Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Пътните ремонти ще спрат ли катастрофите?

Всички опасни участъци с концентрация на пътни инциденти ще бъдат ремонтирани. Над 80 са участъците със завишен процент на пътно-транспортни произшествия, спешно ще бъдат взети мерки за най-опасните сред тях- съобщиха от МРРБ. От Агенция "Пътна инфраструктура" уточниха, че с предприетите през тази година ремонтни действия видимо ще се подобри безопасността на движение, а целта е да се премахнат всички предпоставки за възникване на пътни инциденти. В картата с опасните участъци са: отсечката Димово- Ружинци, Ружинци - посока Дреновец, по второкласния път за прохода "Петрохан" Монтана - Берковица; Враца- Мизия, Криводол- Кнежа до Бяла Слатина.

Според жители и управата на селата Скомля и Медовница, през които минава Е-79, трафикът е интензивен, а пътят- опасен.

Красимир Крумов - кметски наместник на с. Скомля"През селото минават над 1 500 автомобили. Този трафик ни създава проблеми, защото пътят не е както трябва да бъде, доста е износен и се получават катастрофи. Този път са го кръстили "Пътя на смъртта" шофьорите. Тук стават ежедневно катастрофи", каза Красимир Крумов- кметски наместник на село Скомля.

Сиян Георгиев живее до пътя. Не смее да си влезе в къщата:

"На два пъти чупят оградата. Единия път тир, единия път лека кола, едни момчета, не спазват никакви ограничения, че е село. Два бора имаше, бутнаха и боровете. В тази стая изобщо не влизаме, откъм пътя. По- надолу има стълб, бутнаха стълба. Малко валне ли дъжд, край. Ние тука в къщата не влизаме". 

"Аз три години не се прибрах в село, точно заради този трафик, заради тия катастрофи. И сега е страшно, но поне сложиха стабилни мантинели. До портата ми са мантинелите. 2017 година за един месец три катастрофи, на метър от къщата ми. Шумно е, прашно е. Някак си да се направи така, че да се раздели този трафик", сподели Илка Иванова. 

Димо Димитров казва, че не може да се движат хората по пътя, защото тротоарите не са изчистени:

"Има тротоар, ама е пълен със земя. И като дойдат двата тир-а не може да се разминат. Горе има легнал полицай, има знаци, има всичко, никой не спазва".

Заради стръмните завои по пътя най- много са катастрофите в отсечката Скомля- Медовница, казват местните жители. И в Медовница хората ходят по пътното платно. 

"Така се минава, то няма къде да ходим. И страх да ни е, това е положението. Всички карат както си искат", каза Цветелина Цонкина.

Заради трафика къщата на Боряна Кръстева се е напукала.

"Като легна и като минат тирове ме люлят. Тука няма никъде тротоар, като тръгне вода излиза. Не сте първи, няма да сте последни. Всички идват, виждат го, отиват си. Четири пъти е правена тази отсечка, дето е излязла бяла вода. Бяла вода пръска навсякъде и създава не само проблеми със шосето, но и проблеми с чистота на въздуха", посочи още един проблем Боряна Кръстева от Медовница.

Лозина Цонова - кметски наместник на село МедовницаКметският наместник на Медовница Лозина Цонова посочи, че трафикът е много натоварен. Често пъти спират тежкотоварните камиони на площада и остават след себе си отпадъци:

"Несъобразена скорост, имаме горе влизане в къща няколко пъти. Горе също имаме и загинал човек, събори къщата на човека, който живее там. Откакто сложиха легналите полицаи, вече е по- спокойно. Тировете не спазват ограниченията".

Кръстовището на село Тополовец по пътя Ружинци- Дреновец- Тополовец и за Арчар- Монтана и Дреновец- Лом е опасен участък, посочи кметът на община Ружинци Александър Александров.

"АПИ миналата година взеха много сериозни мерки, поставиха едно препятствие тип легнал полицаи и 3 или 4 набраздени на асфалта с машина участъка. Причините, за да станат такива ПТП-а, там нямаме проблеми с видимостта. Пътят е хубав, пътят е широк, позволява голяма скорост", обясни причините за пътните инциденти кметът на община Ружинци Александър Александров. 

На територията на област Видин още през 2021 година са идентифицирани три участъка с концентрацията на пътно-транспортни произшествия на Е-79. Те са в три населени места- селата Бела, Скомля, Медовница, както и на път II-11 Симеоново- Ботево- Арчар. Участъците с концентрацията ПТП се идентифицират съвместно с органите на МВР, обясни Пламка Радославова - изпълняващ длъжността директор на Областно пътно управление /ОПУ/- Видин. За всеки участък е избран индивидуален подход за решение.

"За обезопасяването на даден участък се предписват и предприемат определени мерки- краткосрочни и дългосрочни. Краткосрочните представляват всички действия за подобряване на видимостта, на сигнализацията и обезопасяването на крайпътното пространство с поставянето на различна сигнализация, която да е видима и която да може да привлече вниманието на шофьора към този участък, че трябва да бъде преминат с повишено внимание. За конкретните случаи говорим за това, което се предвижда- сигнализация за тези опасни участъци, за големи табели, които са жълти с поставени фотоволтаици- мигаща светлина, която да привлече вниманието на шофьора към тази табела, където се показва, че участъкът е опасен и е с концентрация на пътно- транспортни произшествия. Както и направляващи стрелки C7, които се поставят, водачи, по участъка, който е опасен, както и подмяната на ограничителните системи, които постоянно са нарушавани в тези зони, точно заради тези настъпващи пътно- транспортни произшествия. Както и изготвянето след подобряване на асфалтовото покритие в тези участъци, с изкърпване или подмяна, поставянето на напречна шумяща маркировка, която е на определени участъци преди навлизането в опасния участък, за да привлече вниманието на шофьора", каза какви мерки ще бъдат предприети за подобряване на пътната безопасност Пламка Радославова - изпълняващ длъжността директор на ОПУ- Видин. 

Мариян Стоянов е с дългогодишен опит зад волана. Собственик е на фирма за автобусни превози. Според него опасни участъци в Северозапада има заради трафика. 

"Ако караш нормално, стигаш. Турци, поляци най-вече рискови ситуации правят с камионите. Пътищата са хубави, широки, няма забележки на пътните платна. Ако спазваш всички ограничения, стигаш докъдето си тръгнал. По Е-79 в момента по-малко минават. Трафикът минава през Арчар- Доктор Йосифово. Този път е по- натоварен, понеже е по-къс. Оттук, ако е 110 километра, от другата страна ти е 90 километра. Спестяваш време и гориво. В идеално състояние е второкласния път, защото е правен ремонт миналата година".

В добро състояние е и пътят след Димово към Медовница, завоите се взимат спокойно. В идеално състояние е пътят след Монтана към Берковица. Не така е обаче от Лом до Козлодуй и от Дреновец до Лом- дупки, кръпки, неравности по асфалтовата настилка, сподели Мариян Стоянов.

Специална методика определя опасните пътни участъци, посочи Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

"Има различни методи, в различните държави се използват. Все пак тази оценка е трябвало да бъде правена и назад в годините. Аз лично, честно казано, съм силно скептична дали е правена или не е правена до момента. По-скоро в България нещата са малко имитация на мерки и правене на нещо", каза Диана Русинова. 

Според организацията проблемни пътни отсечки в Северозапада има около Козлодуй и по пътя Враца- Монтана, Видин- Монтана. 

Цялата тема може да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Община Ново село - стремеж към развитие и обновяване

Екипът на Радио ВИДИН гостува на Ново село - голямо, красиво и достолепно село, което е общински център. Намира се на брега на река Дунав.  Богатството и културата на новоселяни са следствие на търговията с вино и грозде по река Дунав и от съхранените традиции - на децата да се дава образование. В миналото е било изключително богато и с доста..

публикувано на 10.01.25 в 12:05
Светлин Тачев

Светлин Тачев: На прага сме на пълна делегитимация на политическата система

Държавният глава Румен Радев обяви, че ще даде още време преди връчването на папката за съставяне на редовно правителство, определяйки като безотговорно поведението на политиците.  Първият мандат ще отиде в най-голямата парламентарно представена партия ГЕРБ-СДС.  Преговорите между партията на Борисов, Демократична България, БСП и Има такъв народ..

публикувано на 09.01.25 в 10:00

Ще издържи ли семейният ни бюджет на новата ценова атака?

Новата година настъпи с повишени цени на някои стоки и услуги у нас. Токът за бита за Северозападна България вече е по-скъп с около 9%. Хлебопроизводителите побързаха да реагират на повишеното ДДС на 20% и съответно повишиха цените на насъщния. От 1 януари са в сила новите цени на личните карти. Вместо 18 лева за нова лична карта трябва да..

публикувано на 08.01.25 в 10:45

Видин-Ботевград: Новият път, чийто край непрекъснато се отлага

Строителството на най-големия инфраструктурен обект в Северозападна България започна след протестите в началото на 2018 година, когато стотици жители на региона няколко поредни седмици блокираха важни пътни отсечки с искане за магистрала до Видин и тунел под Петрохан. Тогава правителството обеща, че този проект ще е приоритетен за държавата, ще се..

публикувано на 07.01.25 в 13:24

Пазарът на труда все повече ще изпитва недостиг на работна сила

Работодателите завяват нужда от 261 926 работници и специалисти през следващите 12 месеца с умения и знания в различни професионални направления, които ще са необходими за ефективната работа на предприятията. Най- търсените специалности на пазара на труда можем да видим най-ясно от проучването, проведено сред работодатели от Агенцията по заетостта..

публикувано на 06.01.25 в 14:48

Шивач, водач на МПС и спедитор-логистик са най-търсените професии в област Видин

Регистрираните безработни лица средномесечно в област Видин за периода януари – ноември 2024 година са 4 053. Равнището на безработица в областта е 14.8%, а   от януари до ноември 2024 година  на работа са  п остъпили общо 2 888 души.   Област Видин е с дял 2.6% от общо регистрираните средномесечно безработни лица в страната (155 181) за..

публикувано на 06.01.25 в 14:26

Очаквания и надежди за 2025-та - какво си пожелахме на Васильовден?

На 1 януари отново сме изправени пред поредното ново начало, изпълнени с надежди и очаквания. Каквито и да са икономическите прогнози, колкото и несигурно да изглежда бъдещето за много българи, всеки от нас отправя пожелания за себе си и най-близките си хора. Първият ден на годината народът ни нарича Сурваки. Наименованието идва от обичая..

публикувано на 01.01.25 в 10:45