Комисията за защита на потребителите забрани на два от телекомите да отказват на абонатите си прекратяването на договорите с тях. Търговците обжалват заповедите.
Единият от операторите отказва разваляне на договорните отношения, ако клиентът му не подаде заявлението за прекратяване в обекта, в който го е сключил. Подобна уговорка не е залегнала в условията на оператора, с който потребителят се съгласява при обвързването си с търговеца.
Другият телеком пък принуждава потребителите да отправят типови предизвестия за прекратяването на договора, независимо от обстоятелството, че общите условия на дружеството допускат писменото предизвестие да бъде подадено, както по образец, така и в свободна форма. На практика търговецът изисква от абоната си да попълни бланка на допълнително споразумение към договорите по образец, който се предоставя в търговските му обекти. Освен това заявлението трябва да се подаде точно месец преди изтичането на договора. В противен случай той не се прекратява.
Тези действия на търговците неоснователно създават трудности на потребителите, представляват нелоялни търговски практики и КЗП е категорична, че те следва да бъдат преустановени. В случай, че съдът потвърди решенията на контролния орган, потърпевшите от действията на тези практики могат да претендират за обезщетение по съдебен ред.