Големият тенор, който пее Вагнер и всички драматични оперни герои по световните оперни сцени, се обърна и към оперетата. Йонас Кауфман издаде компактдиск със заглавие „Du bist die welt fur mich”, посветен на виенската и немската оперета.
Темата на албума е Берлин в годините 1925/1935 - един период, богат на събития. Това е началото на „ренесанса” на Лехар /с Рихард Таубер в главната роля в „Паганини”/, световната премиера на „Страната на усмивките”, невероятния успех на новаторските оперети като „Цвете от Хавай“ и аранжиментите на фрагменти от класически оперети от Корнголд за Макс Райнхард. В този период Берлин е център на филмовата музика - ще цитирам само звуковите филми с Йозеф Шмидт и Ян Кепура, успехите на специално композираните творби за тенори на Роберт Щолц и Ханс Мей. Албумът е поклон пред композиторите, либретистите и певцитеот тази легендарна епоха. Повечето от тях са фигурирали в черния списък на нацистите, защото са били евреи като Роберт Щолц, и са ги мразели. Всъщност албумът не се ограничава само с оперетите, има и непознати неща - като прекрасните песни на Щолц и Кюнеке, композирани за Хелге Розвенге, които са много трудни за пеене. Във вокален план това се превърна в едно от най-големите предизвикателства за мен през последните години. Тези оперети могат да бъдат определени като музика, „лесна за слушане”, но никак не са лесни за изпълнение. И песните са с високо качество както като музика, така и като текст. Отчасти творбите са спомен от детството ми. Дядо ми е учил в Берлин по време на премиерите на повечето от тези оперети, а баба ми пееше тези песни, когато бях дете. След това съм слушал знаменитите записи на Рихард Таубер и Фриц Вундерлих и много ги харесвах!
Надявам се един ден да пея на сцената Принц Данило или Су Чонг! Тези две роли много обогатяват. Но първо ще пея Айнщайн от „Прилепът”. И още много роли от оперети фигурират в списъка на моите желания, сподели Йонас Кауфман за новия си албум на страниците на френското списание „Classica“.