Подготовката за зимата започва от рано и в момента се извършва изкърпване на настилките, изрязване на храсти, почистване на отводнителни окопи и водостоци, полагане на хоризонтална маркировка и др. Предстоят проверки по места за наличието на необходимата механизация и количествата материали за зимно поддържане, складирани в опорните пунктове от републиканската пътна мрежа.
Пътноподдържащите дружества са готови да реагират веднага и да обработят настилките, за да се осигури безопасното пътуване на шофьорите. По опорните пунктове има нужните количества сол, пясък и химикали и машини за посрещане на първия сняг. Директорите на пътните управления следят метеорологичните прогнози по райони и ще предприемат необходимите действия за обработка на настилките в участъците, където има предпоставки за хлъзгавост и заледявания по усойните места. Поддържане на републиканските пътища в област Видин през зимата се осигурява от 71 снегопочистващи машини, в област Монтана от 108 машини, а в област Враца от 148 машини.
В момента се провеждат регионалните работни съвещания, в които участват представители на АПИ, ГД „Национална полиция“, ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“, ИА „Автомобилна администрация“ и на пътноподдържащите дружества.
Агенция „Пътна инфраструктура“ предприе необходимите действия за удължаване срока на договорите с пътноподдържащите фирми, отговарящи за републиканската мрежа в областите Видин, Монтана и Враца, до приключване на обществените поръчки за избор на изпълнители за следващите 5 години. Тръжната процедура за Северозападен район, в който са и трите области, е спряна поради обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията.
При добро време до края на октомври т. г. е планирано да завършат ремонтните дейности на горното строене на мостовото съоръжение над река Ботуня в близост до Краводер. Веднага след това ще бъде възстановено движението по път I-1 Криводол - Враца. През ноември ще продължат довършителните дейности по долното строене на моста, които няма да създават затруднения на трафика. Съоръжението над река Ботуня е построено преди повече от 35 години - през 1981 г., и досега не е основно ремонтирано. Предвидените дейности включват изграждане на ново пътно платно и плоча, хидроизолация и асфалтова настилка, нови ограничителни системи, тротоарни блокове и т. н. С ремонта на съоръжението ще се повиши безопасността и удобството при пътуване.
Възстановителните дейности при свлачището в участъка при 10-ти км на път II-14 о. п. Видин - Кула - Връшка чука са в заключителен етап. През ноември обектът ще е напълно завършен и движението по него ще бъде пуснато. Строително-монтажните дейности стартираха през юли т. г. Инвестицията е за над 2,5 млн. лева. Проектът се финансира от приоритетна ос 4 на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“, чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.
Близо 43 километра от път II-81 Костинброд – Монтана през прохода „Петрохан“ се рехабилитират със средства по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Участъкът е обосовен в два лота - лот 2 и лот 3 от ОПРР. Проектът лот 3 включва ремонта на 21 километра от пътя в участъка от кръстовището с пътя ІІІ-813 за Годеч и завършва при върха на Петроханския проход. В момента се изпълняват пътни и асфалтови работи, довършване на облицовани окопи, бордюри и биндер /неплътна асфалтова смес/. Предвидено е монтиране на нови ограничителни системи, хоризонтална маркировка и пътни знаци. Предстои до края на т. г. проектът да бъде завършен и трафикът в участъка ще преминава безпрепятствено.
Ремонтните работи на отсечката от Костинброд до кръстовището за Годеч, включена в лот 2, ще завършат през пролетта на 2019 г. Към момента се работи по обновяването на двете мостови съоръжения - над р. Блато и р. Бучино.
Надпредва рехабилитацията на 30 километра от пътя III-112 Смирненски – Славотин, която е включена в лот 18 поОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Ремонтните дейностите стартираха през април т. г. и по договор е предвидено да завършат преди началото лятото догодина. Третокласният път е основна връзка на селата Студено буче, Доктор Йосифово, Смирненски, Славотин и Дъбова махала с Монтана, Лом и Видин, както и с пристанище Лом. Участъкът е алтернативен маршрут на път I-1 Видин – Монтана, част от коридор №4 от трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T).
До края на октомври е предвидено да завърши изкърпването на близо 9 километра от пътя II-11 Добри дол – Орсоя.
До 15 ноември т. г. ще завършат ремонтните дейности, които са предприети за осигуряване на безопасното пътуване през зимата. Работи се на отсечки от път I-1 Монтана – Враца – Ботевград и на третокласните пътища III-1302 Криводол – Пудрия, III-134 Бяла Слатина - Габаре, III-1304 Бяла Слатина – Търнак, III-1306 Габаре - Вировско, III-101 Михайлово - Хайредин и III-133 Бързина - Манастирище. За подобряване видимостта на шофьорите се отстранява растителността в обхвата на път II-16 Ребърково – Елисейна, на път III-134 Бяла Слатина – Габаре и на път III-1306 Габаре – Вировско.На 4-километровата отсечка в района на Враца от път III-101 Враца – Криводол предстои полагане на хоризонтална маркировка и монтиране пътни знаци.
Днес гостуваме в село Куделин- най-северната точка на България при устието на река Тимок. Намира се в община Брегово, област Видин. Старото име на селото е Влашка Раковица. През 1934 г. е преименувано на името на владетеля на "Браничевската земя" Куделин. Историята на братята Дърман и Куделин е малко позната, но важна страница от средновековното..
На 21 ноември отбелязваме Деня на християнското семейство - повод да се замислим върху значението на семейството и брака като основи на духовния и социален живот. В съвременното общество, обаче, много млади хора избират да живеят заедно и без да сключват брак. Какви са причините за възникването на тези тенденции? Според социалния..
Застаряването на населението в Европейския съюз (ЕС) е един от най-сериозните проблеми, с които повечето страни ще се сблъскат в близко бъдеще. Съществуват сериозни опасения за предизвикателствата, които все по-застаряващото население поставя пред икономическите и социални условия в момента. Делът на младите хора (на възраст 0-14 г.) в EС до..
Остават ли Видин и Северозападният регион на последно място по икономическо, демографско и социално развитие? Институтът за пазарна икономика представи традиционния си доклад "Регионални профили: показатели за развитие 2024". Тазгодишното проучване показва, че изпреварващият икономически растеж в няколко от по-малките области в България..
Изборът за бъдещото професионално развитие е още в училище. Как правилно да се насочат учениците, обяснява Силвия Ставрева от Центъра за подкрепа на личностното развитие с предмет на дейност кариерно ориентиране и консултиране във Видин. "Центърът работи с ученици от I-ви до XII-ти клас и в тази връзка нашата програма за работа с тези..
Екипът на Радио ВИДИН гостува в близкото до Видин село Неговановци. То се намира н а 12 км от областния град. Красиво и благоустроено е Неговановци. Впечатлява с големия и обновен площад с красиви декоративни дървета и добре поддържани зелени площи. Смята се, че Неговановци е лицето на община Ново село, защото е първото село, което..
Преговорите за редовен кабинет продължават на фона на начертани червени линии и намерения за санитарен кордон. Ще намерят ли партиите формула за управлението? Кои са възможните партньори и невъзможните компромиси? Политическото бъдеще на страната дискутираме с политическия анализатор Тома Ушев , автор в дясната платформа "Консерваторъ". Радио..