Какъв летящ старт само за родената в Тбилиси Анита. Свирила е на пиано, после учи пеене в консерваторията в родния си град, получава специална стипендия от президента на Грузия. Дебютът и е на сцената на операта в Тбилиси (още като студентка) в Риголето на Верди (партията на Магдалена) и в Евгени Онегин на Чайковски (в ролята на Олга). През 2006 става постоянен член на операта там, а година по-късно е поканена в Академията на Ла Скала, където две години след това идва "големия миг". Следват Самсон и Далила, Адриана Лекувьор, Италианката в Алжир, Аида, Княз Игор, Орфей и Евридика... в Берлин, Верона, Амстердам, Лондон...И да не забравим Дон Кихот - именно този спектакъл я среща с нашия Орлин Анастасов ( с когото след това работят заедно и в Хованщина). "Аз съм дълбоко убедена, че Орлин е един от най-най-добрите баси на всички времена" - бе категорична Анита Рачвелишвили в нашето студио, а Орлин Анастасов разказа в отговор историята как при първото й идване в Парижката опера, когато никой не я познавал, той внимателно слушал коментарите на хористите, ("както знаете, далеч не най-добронамерените хора обикновено"), които след като чули как пее Анита, започнали да си шепнат че се е "появила нова Гена Димитрова - във вариант мецосопран, същия калибър артист".
Чуйте цялото интервю с Анита Рачвелишвили и Орлин Анастасов.