Рекламата на България по големите световни телевизионни канали е достигнала 442 милиона гледания от март до октомври. Данните отчете екипът, изпълнител на проекта по Оперативна програма "Регионално развитие".
Кампанията е проведена на три вълни с продължителност по осем седмици всяка, посочи Ани Харалампиева, ръководител на проекта към Министерството на туризма. Тя формулира целите на проекта:
Да се повиши ефективността на маркетинговите дейности и реклама на международните пазари и сред конкретните цели на проекта са повишаване степента на информираност и изграждане на позитивно отношение към България като атрактивна туристическа дестинация сред всички целеви групи, стимулиране и мотивиране на решенията за избор за почивка в страната ни, повишаване броя на туристите, разбира се, от целеви пазари и приходите от туризъм в цялата страна, ефективно представяне на националния туристически продукт сред целевите аудитории, популяризиране на националния туристически продукт в България и на международния пазар.
Клиповете, които са били излъчени в телевизионната мрежа на "Евроспорт", "Дискавъри", "Евронюз", "Нешънъл джиографик" са с задължителност 30 секунди и са в два варианта, един имиджов спот и един с акцент върху-културно историческия туризъм. Клиповете са излъчвани в прайм тайма на телевизиите - вечер и в сутрешните емисии. В рамките на договорите е постигнато споразумение, освен излъчването им като бонус, страната ни да бъде посетена от снимачни екипи на телевизионните канали за заснемане, производство и излъчване на репортажи, които са били неразделна част от целогодишната кампания на Министерството на туризма.
Четирите паневропейски телевизии практически обхващат почти цялата територия на Европа, държави от Близкия изток, Африка и Азия. Общата стойност на проекта е около 3 милиона евро.