Най-спешните ремонти, които предстоят, са тези за възстановяване на прекъснатите пътища край Крумовград и между Девин и Доспат, допълни Златев. Приоретизиране на ремонтите правят дирекциите на АПИ във всяка област.
В Родопите пътната мрежа не е толкова гъста и всяко затваряне на такъв път означава обход от минимум 20 – 30 километра, което за местното население е доста натоварващо и финансово, и времево.
Щетите върху пътната инфраструктура от свлачищните процеси към понеделник надхвърлят 20 милиона лева, каза Златев.
Агенцията има предвиден финансов ресурс за прекъснати участъци, но той е недостатъчен. За тази година са предвидени около 7 млн. лева, с които е трябвало да бъдат завършени и обекти, останали от 2014-а, каза Златев и уточни, че се търси допълнително финансиране:
В участъците, където се изграждат нови пътища, сe осигуряват съоръжения, чрез които да бъде намален рискът от подобни проблеми, но участъкът между Девин и Кричим е строен през 70-те години на миналия век, допълни инж. Георги Златев.
Черноморските свлачища са едни от най-мащабните в страната. Единствената им конкуренция са свлачищата по Дунавското крайбрежие, допълни директорът на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ.