Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

В Люти дол искат да възстановят инфраструктурата, пострадала при строителството на магистралата

"Надявам се, когато приключи строителството на магистралния път, който ще мине и край селото ни, да бъде ремонтирана главната ни улица, по която сега минава целият трафик от Е79", коментира ситуацията в мездренското село Люти дол кметът му, Никола Николов.

"Един от основните ни проблеми сега е именно този трафик. Той ни създава много грижи. Оттук сега минават всички превозни средства от София към Мездра, Враца и Видин. С една дума- инфраструктурата ни е голям проблем. С него се боря откакто съм застъпил като кмет и не мога нищо да направя. За трафика се използват две улици в селото, които не са подготвени за такова натоварване по тях. Вече са амортизирани, изкопани са огромни дупки. люти долОбаждам се на АПИ, обаждам се на Пътно управление Мездра, а те ми казват, че това била общинска улица. А аз им отговарям, че в момента тя не е общинска, в момента е Е-79. Голямо безхаберие, направо не ми се говори...

Заради този трафик протести правихме в селото преди месец. Още същия ден се отзоваха институциите, но като минаха два дни, всичко се забрави.  

Надявам се поне когато бъде завършен новият път, нещата да се променят и това да спомогне за съживяването на селото. Сега тук са останали предимно възрастни хора, няма нов живот. Вярно е, че се закупиха доста къщи в селото, предимно от софиянци, но те идват тук само за почивните дни. Те са временно тук, нямат грижа за селото, гледат само да си изкарат уикенда добре и си заминават. Дали селото може да стане рай за тези софиянци като бъдещи пенсионери- да, но те пак ще са пенсионери. Тук трябват млади хора. Ето защо новият път ще е добре за нас. Така млади хора, които се заселят в селото, ще могат да живеят в спокойна обстановка, сред красива природа и в същото време да работят в Ботевград, Мездра и Враца, където ще се стига буквално за минути по магистралата..."



"Днес на селското ръководство е по-трудно да решава възникналите проблеми"
, коментира ситуацията и най-дълго заемалият длъжността кмет в Люти дол, 82-годишният Цено Михайлов. Той е бил кмет на селото повече от 32 години.

"Когато аз бях кмет, в продължение на 15 -18 години, имах самостоятелен бюджет. Ние си сформирахме бюджета, ние разполагахме и с всички средства- данъци, такси и т.н. Затова имахме възможност да благоустрояваме и хигиенизираме. По същата причина и дисциплината при нас беше много голяма. Ако закъснееш с 1 час и не си на работното си място, а те потърсят- ще трябва да даваш обяснения. Сега гледам кметствата не се отварят със седмици, никой не се интересува и не следи. Сега средствата се дават може би в тези села, където кметовете са от същата политическа партия , от която е общинският кмет.

Навремето кметовете имаха пълномощия при сключването на граждански бракове, при издаването на пълномощни, на договори и т.н. Сега го няма това нещо, за всичко трябва да се ходи в общинския център. Така че, трудно им е, но пък сега нямат тези грижи за училища, здравни служби, детски градини, защото хората са по-малко... Въпреки това, смятам че хората в Люти дол ще се завърнат и селото ни няма да изчезне от картата на България...", допълни Цено Михайлов.

   
Подробности по темата и целите интервюта може да се чуят в звуковия файл.

   



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Ще задоволят ли фотоволтаичните системи енергийните нужди на домакинствата?

Според най-новата статия на информационната платформа за отразяване на климатичните промени на достъпен език "Климатека", фотоволтаиците за балкони могат да задоволят до 30% от годишното потребление на едно домакинство. В съвместен проект "Достъп до енергийно обновяване" бяха представени възможностите да бъдат създадени облекчени условия и за..

публикувано на 18.09.24 в 10:45

От какви промени се нуждае България?

Политическото бъдеще на България обсъдиха общественици, политолози и социолози в навечерието на предизборната кампания. Нуждаем ли се от смяна на приоритетите и на политическия модел? Иска ли обществото "рестарт на системата"? Необходим ли ни е нов обществен договор? Отговорите потърси Младежки клуб "Има бъдеще"  със съдействието на аналитичен клуб..

публикувано на 17.09.24 в 14:42

Грамотността днес - знания, умения и способности

На първия учебен ден отделяме внимание на грамотността, за да разберем какво означава да си грамотен днес и защо е важно да сме грамотни.  Според Димитър Тодоров - учител по български език и литература, сега пенсионер, г рамотността основно се разделя на две части- едната е базовата, която се определя като умения, способност за четене, писане и..

публикувано на 16.09.24 в 15:24

Полетковци- поредното изчезващо село в Северозапада

Село Полетковци е разположено в хълмиста местност, близо до едноименния язовир. То е най-малкото село в община Кула.  Природата тук е дала много, но дори това не е спомогнало за задържане на хората. Както и в други села от Кулския край, така и тук, жителите му са преселници от Централния Балкан. Знае се, че в края на XVIII и началото на XIX век в..

публикувано на 13.09.24 в 17:05
Александър Михайлов

Александър Михайлов: Партиите да мислят за победа, а не за по-следващия мач

За втори път през тази година и за седми от 2021-ва досега ще избираме парламент.  Кои са реалните фактори, задълбочаващи партийната и политическата криза в страната?  Ще продължи ли тенденцията активността на гражданите да бъде все по-ниска?  Има ли основания да се очаква, че вотът наесен ще приключи изборната спирала?  Действащото..

публикувано на 12.09.24 в 10:00

Забавят ли ръст цените на хранителните продукти?

Пазарът на хранителни продукти на едро в момента е "доста стабилен и равновесен", а пазарът на дребно е по-раздвижен и има своите регионални особености. Това каза в интервю за БНР Владимир Иванов , председател на Държавната комисия за стоковите борси и тържищата. В големите магазини може да се видят трендове, които не са обосновани..

публикувано на 11.09.24 в 10:45

Проблеми с финансирането затрудняват автобусния бранш

Пред множество затруднения е изправен автобусният бранш. Най-актуален към момента е проблемът с финансирането. Липсват компенсациите, с които трябва да бъдат подпомогнати превозвачите за безплатното пътуване на деца до 14-годишна възраст и други правоимащи граждани (ветераните от войните, военноинвалидите, военнопострадалите) в градския транспорт...

публикувано на 10.09.24 в 11:00