На сцената на Градския дом на културата "Борис Христов" в Пловдив ще им партнира достойно камерният ансамбъл "Софийски солисти" с диригент Пламен Джуров. Това музикално пиршество се случва благодарение на Мила Павлова, която е създател и артистичен директор на фестивала. Тя гостува в сутрешното ни "Радиокафе", за да говорим за родения в Женева, но цял живот пътуващ Паю (когато е бил само на 6 месеца родителите му се местят в Багдад, следват Мадрид, няколко години в Рим и когато е на 8, се установяват в Брюксел).
Възпитаник на Парижката консерватория, още преди да я завърши, през 1989, когато е едва на 19 (вече спечелил няколко награди), Еманюел Паю става първи флейтист на Базелския радиооркестър, свири и в Мюнхенската филхармония, когато диригент там е Серджо Челибидаке. 1992 е повратна за Паю - той печели Първа награда на конкурса в Женева и мястото на "първа флейта" в Берлинската филхармония, одобрен от Клаудио Абадо. И останалото е история.
Мила Павлова разказа пред Радио София за екслузивния му договор, за многобройните албуми, които е издал (а е само на 47, наскоро навършени), за свободата, с която прекрачва музикалните граници и за новия му проект, в който присъства и джаза. Самата Мила Павлова е флейтистка и за нея гостуването на Еманюел Паю е като сбъдната мечта. "Не че не сме имали други големи солисти на нашия фестивал, но все ме питаха "кога ще дойде Той", като беше ясно, че той е Паю. Е, той е вече тук" - споделя тя с усмивка.
На 11 май в Пловдив продължават празниците с Елизабет Питкерн, която пък свири на онази прочута "червена цигулка", историята на която прекрасно е разказана в едноименние филм и която в крайна сметка е купена от нейния дядо. А фестивалът "Дни на музиката в Балабановата къща" преди броени дни получи и втория си "сертификат за качество" от Европейската фестивална асоциация.