Средствата за общинския фонд „Култура“ за 2024 година са в размер на 1,8 млн. лева, стана ясно днес на заседание на ПК „Култура“ към варненския общински съвет. Ще се кандидатства в познатите направления „Фестивали и конкурси“, „Творчески проекти“, „Национално и международно сътрудничество“, „Публики“ и “Любителско изкуство.
Към момента е планирана една сесия за кандидатстване. Тя започва от утре / 10 април 2024 г./ и ще продължи до 12 май. Максималният размер на финансирането е увеличен с 20% по всички направления. Промяна и има по отношение на собственото финансиране, което през последните няколко години заради пандемията от COVID-19 и последвалата криза беше намалено от 30% на 5%. Тази година кандидатите трябва да осигурят самоучастието си в размер на 10% или на 20%, в зависимост от направлението, по което кандидатстват.
Според отчета за миналата година общият бюджет на Фонд “Култура” на Община Варна е бил в размер на 1 400 000 лв. По всички направления са кандидатствали 208 организации и лица за проекти на обща стойност 3 900 000 лв. Били са одобрени 186 проекта във всички направления.
Общинските съветниците одобриха годишния доклад за 2023 година на комисията за мониторинг и оценка към Фонд „Култура“ на община Варна. В него са въведени няколко препоръки за по-добра работа през настоящата година, сред които да бъдат създадени ясни и конкретни правила за отчитане на посещаемостта на фестивалите и събитията, да се контролират и санкционират организациите при неспазване на правилата за отчитане. Такива правила не са били създадени и комисията за мониторинг е установила сериозни разминавания между очаквани посещения, обявена заетост от организаторите и реална посещаемост.
Друга препоръка е община Варна да преосмисли цялостната политика на финансиране на проектите чрез фонд „Култура“ като включи подпомагане чрез наем зала, логистична помощ или рекламни площи.
Препоръчва се още да бъде направена рекламна кампания, която да популяризира календара на културните събития в града. Към момента за това се използват сайта на дирекция " Култура" и социалните мрежи, но липсват дати на провеждане, точни локации, както и програма на събитията.
Препоръки дадоха и граждани присъстващи на комисията. Любомир Кутин, който е продуцент и изследовател на регионалната култура посочи, че има много неща, които остават скрити, а културата продължава да се рее в пространството без да знаем какво се случва:
„Нито знаем колко събития са реализирани и къде са реализирани? Колко заплати са платени и съответно на представители на културния сектор във Варна и извън Варна, защото знаете, че има много подмолни течения за тези средства, тъй като варненският фонд е от отворените фондове. Подобни данни биха подпомогнали по-добрия анализ.“
Любомир Кутин добави още, че според него е добре в бъдеще този мониторинг да обхваща не само фонд "Култура", но и целия културен спектър в община Варна.
Препоръка и от Николай Танчев от Фондация Гея, който подчерта, че през последните години се наблюдава генериране на огромни количества пластмасови отпадъци по време на културни събития. След някои от проявите на местата се образуват микросметища и Танчев смята, че общината трябва да има регламент за ограничаване на пластмасовите отпадъци, както и да определи места в града, където да се провеждат фестивали, т.е. във Варна да има така наречените фестивални зони.
Съветниците от комисия "Култура" дадоха положително становище относно втората точка от дневния ред, а именно - предложение от група "Възраждане" , във Варна да се поставят още два надписа с името на града, на кирилица. Това предложение беше препратено за решение от комисията по естетизация на Варна, както и до постоянната комисия "Финанси и бюджет" за становища.
Ефективна присъда от шест години затвор получи шофьор, причинил катастрофа в Добрич, при която загина 3-годишно дете. Инцидентът от 2021 г. предизвика масови протести на жители на града с настояване за справедлива присъда. Експертизите по делото показват, че шофьорът на причинилия катастрофата автомобил се е движил със 71 км/ч в населеното място...
Липсата на пешеходна пътека на пътя за село Тополи около сп."Пивоварен завод" всекидневно крие опасности за пътниците, работещи в Западна промишлена зона. За да пресекат, хората разчитат на толерантността на шофьорите, които ги изчакват, обясни Пепа Жекова, която подаде сигнал за проблема в редакцията на Радио Варна. Сигнал до общинската..
Единодушно Конституционният съд (КС) допусна за разглеждане по същество и обедини в общо дело петте искания за частично или пълно касиране на изборите за 51-во Народно събрание. Назначени са експертизи с различни задачи и различни срокове, като най-отдалеченият е 10 януари догодина, съобщава БНР. Между 2 седмици и месец и половина варират..
Ноемврийското заседание на общински съвет в Балчик се свиква този четвъртък от 9.00 часа в заседателната зала на администрацията. Първата точка от дневния ред е предложение за удължаване срока на договор, подписан между Община Балчик и Фонда за органите на местното самоуправление в България -ФЛАГ през 2019 година за реализация на проект за ремонт..
Среднощна ВиК-авария събуди преди дни жителите на белославския кв.Акациите. В постове в социалните мрежи те пуснаха снимки и споделиха притеснението си от наводняване на мазета и дворове, така както се е случило преди около 10 г. отново с авария по този магистрален водопровод. Впоследствие стана ясно, че аварията е била локализирана и овладяна..
Над 200 автомобила са били проверени по време на Специализираната полицейска операция в област Добрич. Участие в нея взеха служители на ОД на МВР-Добрич, агенция „Пътна инфраструктура“, изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и агенция „Митници“. Специализираната полицейска операция се извърши на републиканския път I-9, в близост до село..
Инцидент с автобус от градския транспорт е възникнал на пешеходната пътека до кръстовището на улица "Братя Миладинови" и бул. "Осми Приморски полк", до Община Варна. Сигнал е получен 20 минути преди 12 часа днес, когато автобус от линия 31 блъска 50-годишна велосипедистка. Жената е с фрактура на стъпалото, съобщиха за Радио Варна от пресцентъра на..