Тенденциите в онлайн търговията според данни на Евростат през 2016 година са, че над 1 милион, или 27% от българите са пазарували онлайн, като през последните години се наблюдава нарастване на нет-търговията с около 20%. Стоките, които са купувани, са предимно дрехи и спортни артикули. Най-активни са хората на възраст между 18-34 г., като потребителите между 25 и 30 г. са запознати и търсят своите права при злоупотреби. Всичко това е довело до нарастване на общия оборот с около 400 милиона лв. Това показва, че цифровата икономика е един от най-перспективните отрасли на модерната икономика. Тя се развива много бързо в световен мащаб и е важен двигател за развитието на иновациите и конкурентоспособността. Логично е това да бъде насърчено, но в същото време трябва да се обърне внимание на защита на потребителите в условията на цифровата икономика.
Въпреки това има проблеми и пречки, които възпрепятстват онлайн търговията. Най-често потребителите се срещат със забавяне на поръчки, отказ за връщане на парите при отхвърляне на покупка, лоша обратна връзка с търговците. Нелоялните търговски практики при електронните магазини, като фалшивите намаления, често се срещат по време на празници, както и нереалните промоции и неспазването на договореното време за доставка.
Още по темата - чуйте в звуковия файл.