Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Нова социална придобивка у нас - карта за култура "Знание +"

Снимка: thecreators.bg

Сдружение „Българска история“ създаде карта за култура „Знание+“ – първата подобна корпоративна социална придобивка в България.

Картата дава възможност на всеки притежател да получава отстъпки при посещения на обекти, развиващи дейност в областта на образованието, културата и изкуствата. Сред тях са някои от най-популярните театри, музеи, галерии, кина, книжарници, центрове за обучения и творчески занимания.

Идеята е картите да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители.

Картата се издава на физически носител, но може да се управлява и от профила на сайта и да се използва във физическите обекти. От компанията вече разработват и мобилно приложение.

Бизнесът трябва да подкрепя хората, които работят за него, смята един от инициаторите Марио Мишев. Светлана Вълкова разговаря с него в предаването на Радио Варна за култура „Гравитация нула“:

Какво представлява картата „Знание+“?

Това е нова, малко по-различна услуга, която предлагаме на бизнеса. Картата дава отстъпка до различни образователни и културни институции – най-разнообразни обекти, които биха били интересни за хората, изкушени от творчеството, от изкуството. Това са театри, музеи, галерии, но не само, всички онези места, които дават възможност на хората да усъвършенстват знанията и уменията си – в това число чуждоезикови курсове, академии за личностно развитие и всичко, което можем да асоциираме с образованието и културата.

Тези карти предоставят отстъпки и могат да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители.

Картата съществува отскоро. Проявяват ли интерес работодателите?

Да. В нашето партньорско портфолио имаме над 60 организации в сферата на културата и образованието, някои са водещи в своята област, като например Театър Българска армия, Политехническия музей, Къщата-музей на Иван Вазов, но има и много онлайн обекти /магазини, академии/, които предоставят услуги. Всичко това сякаш изглежда атрактивно за работодателите, защото в днешно време за всеки работодател е важно неговите служители и колеги да се самоусъвършенстват ежедневно, да придобиват нови знания и умения, и да бъдат конкурентни в работата си. От друга страна за работодателя е важно да предлага условия, които са атрактивни, които ще задържат хората при него и ще донесат някаква полза.

Мисля си, че интерес към подобна услуга проявяват по-големи работодатели, с повече финансови възможности...

Няма закономерност и това ни впечатлява. И ние като започнахме работа по идеята преди година, очаквахме, че основният интерес ще идва от IT компании, от компании в сферата на аутсорсинга, но всъщност забелязваме, че и сред малки работодатели, семейни фирми между 5 и 10 души, има голям интерес. Разбира се големите работодатели също са изкушени към една нова социална придобивка и първа по рода си у нас в сферата на образованието и културата, но това, което ни радва е, че услугата ни стига до малкия бизнес, в крайна сметка това е важно. Много сме изненадани и щастливи от интереса, услугата е изключително достъпна като цена, така че не е насочена само към големи работодатели.

Работи ли вече тази карта?

Да, малко повече от месец. През последните шест месеца бяхме фокусирани върху създаване на партньорската мрежа, а от месец вече имаме служители на компании, които използват картата, получаваме първи сведения за това от Националната опера, от партньорски книжарници и театри... Картата работи.

Това е идеята ни, правейки „Знание+“ – да донесем стойност от една страна на работодателите и техните служители, и от друга  - на културния сектор. Много често двете страни не си контактуват достатъчно. Нека не забравяме, че според Евростат българинът е на последно място в Европейския съюз по отделяне на средства от личния си бюджет за култура. Това нещо, ако можем да го променим поне мъничко, ще бъдем доволни. Картата дава тази възможност – прави културата и знанието по-достъпни, когато човек има възможност преференциално да потребява продукт или да посещава конкретно място, той го прави. Това е модел, който се е доказал във времето.

Вероятно физическите обекти засега са в София. Ще разширявате ли мрежата?

Разбира се. Планът ни за разширяване на мрежата е във втората част на годината. Първоначалното ни разширяване ще бъде в Пловдив, Варна и Бургас, по-късно и в други областни градове. Това, което правим, е дългосрочно.

Картата за култура ваша оригинална идея ли е или черпите чуждестранен опит?

Не е оригинална идея за наше съжаление. Има я в почти цяла Европа, беше въпрос на време да се появи и тук. Идеята е бизнесът да подкрепя хората, които работят за него.

Цялото интервю с Марио Мишев чуйте в звуковия файл в началото на публикацията.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Кметът на Гурково Тодор Георгиев: Искам да оставя селото в приличен вид, търсят се доброволци за парка

Жителите по селата също очакват приемането на републиканския бюджет, респективно общински, за да набележат задачите за новата година и плануват разходите си по тях. А дотогава не разчитат само на публичните средства, но и на дарения, спонсори, доброволен труд. „Това ще ми бъде последният мандат. Искам да оставя селото в приличен вид“ – казва по..

публикувано на 07.02.25 в 08:00
Изображението е илюстративно.

Пластичен хирург: Немедицински специалисти категорично нямат право да поставят ботокс

Немедицински специалисти нямат право да извършват естетични процедури. Това категорично мнение в предаването "Новият ден" изрази доц. д-р  Даниел Янков от Клиниката по пластична хирургия към Военномедицинска академия-Варна, във връзка с пострадалите след поставяне на ботокс, настанени в "Пирогов".  Лекарите, които според съществуващото..

публикувано на 06.02.25 в 08:05

Adrian Thessenvitz (AD INFINITUM): Не си подготвен единствено за тези неща, за които не си подготвен

Интервю с Adrian Thessenvitz (AD INFINITUM) Швейцарската симфонична метъл банда AD INFINITUM ще направи първи концерт в България. Групата е част от турнето на ELUVEITIE и INFECTED RAIN. Датата за България е 9 февруари, мястото – софийският клуб „Joy Station“. Организатори са „BGTSC“. В предишно предаване представихме новия албум на групата..

публикувано на 06.02.25 в 06:30

Експерт: От 2014 година насам има почти 80 законопроекта за промени в Изборния кодекс

От 2014 година насам има почти 80 законопроекта за изменение и допълнение на изборното законодателство, голяма част от които са внесени няколко месеца преди изборите. Това сочи анализ на Института за развитие на публичната среда, каза Лилиан Никифорова. Тя добави, че тази практика трябва да бъде прекратена, тъй като по думите ѝ няколко парламента са..

публикувано на 05.02.25 в 08:25
Георги Христов

Георги Христов: Музиката се създава от творци, не от машини

Музиката се създава от творците, не се създава от машина или компютър. Това подчерта в интервю за Радио Варна Георги Христов. Той допълни, че купуването на бийтове и използването им в песните не е изкуство, коментирайки темата за навлизането на изкуствения интелект в музикалната индустрия. "Повечето новосъздадени песни са просто изкуствен интелект...

публикувано на 04.02.25 в 08:25

Група PIZZZA си търси вокалист

PIZZZA е една от най-обичаните групи на българската ъндърграунд сцена, а 26-годишната ѝ история я прави и една от най-дълголетните. Съставът ѝ към момента включва Кобо (китара), Кайо (бас), Рамбо (барабани), Витко (тромбон) и Явката (тромпет), а Каската, който до скоро беше фронтмен, вече не е част от бандата. За съжаление се наложи да се разделим..

публикувано на 03.02.25 в 08:20

Варненски студент създаде триста шрифта

Студент на Варненския свободен университет /ВСУ/ представя оригинален шрифт на Международното триенале на типографията в Полша. Шрифтът е наречен VFU (Visionary Font Ultra) и е изработен от студента от трети курс в специалност "Графичен дизайн" Володимир Федотов . Той е един от тримата представители на България, избрани за участие в..

публикувано на 31.01.25 в 08:00