"Със стикер или малък плакат, на който ще бъдат видяни думите "стачка" или "КАП" (Конфедерация на автомобилните превозвачи", се изразява символиката за съпричастност, за споделяне на мнение. Не всички наши членове, симпатизанти или други фирми се включват. Защо се стигна дотук? Защото от много години ние искаме реална и държавна политика, искаме браншът да бъде чут, а не да се отбягват нашите проблеми. Нашата борба е с незаконните превозвачи, с бюрокрацията, с остарелите разбирания. Знаете колко е безумно на Дунав мост 2 при Видин опашките да са 10 часа. Ние сме част от Европейския съюз - в държавите от тази структура няма извинения или обяснения от съответната служба и власт, но и няма подобни ситуации. Европейският съюз означава свободно движение. Борим се с рестрикциите за българския товарен превоз, познати като пакет "Мобилност 1". Катастрофата обаче е, че губим повече по границите, където чакаме с часове, не с минути".
Стачните действия няма да засегнат пътниците.
"Протестът е само с плакат, същността му ще се разгърне от януари евентуално. Ние знаем, че срокът е прибързан, но на принципа на демокрацията решението взе болшинството в Конфедерацията. Не очакваме да се случи нещо до 13 януари. Колко ще го подкрепят или подкрепят към момента аз не мога да кажа. Уверявам, че нищо няма да се случи, ако някой се притеснява - всички продължават да пътуват по разписание и регламент".
На 13ти януари ще започне ефективна стачка, ако проблемите в бранша не бъдат решени.
"Ще спрат автобусните превози на линейните автобуси. Няма да спрем автобусите, които обслужват болнични заведения. Няма да спрем специализираните превози, защото не бива. Нашата цел е друга - не нанасяне на щети, а съвместно решаване на ситуацията".
Законът за автомобилните превози ще бъде разгледан от Министерски съвет в сряда, увери след среща с превозвачите министърът на транспорта Росен Желязков. Промяна в закона ще има, гарантира той и допълни, че защитава интересите на отсрещната страна. По нито един от сроковете по правилника на законодателния орган не е възможно новостите да се осъществят до януари, заключи министърът.
"Обещания има. Нашият нов транспортен министър прояви желание, прояви готовност. Дискусията с него беше положителна. Не всичко, уви, е в нагласата му. Общо казано трябва сработване на целия държавен механизъм. За дискутираните тол такси ние казваме "да", защото искаме пропорционално наторване за всеки, който руши и ползва пътя. Не всичко е мед и масло. Тол системата в Австрия е най-модерната. Австрийска е фирмата, която я въвежда тук. Но при нас системата няма да е последната, най-модерната, а стара нейна версия. Това го дискутирахме, а отговорът е "по-евтин е". Липсваше обществена дискусия. Тези, които въвеждат тол таксата, казват "държавата реши". Това не е демокрация. Върхът на пирамидата до 1989 година с ножа не стигаше до кокала, а го прерязваше. Тогава някой горе решаваше, а надолу всички служеха послушно".
Министерството на регионалното развитие не може да вземе отношение по желанието на превозвачите за инкриминиране на фирмите, извършващи нерегламентирани превози, заяви в петък министър Петя Аврамова, като се обяви за преразглеждане на дългосрочните договори на превозваческите фирми с общините. Тя потвърди, че от 1 март ТОЛ системата тръгва и не се предвиждат нови отлагания на въвеждането й.
Неделята, в която се намираме е наречена Неделя след Богоявление, което означава, че все още Църквата ни насърчава да вникваме и осмисляме събитието на Кръщението Господне и то да бъде част от нашия живот. "Покайте се, защото се приближи Царството Небесно" (Мат. 4:17). "С тези дълбоки и свещени слова започнала проповедта на..
Днес ще разкажем поредната вдъхновяваща история. Главен герой в нея е Стефани Борисова от Монтана, която реши да осигури средства за абитуриентски бал на момиче в неравностойно положение. Стефани е на 22 години и в момента е студентка в четвърти курс, като паралелно с това работи в софтуерна компания. Младата жена учи "Регионално развитие",..
Да избягаш от града, за да живееш на село си е сериозно предизвикателство и не е за всеки. Да избягаш от София, за да заживееш в Българския Северозапад, вече е само за избрани. Имам предвид без да хукнеш обратно още в рамките на първия месец. Това не всеки го може. Могат го такива, като фотографката Изабел Арнаудова. Израснала на жълтите..
Днес в рубриката "97 лапи 1 една опашка" ще се пренесем в Монтана, където ще ви срещнем с добрия пример и любовта към животните. Поводът е публикация в социалните мрежи на 33-годишния Дончо Илчев , в която той е написал: "Извинете, че спрях движението на колите по улицата днес, но този ястреб е от защитен вид и трябваше да бъде спасен..
В Северозапада, където възможностите за развлечения често са ограничени, Румяна Георгиева от Белоградчик решава да промени тази тенденция и да предложи на местните хора едно уникално и вдъхновяващо преживяване – рисуване с вино, кръщава го Art & Wine - Belogradchik . Това занимание, станало истински хит през последните години, съчетава..
Рекорден брой "Живи човешки съкровища" са вписани в националния регистър за миналата година. България е част от програмата на ЮНЕСКО "Живи човешки съкровища" от 2008-а година и до сега в националната система са вписани 44 елемента. Номинации се правят на всеки две години и се вписват до пет носителя на нематериалното културно наследство, но..
Във Видин се проведе обществено обсъждане на проект на Общински план за младежта за 2025 година. Документът определя целите и приоритетите на общинската политика за младежта, както и финансовите ресурси за неговата реализация, в съответствие с Националната стратегия за младежта (2021-2030 г.) и Националната програма за младежта (2021-2025)...