Комисията за защита на потребителите забрани на онлайн търговец да използва неясни условия при промоция.
Комисията за защита на потребителите санкционира интернет търговец за умишлено премълчаване на важно условие, без изпълнението на което клиентите му не могат да се възползват от анонсирана от него отстъпка от 35 процента при онлайн поръчка на храна.
Това, което той премълчава всъщност е, че за да се ползва тази отстъпка, трябва да има направена минимална сметка от някаква сума, която варира в зависимост от кой конкретно ресторант бъде избран, но не се посочва, че когато вие направите от менюто съответния избор, за да стигнете тази максимална сума и да ползвате отстъпката, всъщност трябва да си я приспаднете и тя. Т.е. вие реално трябва да поръчате с 35 процента повече, отколкото са цените в менюто, за да се възползвате от 35 процента отстъпка, обясни председателят на комисията Димитър Маргаритов.
За констатираното нарушение Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 хиляди лева. Оповестяването на нарушенията е важно за формирането на потребителска култура, подчерта Димитър Маргаритов.
Колкото е възможно по-голяма част от обществото да се информира дали от интернет страницата, дали от медиите за това какви са нарушенията, които комисията е констатирала, за да може гражданите, от една страна, да се предпазват сами от това да бъдат жертва на някаква нелоялна търговска практика. И също така помага, това вече и статистически се доказва, броят на нарушенията да намалява, посочи Маргаритов.
Комисията за защита на потребителите забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществена за потребителите информация – че при закупуването и при ползването на предплатен пакет услуги, клиентът губи на всеки 90 дни парите по..
10 акта за нарушения са съставени на търговци от Комисията за защита на потребителите (КЗП) за продажба на тютюневи изделия на лица под 18-годишна възраст при направени около 50 проверки. При направени над 500 проверки, свързани с предлагането на..
Комисията за защита на потребителите (КЗП) информира, че само за няколко месеца над 20 граждани са депозирали оплаквания във ведомството срещу онлайн търговец, поради това че не уважава даденото им от закона право да се откажат от сделката в 14-дневен..