Нова наредба на Министерството на регионалното развитие и благоустройството предвижда връщане на светофарите с таймер и нови звукови сигнализации за хората със зрителни увреждания. Промените в Наредбата за организация на движението по пътищата са публикувани за обществено обсъждане, а мненията за мигащия зелен сигнал на светофарите и броячите са противоречиви.
Това, което е регламентирано като възможност в закона, са броячите. Мигащото зелено беше въведено експериментално, но големият проблем е в това, че никой не каза на шофьорите какво е значението на мигащия зелен светофар, коментира за Радио Варна Диана Русинова, председател на Европейския център по транспортни политики.
Минуси и плюсове има както в опцията за мигащо зелено, така и при броячите, допълни Русинова. Мигащото зелено обаче, каза още тя, е много по-надеждно от броячите.
По думите й адаптивните системи не позволяват бързата промяна на броячите. Те трябва да се въведат навсякъде в България, за да не се объркват шофьорите, когато отидат в друг град, категорична е Русинова.
Европейският център по транспортни политики разполага със сериозна разработка, изготвена на база експерименталното въвеждане на мигащата зелена светлина в София и Стара Загора. „Първоначално бях скептична, но се оказа, че мигащото зелено далеч не е толкова ненадеждно“, посочи Диана Русинова. В редица европейски държави – Естония, Литва и Австрия например, мигащата зелена светлина вече е въведена. В Германия обаче предложението беше отхвърлено от Бундестага, припомни Русинова. „Те смятат, че всички нови водачи трябва да минават опреснителни курсове, за да знаят какво е мигащо зелено. Друг аргумент е, че визуалната яснота колко време остава, повишава скоростта на водачите, а това води до предпоставки за сериозни пътнотранспортни произшествия“, допълни Русинова.
Според нея и мигащата зелена светлина, и броячите, трябва да бъдат много сериозно прецизирани. „Не може да си играем с живота и здравето на хората“, каза още тя.
Подробностите чуйте в звуковия файл:
ДПС на Ахмед Доган напуска управляващото мнозинство и оттегля подкрепата си за правителството на Росен Желязков, съобщиха от формацията. Мотивът е, че моделът "Пеевски" не е демонтиран. Решението е взето на съвместното заседание на Централното оперативно бюро и на ПГ на ДПС-ДПС, съобщава БНР. С мотивите, с които влязохме тогава, напускаме това..
СУ „Климент Охридски“ във Варна ще бъде преобразувано от средно в основно училище от учебната 2025/2026 г. Това реши на днешното си заседание постоянната комисия „Наука и образование“. Преструктурирането се извършва в изпълнение на държавната политика за преминаване към едносменен режим. Още в края на 2018 г. от ръководството на СУ „Климент Охридски“ е..
Предстои извършване на реставрация на стенописите в катедралния храм "Св. Успение Богородично" във Варна. Ще бъдат подновени рисунките на южната стена, южната и северозападната част на олтара. Това съобщи Варненският и Великопреславски митрополит Йоан. Вече са получени необходимите документи с одобрението от Националния институт за недвижимо..
Стотици жители на селищните образувания Боровец-юг, Боровец-север, Прибой, Зеленика, Ракитника, както и на квартал „Галата“ са недоволни и обезпокоени от ремонта на пътя между Аспарухово и Галата. Сред притесненията им е, че пътят е станал по-тесен от стария, както и че липсва отводнителна система. Включилите се в подписка местни жители бяха..
Среща „Дезинформацията – как да я разпознаваме, еврото – предимства, факти, митове“ се провежда днес в Двореца в Балчик. Тя е организирана от Европа Директно Добрич и Държавен културен институт "Двореца" в Белия град и цели да развие критично мислене при ползване на средства за осведомяване, предоставяне на факти и запознаване с достоверни източници..
От 1 май влиза в сила заповед на министъра на финансите, с която се допълва Списъка със стоки с висок фискален риск (СВФР) и в него вече се включват: строителни материали; нови и употребявани пътни превозни средства; части и принадлежности за автомобили; торове. След наблюдения и анализ на риска, направени през последните няколко години от НАП, е..
Проектите по Алея първа трябва да бъдат завършени до три години, паралелно с изграждането на обектите трябва да се работи по облагородяване на пространството. Това уверение е поискал кметът на Варна Благомир Коцев от инвеститора "Холдинг Варна", съобщи той по време на брифинг. Строителните дейности да бъдат преустановявани през летните месеци, тежка..