Надежда Данабашева винаги е била много запалена по компютърните игри. Има диплома в областта на туризма, но хобито й надделява и случайно или не, тя попада в сериозния бизнес със занимателен софтуер. В момента е управител на изцяло българска компания, която разработва компютърни игри както за родния, така и за световния гейм пазар. Надя не просто управлява цял екип, разработил играта Ragewar, която бързо набира популярност сред играчите, тя самата участва като креативен дизайнер в общия продукт.
През изминалите 15 години е участвала в създаването на първата игра, направена в България – Bulfleet, а също и в международния проект „Хановете“. Тя е автор на една от най-популярните игри за момичета в България - Ladypopular. В момента е посветила работата си изцяло на най-новата Ragewar и казва, че тя е голямо предизвикателство, защото ще бъде кросплатформена, което значи, че играта ще е достъпна за всички мобилни устройства, независимо дали са таблети, телефони, компютър, в браузър, под различни операционни системи и т.н. И още за света на игрите и хората, които ги създават от Надежда Данабашева:
Ние работим малко повече от 2 години, тъй като екипът, който я създава, имаше желание да направи игра-стратегия, която да позволи на потребителите да играят на малки кратки сесии, без това да пречи на усещането и изживяването им в играта. Защо стратегии ли? Всеки от нас е фен на стратегиите, още като се почне от Age of Empire, „Цивилизациите”, това е наша страст. Отделно, голяма част от екипа имаше опит около създаването на „Хановете”, те също са игра, която е на пазара от 8-9 години. Тя ни даде възможност да излезем на международния пазар. Беше и остана много популярна и търсена. Нашето знание е основно в стратегията, затова решихме, че това е нещо, което бихме правили най-добре. Стремежът ни беше да създадем игра, която преди всичко да ни харесва на нас и ние да се забавляваме с нея. Оценката досега от играчите е, че сме успели. Преди дни представихме Ragewar за пръв път на чужд пазар в Полша и се надяваме там играта да се хареса поне толкова, колкото в България. В разработването й са взели участие много хора от различни български компании. Подбрахме най-добрите сред програмистите, инженерите по звука, дизайнерите и т.н. Хората наистина работиха със страст и с огромно уважение към общия ни проект.
Движещата сила в света е конкуренцията, естественият човешки стремеж да бъдеш по-добър от останалите. Няма как да покажеш, че си по-добър, ако няма състезание. Това е ролята на компютърните игри, да дадат поле за изява на хората, които искат да докажат своите умения в достойна битка с виртуални противници. Безкрайно поле за състезание и конкуренция са създали дизайнерите на компютърните игри. Стремежът им е да изненадват с по-интересни и съвършени продукти своите взискателни потребители. Истинските битки вече не са основен фокус в играта, те само служат за фон, върху който действат играчите. Повече залагаме на това, че играещите създават общност, в която изграждат стратегия и трябва да си помагат, за да се постигнат целите – казва Надежда Данабашева.
Аз не съм от типа геймъри, които се справят добре в игрите със стреляне, които са бързи, които искат светкавична реакция. В тези игри аз съм много слаба. Затова харесвам игри-стратегии, защото там трябва да помислиш повече, да изградиш, да видиш какво ще се случи няколко хода напред, преди да се разиграе екшън с противника. Обичам също игри със загадки, там където трябва да размърдаш мозъка си, да погледнеш по малко по-друг начин върху схемата на играта. И до ден днешен сред любимите ми игри са The Neverhood, Syberya, неща, които за мен са по-скоро предизвикателство за ума, отколкото за рефлексите или бързата реакция. Все още, въпреки забързаното ежедневие, намирам малко време за игра. И сега съм голям фен на екшън компютърната ролева игра Diablo. Това е игра, на която съм отделила безкрайно много време и до ден днешен намирам начин поне за половин час да вляза в играта, да се засека там с приятели и да направим по някой и друг двубой.