Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Министър Шишков: Решен е проблемът за участъка Ружинци-Монтана, работим и за тунел под Петрохан

Арх. Иван Шишков
Снимка: БГНЕС

Участъкът от новия скоростен път между Мездра и Ботевград ще бъде готов през 2024 г. Това обяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков. Той докладва пред Народното събрание какво се случва с големите пътни проекти у нас. Министър Шишков обясни какъв е напредъкът на новия скоростен път Видин-Ботевград, но подчерта, че според него е по-рационално да се работи активно за тунел под прохода Петрохан.


„Най-бързото трасе от Видин към Кулата е тунелът под Петрохан. Т.е. всички вие трябва да помислите в тази посока. Аз, в рамките на моя опит, още от 1992 година знам, че се разработваше вариант за тунел под Петрохан и връзката с този коридор (Видин-Кулата бел. ред). Трасето, което в момента се изгражда (Видин-Ботевград), разбира се трябва да бъде завършено и то трябва да бъде завършено навреме, но според мен изключително икономически ще има смисъл да бъде изграден тунел под Петрохан, защото е най-прекият път- със седемсет и няколко километра по-къс, второто е, че няма да направим евентуална тапа на магистрала Хемус, а това ще щади и природата. Относно скоростния път Видин-Ботевград, участъците с открита строителна площадка са: Видин-Макреш, Макреш-Бела и Бела-Ружинци. Това е около 55 километра от общата дължина на трасето, което е 190 километра. Строи се и в двата участъка от Мездра до Ботевград- 33 километра. Между Видин и Макреш има забавяне за учредяване на сервитути предвид множеството инженерни мрежи. Казусът е разрешен, има разрешение за строеж и предстои възобновяване на дейностите на терен. Участъкът Мездра-Ботевград се очаква да бъде завършен през 2024 година. За участъка Ружинци-Монтана, с дължина 40 километра, се изпълняват устройствени процедури. Очаква се обезпечаване на трасето да е извършено до месец май 2023 година и строителството да започне от средата на следващата година. Имаше обжалване на Подробния устройствен план, което е приключило в съдебна фаза през март месец тази година, за съжаление колегите от АПИ (Агенция "Пътна инфраструктура"- бел.ред.) са получили информация от МРРБ (Министерството на регионалното развитие и благоустройството- бел.ред.) през май месец, т.е. два месеца след като е завършило съдебното производство е имало възможност да започнат процедура за отчуждаване. Имам уверението, че до края на тази година ще бъде приключена цялата документация, която е нужно да бъде внесена в Министерски съвет за отчуждаване на този участък и затова май месец следващата година е очаквано да бъде завършено отчуждаването, за да може да бъде започнато строителството. В участъка между Монтана и Враца има наистина проблем с трасето- когато е проектирано трасето, то минава в близост до складове с боеприпаси, което е недопустимо, и в момента се прави нова разработка на трасето, за да може да се обезпечи правно и регулационно. Това е един от онези участъци от магистрали в България, за които съм имал възможност да говоря, че нямаме проектирана магистрала от край до край. Работи се активно, за да може да бъде намерено трасе, имайте предвид обаче, че в този случай вероятно ще се наложи и нов ОВОС (Оценка за въздействието върху околната среда- бел. ред.). В този участък процесът ще се забави чисто процедурно.“


Министърът на регионалното развитие и благоустройството допълни, че би трябвало да се направи цялостна концепция как ще се финансират в бъдеще големите инфраструктурни обекти в страната.


„България има нужда в най-малкия вариант да бъдат изградени още 1200 километра магистрали или скоростни пътища, които към този момент струват около 20 милиарда лева. Най-важното е наистина да се намери икономическият начин да бъдат построени магистралите. Освен да бъдат проектирани, трябва да се намерят начини и да бъдат финансирани."


Министър Иван Шишков отговори на въпрос на видинския народен представител Росица Кирова за напредъка на проекта за тунел под Петрохан, че ще настоява процедурите да бъдат ускорени.


„Тунелът под Петрохан е изключително важен, дал съм и вариант и за икономическо решение, ако не се намерят пари в бюджета. В този си състав Министерството на регионалното развитие прави всичко възможно този обект да се движи максимално бързо, процедурата да стигне до там, че да бъде ясно за държавата по кой ред ще тръгне да го инвестира, но трябва да се придвижва. Към този момент съм поискал от Агенция „Пътна инфраструктура“ максимално бързо специално този проект да бъде раздвижен. Аз съм изцяло на Ваша страна да направим максимално бързо тунела под Петрохан, оценявайки колко е важно.“




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

9 години от създаването на Обществения дарителски фонд отбелязаха в Бяла Слатина

На 13 юни Общественият дарителски фонд в Бяла Слатина "Участвам - дарявам - променям" отбеляза 9 години от своето създаване. Фондът помага за изпълнението на обществено значими идеи на територията на  общината,  които трудно биха се осъществили без неговата подкрепа. Насочени са към детско развитие, образование и култура. За тези девет години..

публикувано на 21.06.24 в 17:30

"Niki R:ce" - един дует със северозападно участие, представя нова песен и видеоклип

Никол Ризова и Цветан Маринов или "Niki R:ce" е един млад дует със северозападно участие. Двамата се събират преди 9 години и оттогава са заедно и на сцената, и в живота, а наскоро записаха новата си песен - "Феномен" .  Пътищата на Ники и Цецо се пресичат в музикалното училище. Тя учи кларинет, а той - китара. Остават заедно и като са..

публикувано на 21.06.24 в 15:28

Криминалният роман "Веселото гробище" на Лора Лазар

Добре дошли в Кралево! Селото, в което…Абе просто едно село, което по нищо не се различава от хилядите други такива. Типичното балканско село с типични обитатели, предимно старци с чепати характери и с повече минало, отколкото бъдеще, със звучни имена и колоритни прякори. На село е така – чужд си, докато не ти лепнат прякор. Сдобиеш ли се с..

публикувано на 21.06.24 в 15:00
Дипломиране ГПЧЕ и СУ

Зрелостници във Видин получиха дипломите си

Две училища във Видин изпратиха днес своите зрелостници. С тържествени церемонии бяха раздадени дипломите на дванадесетокласниците от Гимназия с преподаване на чужди езици "Йордан Радичков" и Средно училище "Цар Симеон Велики" . Учениците поставиха финален етап от завършването на средното си образование, като се представиха успешно на..

публикувано на 20.06.24 в 18:00

Предизвикателствата при изграждането на система за възобновяема енергия до 30 kW

Въпреки че процедурата за производството на възобновяема енергия до 20 kW за собствено потребление е улеснена, има редица условия, които гражданите трябва да имат предвид при планирането. Процедурата за инсталации до 30 kW, също представлява интерес за еднофамилни, многофамилни сгради и малки обекти, особено с възможността за изкупуване на..

публикувано на 20.06.24 в 15:57

Врачанска двойка ще се венчае по стар български обичай

Млада двойка от Враца ще се венчае по стара българска традиция, пресъздавайки автентичната Северняшка сватба. Теодора Тодорова и Михаел Йорданов ще си кажат заветното "да" на 30 юни във Врачанския Балкан. Самата сватба ще е част от програмата на Националния фолклорен събор "Леденика" и ще се проведе в едноименната местност. Бъдещите младоженци са..

публикувано на 20.06.24 в 15:50

Група по колоездене е сформирана в училището в село Ковачица

Група по колоездене е сформирана в Основно училище "Св. св. Кирил и Методий" в село Ковачица , община Лом. Огнян Владимиров е ръководител на групата, учител по физическо възпитание и информационни технологии.  Групата по интереси се казва "Колоездене за бъдещето" и се реализира в периода от февруари до средата на юни.  "В групата по списък..

публикувано на 20.06.24 в 15:45