Самата Марианжела е с интригуваща биография, завършила е живопис в Академията по изкуства в Париж (Academie des Beaux Arts), специализира Графични изкуства и стенопис в престижното ателие Molino de Santo Domingo, Мексико, там завършва Магистърска степен по Латиноамериканска литература, има над 30 самостоятелни изложби, осъществява проекта „Прегърни ме“ с тактилни картини за незрящи. Нея също включихме в сутрешното ни "Радиокафе" за да ни разкаже как й е хрумнала идеята за визуализирането на гръцката митология от децата в 5 клас.
Знаем как е изглеждал Пегас, но Кризаор все още е спорен. Дали е бил момче родено със златен меч или крилато диво прасе, или... как си го представяте? – с този въпрос Марианжела е разпалила любопитството в детските глави и с търпение, всеотдайност и безспорни творчески умения на утвърден художник, работи по проекта с децата в продължение на 5 месеца. Резултатът си заслужава – една вълнуваща, истинска и жива изложба. Ще усетите енергията от тази историческа среща – митологията на Древна Гърция ни „гледа“ през очите на най-малките художници на нашето време.
След това разговорът ни в студиото с Лили Владимирова и Огняна Вакавлиева се насочва към конкурса за българско съвременно изкуство, който те организират за втора поредна година. На първото издание е имало над 230 изпратени творби, като спектърът и тогава, и сега е много широк – от живопис и графика, през артинсталации, до фотография и всичко между тях. Впечатленията им са, че младият български творец е нерешителен и остава всичко за последния момент – така на първото издание в последната вечер сайтът блокирал от непрестанно идващите кандидатури. Такива можете да подавате тази година до 30 ноември, но не чакайте последния момент. Условието е да сте родени след 1978-а, а темата е отворена, озаглавена е NEWance.
На финала ни остава време да кажем и за голямата лятна изложба в галерията този път посветена на мариниста Марио Жеков (1898-1955), като това няма да е просто експозиция на прекрасните му картини, събрани от частни колекции от къде ли не, но и с информация за личността на твореца, за когото знаем твърде малко.