Много сърце е вложила Красимира Стоянова в този проект, който е притегателен за публиката по много причини - това е едновременно концерт за ценители, за любопитни, за големите почитатели на Пучини, за тези, които искат да чуят трима прекрасни млади оперни певци, които обаче градят впечатляваща кариера или имат качествата и залога за такава. За всеки от тях Красимира Стоянова разказва с топлота (но и с факти) - за Кирил Манолов, който не само е любим певец на Рикардо Мути (което си е достатъчна референция), но и "притежава изключителната способност със своя глас да рисува различни състояния", за Милен Божков - лиричен тенор с красиво спинтово звучене, който от години пее из Европа, за изключително красивия глас на сопраното Таня Иванова, "наситен, който носи и драматичност, и лиричност".
Със самата Красимира Стоянова е удоволствие да се разговаря. Стил, класа, интелект, но и съпричастност и искрен интерес към всичко струят от нея. Графикът й е безкрайно впечатляващ - всички най-големи сцени присъстват там, от Ню Йорк през Виена, Залцбург, та до Милано. Но тя намира време да търси, да помага на младите и талантливи оперни певци, да ги събира в такива проекти. И тримата за първи път ще пеят във "Вилиси". Красимира Стоянова си я спомня с участието на прочутия аржентински тенор Хосе Кура, с когото често я е събирала сцената в различни спектакли.
Чуйте целия разговор - в него е и прелюбопитната история на операта "Вилиси", първата, която пише Пучини, наистина увлекателно разказана от Красимира Стоянова - как младият тогава Пучини я пише за един конкурс, обявен от издателя Сондзоньо, който се опитва да бъде конкурент на прочутия Рикорди, но тъй като я "нахвърля" в последния момент и изключително нечетливо, "Вилиси" дори не е погледната от журито и само намесата на учителя на Пучини Алмиеро Понкиели и неговото познание с Рикорди й дава втори шанс. Самият Пучини е пеел доста добре и е успял да презентира, акомпанирайки си на пианото цялата опера и така тя отваря "нова врата: в кариерата му. "Вилиси" ще прозвучи след "Хризантемите" за струнен оркестър и Интермецо из второ действие на операта „Манон Леско", Скерцо и Симфонично капричио за голям оркестър.
Симфоничната музика на Пучини Красимира Стоянова описва като "различен, непознат и вкусен плод", който отново е базиран на неговия песенен талант. "Ние малко познаваме песните на Пучини, към днешна дата има открити едва 19 от тях, но изключителното му мелодични майсторство е водещо и в тези неговите оркестрови творби".
Така че заповядайте в зала "България" в петък, на 28 април, от 19.00 часа. Софийската филхармония ще представи една програма, каквато не е звучала досега у нас.