За ''Евровизия'' - с Преслава Пейчева и Ясен Велчев
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Всички коментират "Евровизия" от онази съботна вечер, в която България се класира на поразителното 4-то място в една истинска игра на "офицери и пешки" (ако си спомняте онзи чудесен филм на и с Робърт Редфорд). И ние в сутрешното ни "Радиокафе" се включваме с гостуването на певицата Преслава Пейчева и пианиста Ясен Велчев (само ще припомня годините му в "Те" и "Акага" за референция). Техният анализ е наистина музикантски - говорим за вокалното майсторство (Преслава е особено впечатлена от австралийката и донякъде от сръбската представителка) на участниците, за музикалните качества (за Ясен руската песен определено има своите достойнства), за силата на "визията" и как тя може да помогне, но и да попречи на музиката. Коментираме, разбира се, безспорния силен дух на Поли Генова и коментарите за нея в пресата по света (от индиректните сравнения с Мадона, до доброто класиране на If Love Was a Crime в класациите в скандинавските страни и .. Гватемала), страхотния ѝ екип, облекло, сценично поведение и хореография. И Преслава, и Ясен са категорични, че от шведите по-добри няма в организирането на подобни фантастични събития. С тях "разбиваме" шоуто на отделните му фрагменти и търсим отговора на въпроса дали подобна "красота" би могла да се случи у нас (според Ясен само пултовете за осветлението са "невиждани" и невъзможни за събиране на едно място другаде). Говорим не само за големите играчи на това издание като Украйна, Русия (да, и България) и Австралия, но и за свежата белгийска песен, за преминалия някак съвсем незабелязано английски дует с "много свежа и радиофонична песен" и за онези малки елементи, които правят една песен голяма, за най-силните победители през годините и за шведската следа в музиката. Е, и за парадоксите в това кой за кого е гласувал! Разбира се, и за Джъстин Тимбърлейк, който показа, че това, което липсваше на така пищната визуално "Евровизия" бяха живите музиканти - "защото тогава си личи кой колко струва".
Интересен разговор се получи - чуйте! А на финала - за бъдещия (съвсем акустичен и елегантно-интимен) проект на Преслава Пейчева и Ясен Велчев, който те ще представят през юни в София - само глас и пиано.