Днес отбелязваме за 20-ти път Световният ден на диджея. Подценяването на тази професия като лековата и несериозна е грешка, защото диджейството е сериозна работа, която далеч надминава стандартния 8- часов работен ден. На първо място е работата в клуба – няколко часа при високи нива на звука, обикновено в задимена обстановка и голям стрес. Когато за всички нощта свършва и съвсем безгрижно се отправят към леглото – диджеят тепърва има да събира техника, след което често спи по 3-4 часа, а след това се качва в колата и кара понякога и няколкостотин километра до местоположението на партито за следващият ден. Добрият диджей трябва да разбира от физика и математика. А ако е отличник по тези дисциплини помага много, защото задължително трябва да има понятие от неща като децибели, звуково налягане, херци, честота на семплиране, хедруум, средна и пикова мощност. Това са само някои от нещата, които не само трябва добре да познава, а и да може да приложи конкретно за "клуба", в който е поканен да пуска. За да е на ниво, диджеят прослушва стотици парчета на седмица, като накрая ако успее да извади десетина парчета от целия огромен поток е истински късметлия. 100% от DJ-те от старата школа могат да миксират наистина. Просто преди не е имало как грамофоните или CD плейърите сами да "вкарват" парчетата едно в друго. Емблематичен диджей за цялата страна още от 80-те години, особено в Северозапада е Васко Громков. Той е журналист, изпълнител, поет, актьор, промоутър, PR, радио и ТВ-водещ, селекционер. Носител на 11 награди от национални конкурси за диджеи през 80-те години на миналия век. В клубните среди е известен още като DJ VaGro. Той практикува тази професия от цели 40 години.
През зимата на 1982 година, още като ученик, той реализира първото си училищно DJ шоу. Две години по-късно идва и първата регионална DJ – награда, трето място на окръжния преглед на дисководещите "Видин’83“. През 1985 Васко Громков за първи път работи като DJ в нощен клуб – "Телеграфкапия“. Участва в националния DJ-конкурс "Каваци’85“ и печели специалната награда на журито. Веднага след казармата, в края на 1987, той заема първо място в конкурса за DJ на Северозападна България. Запазва същото място и на конкурсите през 1988 и 1989 година. В този период защитава "Втора артистична категория“ пред Държавната атестационна комисия, специалност "Дисководещ“.
В края на 80-те, като студент в София, Васко Громков започва да пише речетативи и да ги репетира върху готови инструментали на популярни дискотечни хитове. След като негово демо парче "Спонсор" се завърта с успех във видинска дискотека, той решава да запише цял демо албум в домашни условия. На 15 януари 1994 година, Васко Громков реализира първото издание на предаването "Музикални вести и клюки" по Телевизия Видин. Пет години и половина по-късно то отбелязва 250 издания в ефира на медията. В същата година, той открива клуб за подготовка на DJ-непрофесионалисти към Младежки дом – Видин и работи като диджей във "Венециански склад“ и бар "Зодиак“. Организира и два градски конкурса за DJ-непрофесионалисти.
" В онези времена, когато всичко беше доста стегнато, затворено, но пък ние във Видин имахме благородния късмет да сме близо до Югославия, тогавашната Югославия и най-новата музика и чрез радиото и чрез грамофонни плочи пристигаше при нас и точно това даде начало и обособи емблематичната за 80-те години видинска диджей школа. Безспорно, да не кажа номер едно в страната, но поне ТОП 3... 40 години на диджей сцената и голямата ми мечта и цел сега е през лятото да си ги отбележа във Видин на "Телеграфа", защото там е мястото където трябва да се отбележат... 84-та е някак знакова и емблематична според музикалните специалисти, всички останали смятат, че в ТОП културата, това е била най-креативната година. Песните които са издадени тогава са претърпели най-много кавъри след това през годините, има страшен бум и на модата и на киното, на абсолютно всичко през тази 84-та. И аз си я избрах за любима, не знам защо. Имах награда от Националния фестивал за диджей, имах предложение за работа... Когато започнеш да се занимаваш професионално с това нещо на 15-ет години си имаш едни увлечения, след това се появяват други. Аз първоначално движех с една банда метъли, след това преминах на брейди, спрях в new wave, и после дойде диското и всички останали неща и накрая за капах започнах и да рапирам. Започнах да рапирам още през 82- ра, когато никой не беше чувал за рап в България, то и в световен мащаб имаше само няколко изпълнители, но така откривахме програмите си и други диджеи го правеха...и след това вече записвахме нещата... Ние като МС-та, като диджеи от старата школа, които говореха между песните, не като сегашните, намерихме място в радиата, бяхме подготвени на практика за радио водещи, освен това и технически бяхме добре. И така като се замисля от видинската школа абсолютно всички минаха през радиата... Всичко се промени от 21-ви век, когато започна, но не спира да се променя и технически. Сега вече с един лаптоп... аз например работя с 15 хиляди песни, които ги знам наизуст, дори не ползвам слушалки последните 5-6 години, защото знам траковете наизуст. Това беше невъзможно преди, когато работехме с магнетофонни ролки, с плочи, с касети, с дискове след това. Сега нещата са по-опростени. Един Spotify ти дава готова сет листа, която можеш да пуснеш в заведението и това елиминира диджея на практика. Друг е въпросът, когато един опитен диджей стои на пулта със своята харизма, с всичко това, което може да даде, да реагира на публиката е - той тогава измества тази перфектно направена сет листа, пак казвам по електронен път. Самата публика се промени, разбира се. Знам сега какво се слуша, особено в България. От една страна е този ориенталски кючек стил, който се налага вече 30-ет години, което е смазало абсолютно всичко. От другата страна тези модерните течения - трапове, регетони, и хаус, и афро, и пеенето от долу и какво ли не. Аз карам на олд скул все още и най-изненадващото е, че младата вълна прие тези неща. Аз смятах, че през 2022 след пандемията, никой няма да обърне внимание вече на класическите ретро хитове от 70-те, 80-те и 90-те години и в края на 20-ти век и съм супер приятно изненадан, че хора на 20 - 22 години си пожелават уникални песни от едно време и се разцепват да танцуват на тях. Дори в момента е адски модерно диското в края на 80-те. The Pointer sisters, Gloria Gaynor, Dayana Rose, Donna Summer, Village People и т.н. на тези песни абсолютно всичко избухва и има надежда за праведната музика, така я наричам аз.", разказа Васко Громков.
2017 година в цифри за DJ VaGro изглежда така: над 90 участия като DJ, над 60 организирани концертни участия на български изпълнители и водещ и жури в първото издание на международния фестивал за изпята поезия – Sofia Singer Songwriter Fest 2017. Поканен е за резидент-диджей и ивент-менажер на столичния клуб "Social Café Bar & Kitchen“. Върхът е написването и издаването на първата му полубиографична книга "Аз бях DJ“ (книга първа: през 80-те). Тя е първата засягаща DJ-културата, издадена в България и на Балканите. Книгата е представена в над 20 телевизии и радиостанции, плюс много промоции в различни градове на страната. Същото се случва и в средата на 2018-а, когато излиза втората част "Аз бях DJ“ ( през 90-те). През месец октомври двете книги са представени на сръбски език в Белград, в рамките на международния фестивал за независими творци "Indirect“. След което издава и третата част от единствената книга, посветена на диджейската култура в България, която обхваща период от цели 20 години - първите две декади на XXI век. Историята продължава да е наполовина автобиографична и наполовина документална, както и в първите две части. Засегнати са почти всички области на развлекателния шоубизнес в страната, като са споменати няколко хиляди реални личности. В близо 500 страници, авторът споделя преживяванията си по клубове, дискотеки, концертни зали и стадиони, театрални сцени, радио и телевизионни ефири.
През 2019 година, Васко Громков слага край на продължилия 10 години, супер успешен DJ Retro Fest – Vidin. Поканен е за главен сценарист към празничната програма на Българска Национална Телевизия – "БНТ на 60“.
Слушатели на Радио Видин ни сигнализираха за драстично увеличение от около 300 процента на наемите на общинските жилища в град Видин. На територията на област Видин има над 400 общински жилища. В тях са настанени хора, отговарящи на определени критерии: хора с починали близки, многодетни семейства, самотни родители, хора, изпаднали в..
По повод днешния Световен ден на риболова в студиото на Радио ВИДИН гостува Иво Вълов, председател на Клуба по спортен риболов "Дунав-Видин". За него риболовът е много повече от хоби. Още от дете има влечение към въдицата. От 15-16-годишен започва да се занимава по-сериозно с риболов. Често от клуба организират различни инициативи за деца...
Жители на Мездра настояват да се осигури достъп до два квартала и вилна зона при модернизацията на международния път Е-79 в района. Иван Георгиев е сред засегнатите граждани. По думите му стигането до имотите е затруднено заради изграждането на нов пътен възел в землището на Мездра и село Крета, който ще обслужва изграждащия се скоростен път..
Как едно гражданско сдружение може да помогне за съживяването на Северозапада? За мисията на „Кауза Северозапад“ говорим с Теменужка Цветкова и Боян Аврамов от неправителствената организация. Сдружението е учредено през август. Екипът е от експерти и професионалисти в различни области, каза председателят Теменужка Цветкова. Наскоро..
Осемнайсет години от създаването на Вокална група "Пъстренец Jr." към Младежкия дом в Монтана се навършват днес, 21 ноември, в Деня на християнското семейство. Подбраната програма е пъстра и включва изпълнения от най-малките певци, които са 7-8-годишни, през утвърдени солисти, печелили награди от престижни конкурси, до гост-изпълнители –..
През 1981 г. излиза албумът "The Dude" с участието на редица студийни музиканти. Номиниран е за 12 награди "Грами", спечелвайки три. Наистина Куинси Джоунс може да бъде наречен "обединител" сред музикантите и нациите, както казва за него Джо Байдън, визирайки супергрупата USA for Africa, която с протекцията на Джоунс създава благотворителния сингъл..
Брокери отчитат покачване на стойността на имотите в Северозапада. Цените на годишна база във Враца се покачват със 17.5%, във Видин - с 22.6 на сто, в Монтана - с 20.6%. В София, където търсенето на жилища е най-голямо, годишният ръст е 6.9 на сто. Според едни експерти, поскъпването на имотите в Северозапада вероятно е следствие на..