Междуинституционалният план за действие за превенция на агресията и засилване на сигурността в училищата, бе представен от министъра на образованието Николай Денков. Половината от мерките трябва да бъдат изпълнени още до края на тази година. Други са средносрочни, с хоризонт до края на 2018 година, има и постоянни. По думите на Денков, особено важна е промяната, свързана с държавния образователен стандарт за приобщаващото образование, приет миналата година:
Тези няколко месеца показаха, че в него има известни дефицити, които трябва по максимално бърз начин да бъдат коригирани. Тези дефицити са най-вече в недостатъчно добре разписан и неработещ за момента координационен механизъм за превенция на насилието и агресията. това означава, че не трябва да чакаме да се случи инцидент и различните институции да започнат да реагират на различните възможни варианти, а трябва когато се появи проблемно дете (а проблемни деца има и проблемни не означава непременно лоши, проблемни означава, че това са деца, които имат нужда от подкрепа в този момент), да има механизъм, чрез който това дете да бъде насочено в определена посока за среща с психолози, анализ на проблемите от специалисти и поставяне на карта, с която това дете да получи необходимата подкрепа. Докато детето не е в подходящата кондиция да бъде пълноценно в час, то може да бъде изведено от клас, така че да не пречи на другите деца, може да премине в други форми на обучение, така че да не възпрепятства учебния процес.
Планът, представен от просветния министър, е част от Национален координационен механизъм за борба с агресията, предложен от институциите, след като при инцидент в столично училище почина 11-годишно дете. Трябва да се работи по взаимодействието родители - учители, защото сега балансът е нарушен, посочи Николай Денков:
Учителите, които на тяхна територия, в училище, имат всички права да обсъждат свободно какви трябва да са мерките, да наказват децата след спазване на съответните процедури, не се чувстват достатъчно защитени от наредбата, за да могат да си свършат работата. Родителите трябва да участват в съответните обсъждания, да имат информацията, която им се полага, но крайната дума какво ще бъде наказанието, трябва да бъде взета от учителите, това наказание трябва да влезе в действие и родителят трябва да подпомага този процес. Той не може да бъде водещият в един такъв процес.
До края на май ще бъде създадена система за взаимодействие между учителите и личните лекари на техните ученици. В същия срок преподавателите ще преминат през инструктаж за координация на действията с медицинско лице в случай на инцидент, както и за оказване на първа помощ.