Пивоварният сектор е водещ за хранително-вкусовата промишленост в България. Това, според Съюза на пивоварите в България, се дължи най-вече на икономическия и социален принос на пивоварните компании в страната и на отговорните им политики към потребителите. В структурата на продажбите най-висок е делът на РЕТ бутилките - 50 %, следвани от кеновете - 25 %, стъклените бутилки - 21 % и кеговете - 4 %. Традиционно „лагер” бирата тип "Pils" е с най-висок пазарен дял от 93 - 95 %. Посочените данни са от проучване на доцент Илиан Минков от Икономическия университет във Варна, който си е поставил задача да изследва влиянието на опубличената фирмена култура върху продажбите на бира и финансовите резултати на производителите.
В България се произвеждат над 200 различни марки и асортимента бира от големи пивоварни компании и микропивоварни, които наблягат на крафт бирата.
"Пивоварният сектор набляга на фирмената култура, но в различна степен. Това е в по-висока степен заложено в големите пивоварни предприятия и в много по-малка степен при микропивоварните. Това се дължи според мен и на факта, че в големите пивоварни предприятия има професионален мениджмънт, а при малките има предприемачи, които вършат всичко."
Според доцент Илиан Минков микропиповарните разчитат основно на качеството, рецептите, както и на разнообразието от продукти.
"Красивите снимки, галериите, които се показват на интернет сайтовете. Някои от тях представят факти от своята история. Но действително няма такива, които опубличават мисия, визия, ценности. За тях това, бих казал, са непознати неща. И отново се дължи на липсата на професионален мениджмънт."
За големите пивоварни предприятия публичният имидж е много важен. Част от него са мисията, мотото, взията.
"Техните продукти, сами по себе си, са много близки по качество. Различията се дължат перди всичко в начина на предлагане. Маркетингът създава различията между отделните брандове. За това големите пивоварни се стремят по всякакъв начин да създадат своя идентификация в пазарното пространство. Това до голяма степен се дължи и на посланията, които отправят. Някои залагат на мисълта за обществото и неговото развитие, други се фокусират върху традициите, трети наблягат на хедонистични акценти."
Потребителите се идентифицират с посланията на бирата, която предпочитат, категоричен е доцент Илиан Минков. Качеството на бирата, произвеждана от големите пиповарни, е стандартизирано. И то не е толкова водещо за масовия пазар, продължава с анализа доцент Минков.
"Говорейки за качество, тук вече става въпрос за потребителите на крафт пиво, за които наистина качеството е много важно. За тях цената не е определяща. Докато масовите потребители наблягат основно на ниската цена и бих казал, че за тях няма чак такова голямо значение от кой точно бранд ще потребяват."
Елементите на опубличената фирмена култура обаче, като мисия, визия, ценности, история влияят върху финансовите резултати, показва изследването на доцент Илиан Минков.
Повече в звуковия файл.
Според последното изследване на PISA от 2022 г., 10% от българските ученици не се чувстват в безопасност в класната стая , а 14% изпитват неудобство и на други места в училище. В световен план повече от 1/3 от учениците на възраст 13-15 години са преживели тормоз . Според наличните данни тормозът е една от най-често срещаните форми на..
Благотворителен базар с мартеници и сувенири, изработени от пациентите на Държавна психиатрична болница - Карвуна, очаква посетителите на Община Балчик до края на седмицата. Заедно с кутии за дарения, те са разположени на двата входа - Информационно обслужване и Общинска данъчна служба. Пациентите в лечебното заведение към момента са 70 от..
С концерт Средното училище за хуманитарни науки и изкуства „Константин Преславски“ във Варна ще отбележи 25-годишнината от създаването на профил „Музика“. Събитието ще бъде днес, 26 февруари, сряда, от 18 часа на сцена „Филиал“ на Варненския драматичен театър. Входът е свободен. Разнообразна програма са подготвили възпитаниците на средното училище, каза..
Четвъртото издание на най-големия по рода си национален конкурс „Най-добър младежки стартъп в България“, организиран от Фонд на фондовете приема кандидатури до 16 март.. Конкурсът цели да подпомогне реализацията на бизнес идеите на младите предприемачи на възраст между 18 и 29 години. Желанието ни е да насърчим младежите да започнат собствен бизнес...
Рецептата за добра кънтри песен е "Три акорда и истината". Това разказва Лили Друмева, автор и водещ на единственото по рода си за Балканите предаване за кънтри музика, което звучи всяка събота между 14 и 15 ч. по програма "Христо Ботев" на БНР. В него Лили Друмева представя кънтри музиката и нейните сродни жанрове – блуграс, рокабили, кънтри-рок,..
Сдружението "Малките големи", което стопанисва котешкия приют в Балчик, призовават за подкрепа в изхранването на бездомни животни, тъй като са поели грижи и за безстопанствени кучета. Имат нужда от доброволци, храна, пясък за тоалетни, осиновители - физически и виртуални, приемни домове за стресирани и травмирани животни. От там напомнят, че са..
Театралният състав на Четвърта езикова гимназия "Фредерик Жолио-Кюри" във Варна се завърна от 25-ия Национален конкурс за ученически театър на испански език с рекорден брой награди. Той се проведе в София между 20 и 22 февруари в учебния театър на Националната академия за театрално и филмово изкуство. Постановката "Проклятието на пеперудата" от..