Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Български превозвачи ще отстояват своите интереси в Брюксел

Снимка: Радио ВИДИН

Български транспортни фирми готвят протест в Брюксел заради пакета от предложения за промени в работата на международните превозвачи. На 10 януари в Брюксел ще протестират и видински превозвачи. Тогава е гласуването в транспортната комисия на Европейския парламент на пакета "Мобилност", който касае работата на международните превозвачи.
Владислав Андреев е собственик на транспортна фирма от Видин:
"Доста хора ще ходят. Не само шофьори, а и собственици на фирми. Съюзът на международните превозвачи организира два чартърни полета за Брюксел. Там, в 9,30, когато започва комисията по транспорт, заседанието, всички ще бъдат там с искания да бъде отложен този пакет, защото това убива нашия бизнес. Само от България минимум ще бъдат около 600 души. Подкрепят ни Румъния, Унгария, Латвия, Литва, Полша. Очакваме да бъде нещо грандиозно, за да се чуе и нашата дума."

Според превозвачите, ако бъде приет в този си вид проектът за мобилен пакет, ще има тежки последствия- ще доведе до масови фалити на малките и средни фирми.

"Те са 4-5 проблемните зони. Първата е връщане на шофьора или превозното средство, понеже сега пак се говори за внасяне в Парламента на идеята, която беше отхвърлена от Съвета на Европа за връщане на превозното средство на всеки четири седмици, също така спането в кабината, директивата за командироване, каботажът и въвеждането в експлоатация на новото поколение тахографи. Ако бъдат приети в този си вид, те ще доведат до фалити. Всички страни, които са в периферията на Европа, ще бъдат засегнати. Наистина, тези мерки са чисто протекционистки и защитават транспортния бизнес от Западна Европа", коментира Йордан Арабаджиев- изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

Петко Ангелов е председател на Камарата на автомобилните превозвачи у нас. Той също не приема искането автомобилите на четири седмици да се връщат в България:
"На 10 януари се гласува в комисията на Европарламента автомобилите на четири седмици да се връщат в България. Това не е нормално. Ние сме европейски пазар, отворен, всеки може да работи и да се прибира, когато иска. Евросъюзът е на две скорости- Франция и Германия са от първата скорост, а ние сме от втората. Каквото искат Франция и Германия, те имат най-много депутати, и това се случва. Нормално е да си защитаваме интересите и да ни подкрепя и държавата."

СнимкаБългарският евродепутат Ангел Джамбазки прогнозира, че гласуването в комисията по транспорт няма да е в полза на българските превозвачи:

"От 40 представители имаме 16 гласа, тези, които биха ни подкрепили. Означава загуба. И най- вероятно това ще се случи. Какво следва? България има два инструмента. Един инструмент, който е задължителен и министър Желязков вече се готви за това, е да оспорим тези актове в Съда на Европейския съюз в Люксембург. Ще се точи едно дело десетина годинки, през това време я остане някой, я не. Това, което ние трябва да направим е следното нещо- време е да кажем следното нещо, повече от 10 години, през които България общо взето отстъпваше на всички, време е и ние да проявим национален егоизъм. Ето, сега идва разговор за Брекзит и може да кажем следното нещо- ако вие не изтеглите тези текстове, които убиват българския бизнес, 17 % от БВП са автомобилните превози, ние ще наложим вето на нещо важно за вас. Какво ви е важно? Брекзит ви е важен. Вето тогава."

От Съюза на международните превозвачи, организатори на протеста, посочват че: "Това е единственият начин да защитим бизнеса си от грубо посегателство и да запазим шофьорите си! В противен случай предстои практическата ни ликвидация като бранш и мизерия или емиграция на близо 120 000 семейства."

Още по темата може да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Буковец: Голямо село с млади хора

Гостуваме виртуално на село Буковец , община Видин. Село Буковец е едно от големите села в общината. Разположено е на 12 км югозападно от град Видин. То е и едно от малкото останали села на територията на общината, в които все още има функционираща детска градина. Венцислав Кирилов е трети мандат кмет на село Буковец и усилено работи за селото,..

публикувано на 17.01.25 в 11:41
Тома Ушев

Тома Ушев: Ако трябва едно правителство да е Слейър, това прилича повече на чалгаджийска формация

Повече от два месеца след предсрочните избори на 27 октомври редовното правителство е факт.  Тройна коалиция, съставена от ГЕРБ, БСП и ИТН, с парламентарната подкрепа на ДПС на Доган, ще управлява страната.  Мнозинството е от 126 депутати.  Какви са хоризонтите пред кабинета "Желязков" и възможно ли е той да бъде устойчив?  Ще успее ли..

публикувано на 16.01.25 в 10:00

Как ще се отрази на ресторантьорския бранш колебливата ставка на ДДС?

От 1 януари заведенията и ресторантите у нас вече работят с 20%-на ставка на ДДС. Според съпредседателя на Българската асоциация на заведения та Ричард Алибегов , засега това не е проблем, тъй като през декември бяха проведени срещи с партиите, които през последните 3 години подкрепят 9% ставка. Това са ГЕРБ-СДС, "ДПС-Ново начало", "Възраждане"..

публикувано на 15.01.25 в 10:45
Петко Петков

Петко Петков, "Галъп": Предстои връщане на фокуса към човека, а не върху крайни и либерални идеологии

Президентът Румен Радев ще връчи първия проучвателен мандат за съставяне на правителство утре , 15 януари, от 12:00 ч. Радев забави връчването на папката, за да даде шанс на партиите да продължат с преговорите. Очаква се да бъде съставено четирипартийно мнозинство, включващо ГЕРБ, БСП и ИТН, с подкрепата в парламента на Ахмед Доган - "Демокрация,..

публикувано на 14.01.25 в 12:41

Защо има дефицит на кадри в строителството

Категорично има дефицит на кадри в строителния бранш. От няколко години фирмите изпитват проблеми с намирането на хора. Причините са няколко, заяви Любомир Качамаков, заместник-председател на Камарата на строителите в България /КСБ/ и председател на най-голямото областно представителство на КСБ- София и София област. Радио Видин: Защо се стига..

публикувано на 13.01.25 в 16:30

Професията "Туроператор" влиза в училищата

Дефицит на кадри има в сектор туризъм, проблемът се изостри след ковид. През този период туристическата дейност беше сред забранените и голяма част  от хората, които работиха в тази сфера просто се пренасочиха към други професии. Това заяви Павлина Илиева- председател на "Обединение Бъдеще за туризма". Радио Видин: Как се..

публикувано на 13.01.25 в 15:39

На какво се дължи недостигът на кадри на пазара на труда

Недостиг на кадри на българския пазар на труда има не от днес и не от вчера, а от много години. Това е един от въпросите, за които Българската стопанска камара алармира вече може би 10 години. Продължава да има недостиг на кадри, като вече става въпрос не само за висококвалифицирани кадри, а за всякакъв тип. Изчисленията са, че българската..

публикувано на 13.01.25 в 15:28