция и да предложи на местните хора едно уникално и вдъхновяващо преживяване – рисуване с вино, кръщава го   Art & Wine - Belogradchik .  Това занимание, станало истински хит през последните години, съчетава..

публикувано на 10.01.25 в 15:45

Пазим ли живите човешки съкровища

Рекорден брой "Живи човешки съкровища" са вписани в националния регистър за миналата година. България е част от програмата на ЮНЕСКО "Живи човешки съкровища" от 2008-а година и до сега в националната система са вписани 44 елемента. Номинации се правят на всеки две години  и се вписват до пет носителя на нематериалното културно наследство, но..

публикувано на 10.01.25 в 14:25

Общественото обсъждане на Общинския план за младежта предизвика дискусии във Видин

Във Видин се проведе обществено обсъждане на проект на Общински план за младежта за 2025 година. Документът определя целите и приоритетите на общинската политика за младежта, както и финансовите ресурси за неговата реализация, в съответствие с Националната стратегия за младежта (2021-2030 г.) и Националната програма за младежта (2021-2025)...

публикувано на 10.01.25 в 14:22

Динково, Тополовец и Дреновец против соларен парк в землищата си

Негодувание назрява сред жители на три села - Динково, Тополовец и Дреновец, в община Ружинци , заради проект на Общината за изграждане на фотоволтаични системи върху общински земи около тези населени места. Хората твърдят, че никой не ги е предупредил предварително какво се предвижда за изграждане в землищата им. Категорични са, че за такива..

публикувано на 10.01.25 в 10:10