Колоните от тирове, чакащи да преминат по Дунав мост 2 на излизане от страната, са на километри от граничния пункт с Румъния. Трафикът е рекорден. Чакащите от своя страна затрудняват движението на входа на Видин. През последните седмици тапите на пътя между Видин и Дунавци са почти ежедневие.
"То на две, три места има колони. Задръстването е голямо и в двете посоки. Не е нормално това“, коментираха шофьори.
В дните се интензивен трафик се налага движението да се регулира като поетапно се пропускат автомобили в едната и другата посока, каза началникът на сектор "Пътна полиция" при ОД на МВР-Видин главен инспектор Владимир Герасимов:
"Тук е трасето за Дунав мост. То съвпада с входа на град Видин и нашата цел е тук на място да организираме така автомобилите, които са на територията на града и на областта, че да могат гражданите да преминават, макар и с малки затруднения да влизат и излизат от града."
"Няма и 12-13 километра, не можем да ги минем три дена", казаха шофьори на товарни автомобили от колоната на входа на Видин.
Заради опашките на Дунав мост 2 транспортният бранш търпи сериозни загуби, коментира Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи и определи ситуацията на границата с Румъния при Видин като "ужасяваща":
"Нашите шофьори изчакват около три дни, за да преминат през България за Румъния. Имам предвид, че една част от тежкотоварните автомобили спират на Враца, други на Монтана и най-накрая се придвижват до Видин. На всяко едно от местата се чака около ден, т.е. около три дни са необходими за да премине един автомобил през граничния пункт Дунав мост 2. Това в никакъв случа не удовлетворява транспортния бранш, тъй като е свързано със сериозни загуби, които търпят превозвачите."
Според Йордан Арабаджиев в кратки срокове държавните институции трябва да намерят решение, за да може изчакването на граничния пункт да е в рамките на няколко часа. От бранша предлагат на граничния пункт да са само контролните органи на гранична полиция и Агенция "Митници":
"Останалите нямат място там. Освен това тези кантари или везни, както искате ги наречете, да не бъдат в самия граничен пункт, а да бъдат изнесени малко по-напред, като има заплащане, някой, който е претоварен, да не спира опашката. Също така разделянето на потока на Европейски съюз и други държави би могло да помогне."
Йордан Арабаджиев заяви, че от Съюза на международните превозвачи не считат, че има изграден буферен паркинг в зоната между Враца и Видин:
"Самото понятие буферен паркинг означава, че този паркинг би следвало да бъде на място удобно, в близост до граничния пункт. Мога да дам пример с такъв буферен паркинг, какъвто има изграден на Капитан Андреево-Капъкуле. Там шофьорите могат да почиват. Могат да ползват баня, тоалетна. Дават им се пейджъри, те знаят кога им идва редът. Няма пререждане. За какви буферни паркинги говорим, когато има определени някакви си паркинги, които нямат елементарни условия и освен това по какъв начин ще се спазва редът на пристигане и реда на заминаване. Това никак не е ясно."
През последните две седмици трафикът по Дунав мост 2 е рекорден за деветте години, откакто е построен, каза Людмил Любенов, изпълнителен директор на смесеното българо- румънско дружество "Дунав мост Видин-Калафат". Допълни, че на пункта се работи със свръх максимални усилия:
"Близо 1 100 тира напускат страната, а влизат 1 400. Забелязва се многократно повишаване на лекотоварния трафик, който за денонощие е два до три пъти повече от обичайния."
Всички платна на граничния пункт са отворени за преминаване. С предимство са леките автомобили, каза Силвио Лазаров, началник на Гранично полицейско управление – Видин. Заради увеличения трафик, се налага да се освобождава и второ платно за тях, което пък допълнително затруднява преминаването на тировете:
"Инфраструктурата на КППТ-о е така устроена, че не позволява примерно голяма опашка от леки автомобили, които пък ще затруднят придвижването и на товарните. Ние за това сме принудени понякога да пускаме и второ платно за леките автомобили, за да може да се освободи и лентата за движение на товарните, да не възпрепятстват товарните, които спират по платното да почиват, разминават се и от тук идва и проблемът."
При увеличаване на опашките от Областната дирекция на МВР търсят съдействие от колегите си в Монтана и Враца, за да се отклоняват тировете за изчакване още там. Използват се и допълнителни сили, за да не се допускат инциденти, каза директорът на Областната дирекция старши комисар Петър Коцин:
"Ангажираме колеги от съседни дирекции да съдействат, за да може така да се редуцира движението към града. Иначе, когато опашката стане прекалено голяма използваме и допълнителни сили, за да можем да регулираме движението, да не допуснем инциденти и напрежение."
Подготвен е рамков документ между България и Румъния за облекчаване на процедурите за преминаване на граничния пункт, каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Николай Найденов, преди дни във Видин. Предвиждат едновременни гранични проверки, разделяне на потока от тежкотоварни автомобили с регистрация в Европейския съюз от тези, които са от други държави и увеличаване на броя на автомобилните везни за претегляне:
"Трябва максимално бързо да бъде ангажирана румънската страна по отношение на това да се осъществяват съвместни проверки. След тяхната реакция, надявам се, че ще създадем работна група, която и към настоящия момент не е заработила, за да се помогне в посока реализирането на тези съвместни проверки, които според нас ще дадат трайно решение по отношение облекчаване на тежкотоварния трафик. Категорично в споразумението сме заложили и възможности за разделяне на лекотоварния от тежкотоварния трафик по отношение на увеличаването на броя на везните за претоварване във връзка с това, че има възможност да се увеличи по този начин капацитетът."
Все още се очаква се официално становище на румънската страна по документа. Друга мярка за облекчаване на трафика са буферните паркинги. Според заместник-министър Найденов такива има, но не се използват достатъчно:
"Имаме конкретни локации, които сме разпространили навсякъде до целия транспортен бранш. Надявам се все повече да могат да се използват, защото това е начинът, по който няма колите да застават на самото платно."
На 21 ноември отбелязваме Деня на християнското семейство - повод да се замислим върху значението на семейството и брака като основи на духовния и социален живот. В съвременното общество, обаче, много млади хора избират да живеят заедно и без да сключват брак. Какви са причините за възникването на тези тенденции? Според социалния..
Застаряването на населението в Европейския съюз (ЕС) е един от най-сериозните проблеми, с които повечето страни ще се сблъскат в близко бъдеще. Съществуват сериозни опасения за предизвикателствата, които все по-застаряващото население поставя пред икономическите и социални условия в момента. Делът на младите хора (на възраст 0-14 г.) в EС до..
Остават ли Видин и Северозападният регион на последно място по икономическо, демографско и социално развитие? Институтът за пазарна икономика представи традиционния си доклад "Регионални профили: показатели за развитие 2024". Тазгодишното проучване показва, че изпреварващият икономически растеж в няколко от по-малките области в България..
Изборът за бъдещото професионално развитие е още в училище. Как правилно да се насочат учениците, обяснява Силвия Ставрева от Центъра за подкрепа на личностното развитие с предмет на дейност кариерно ориентиране и консултиране във Видин. "Центърът работи с ученици от I-ви до XII-ти клас и в тази връзка нашата програма за работа с тези..
Екипът на Радио ВИДИН гостува в близкото до Видин село Неговановци. То се намира н а 12 км от областния град. Красиво и благоустроено е Неговановци. Впечатлява с големия и обновен площад с красиви декоративни дървета и добре поддържани зелени площи. Смята се, че Неговановци е лицето на община Ново село, защото е първото село, което..
Преговорите за редовен кабинет продължават на фона на начертани червени линии и намерения за санитарен кордон. Ще намерят ли партиите формула за управлението? Кои са възможните партньори и невъзможните компромиси? Политическото бъдеще на страната дискутираме с политическия анализатор Тома Ушев , автор в дясната платформа "Консерваторъ". Радио..
От Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) внесоха жалба във Върховния административен съд с искане за отмяна на постановлението на Министерския съвет за повишение на минималната работна заплата на 1077 лева от 1 януари. В жалбата работодателите настояват за отмяна на постановлението, с което бе прието повишаването, като..