95 на сто от шестокласниците смятат, че е важно да ходят на училище, сочат данните от национално представително изследване на Центъра за приобщаващо образование. Около половината ученици в шести клас не харесват тези предмети, които са им трудни или скучни.
Като любими предмети шестокласниците са посочили физическото възпитание и спорт – 76 на сто, изобразителното изкуство – 58 процента и информационните технологии – 57 процента. Предметите история, математика, география и английски език са най-малко харесвани от децата. Изследването посочва, че 18 на сто от шестокласниците имат проблем с българският език, защото ежедневният език в средата им е друг.
Според Димитър Лазаров, програмен директор на Центъра за приобщаващо образование, един от основните изводи, до които стига изследването е, че децата в българското училище са все по-незаинтригувани от начина на преподаване. По думите му в новия Закон за училищното образование има заявка за по-интерактивни и разнообразни методи на преподаване.
Децата в българското училище днес са все по-незаинтригувани от начина, по който им се представят знанията, а това се дължи на остарелите форми на преподаване. Това сочат данните от национално представително изследване на Центъра за приобщаващо..