След тежката катастрофа по пътя към Дунав мост 2, при която загинаха шестима души, възникват въпроси. Можеше ли да бъде предотвратена? Какви са мерките, които се предприемат, за да няма подобни инциденти? В събота микробус с пътници се блъсна в товарен автомобил, спрял на платното за изчакване на реда си за преминаване на граничния пункт с Румъния.
Заради засиления трафик към Дунав мост 2, колоните от тежкотоварни автомобили на платното към граничния пункт с Румъния са почти ежедневие казват шофьори:
"Колегите тук като им свърши работното време, остават на пътя и спят. Бусовете по принцип карат без почивка. Има си опасност винаги... Понякога опашката е страшна - по 7, 8, 10 километра. Редим се, свършва работното време и където ти свършва, там оставаш да спиш... Понякога, когато спират на шосето, а не в отбивките, е опасно. Заобикаля се, минаваме в лентата за автомобилите... Може да се направят повече отбивки или някакъв паркинг, на който шофьорите да си правят паузите. Както виждате, правим паузите на платното за движение."
Пътят не е предвиден за такова натоварване. За да няма инциденти се разчита на контрола, казва областният управител на Видин Огнян Асенов:
"Това, което считам, че следва да бъде направено, е свързано с дейността на контролните органи при тези дадености. Това е засиленият контрол от страна на Автомобилната администрация, контрола от сектор "Пътна полиция" към Областната дирекция на МВР и разбира се други органи, които са разположени по цялата територия. Тук би следвало да се активизира дейността и на всички структури, които работят на територията на граничния пункт."
Освен трафика, причина за опашките е бавната обработката на товарните автомобили на граничния пункт. Престоят на платното е с часове, казват шофьори:
"Като дойде телевизията тук, почват да работят. Като се махне, спират. Почва опашка от километри. И като седим по десет часа, другите пет часа мислите ли, че сме адекватни? Ние сме опасни на пътя след това."
Според областния управител всички на граничния пункт работят организирано и при натоварване. Преминаването зависи и от румънските власти:
"Дейността на пункта по преминаване, обработка на пътнико-потока и на товаро-потока не е само работа на българските органи и служби. Имам предвид и румънските органи. Тук не бива да бъда разбиран погрешно, че хвърлям някаква вина. Работата е съвместна. Работата е обща и от мобилизацията на всички следва да очакваме и облекчаване на преминаването през граничния пункт."
Още през септември миналата година е отправено предложение за изграждане на буферен паркинг, но досега няма отговор от институциите, от които зависи, обясни Огнян Асенов:
"Определихме три терена, които са на територията на общината в посока към изход от Република България. Изпратили сме на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на транспорта и Държавната агенция по безопасност на пътищата предложение за съгласуване и евентуално за определяне на терен към който да се насочим и да определим оператор, който ще подготви и ще стартира процедурите по разкриване на такъв буферен паркинг."
Предстои разкриване частен паркинг, който ще е на площ от около сто декара.
"Въпросът е поставен пред Общински съвет - Видин за изготвяне на подробен устройствен план, след което да стартират реалните дейности. Към момента частната фирма работи за изграждането на връзка между бъдещия буферен паркинг и самия мост."
Окончателно решениe за облекчаване на преминаването през граничния пункт и опашките от тирове към моста ще е приемането ни в Шенген, когато задължителният контрол на границата с Румъния ще отпадне, казва областният управител. Призова за бдителност на пътя.
Придвижването към Дунав мост 2 ще е по-безопасно и бързо с изграждането на скоростния път Видин - Ботевград, който се очаква да бъде завършен през 2027 година.
Агенцията по заетостта продължава с приема на заявки по инициативата "Възможности за повишаване на професионалната компетентност на заети и незаети лица на територията на община Видин". Днес бяха представени програмите по 3 проекта в тази сфера. Инициативата „Започвам работа - Компонент 3 „Заетост“ е насочена към неактивни и безработни лица,..
Община Видин е предвидила в новия общински бюджет средства за възстановяване и реконструкция на училищния двор и спортните салони на бившето училище "Христо Ботев" във видинския квартал "Строител". Идеята е да се разкрият още места, където видинчани ще могат да спортуват, каза заместник-кметът по финансово-стопанска дейност, бюджет и икономическо..
Защо част от учениците, завършили основно образование, не успяват след осми клас? Например, в област Враца през 2023 година има 918 дванадесетокласници, а когато този випуск е завършвал седми клас през 2018 година учениците са били 1943-ма. Този и други въпроси, свързани с явно и скрито отпадане от училище, поставя и търси отговори проучване на..
В Професионална гимназия "Васил Левски" в Мездра ще бъде разкрита първата в Северозападна България паралелка по програмиране на изкуствен интелект . Това се случи с подкрепата на Комисията по заетост на Областния съвет за развитие в област Враца, областния управител Николай Николов и началника на Регионално управление по образованието Лорета..
Не всеки пациент може да бъде протезиран чрез импланти , каза в "Час при зъболекаря" лекарят по дентална медицина д-р Олга Папушева . По думите ѝ, преценката се прави след съответната консултация. "Импланите са вид възстановяване на един или няколко зъба с идеята да се възстанови дъвкателната функция и естетиката в устата. Вече зависи колко..
Днес ще си говорим за самотата. Но по-скоро ще си поговорим за нея, като я погледнем от хубавата страна, защото самотата оставя пространство за самоопознаване. Знаете, когато сме сами, имаме повече шанс да се обърнем към вътрешния си свят без външни влияния. Това е моментът, в който можем да разберем кои сме, какво обичаме, какви са..
ТикТок и други социални медии са въздействащи върху младежите, които често търсят популярност и начин да се харесат на своите връстници. Почти ежедневно в такъв тип платформи добиват популярност екстремни предизвикателства, които насърчават опасно поведение сред младите хора. Такова предизвикателство, нашумяло в последно време, е прекомерната..