"Инцидентът с контейнеровоза "Евър Гивън" в Суецкия канал показа на цял свят какво е значението на морската търговия. По изчисления на световния лидер във финансово-застрахователната дейност "Лойдс", загубите на час са били за 400 милиона долара". Това каза в морското предаване на Радио Варна председателят на Българската морска камара капитан Богдан Богданов. Той е преминавал през Суецкия канал многократно, по време на плаванията си с различни кораби.
Кап. Богданов предположи, че най-вероятната причина за инцидента е силния вятър, но подчерта, че разследването трябва да установи как се е стигнало до блокирането на канала за 6 дни: "Когато се плава в канали, преминаването им трябва да става с определена скорост. До колкото си спомням в Суецкия канал ограничението на скоростта е до 8 възела. Големи кораби, като "Евър Гивън", няма как да преминат през канала с такава ниска скорост. Прочетох, че при засядането, скоростта на кораба е била 13 възела".
Според Богдан Богданов, инцидентът поставя редица въпроси: "Оставам с впечатлението, че администрацията на Суецкия канал нямаше готовност да се справи с такъв тежък инцидент. Каналът носи приходи от 5 милиарда долара на година. При такива приходи би трябвало да има достатъчно ресурси за да може да се реагира в такава кризисна ситуация. Друго много важно, че трябва да има оценка на риска. Ако няма такава оценка, това би било сериозен пропуск".
След този проблем световното корабоплаване сериозно ще се замисли за намиране на алтернативни пътища, смята капитан Богданов. Според него, все по-атрактивно става преминаването през Северния ледовит океан. "Разстоянието от най-голямото европейско пристанище Ротердам до Корея през този океан е с 4 хиляди морски мили по-късо, отколкото, ако се преминава през Суец", каза Богданов.
Суецкият канал се свързва с много интересни истории, като една от тях с участието на българския кораб "Васил Левски", напомни председателят на Българската морска камара. По време на Арабско-израелската война от 1967 г. каналът бива изненадващо затворен, като в него остават блокирани 15 кораба, сред които е и българският. Блокадата продължава близо 8 години. Още за тази блокада, както и други любопитни факти за Суецкия канал, можете да чуете в интервюто:
Общинският съвет във Варна отмени своето решение за увеличение на таксите за строителство, взето по време на сесията миналия месец. Причина за това са мотивите на областния управител проф. Андрияна Андреева, че в заседанието е нямало достатъчно дебати и анализ и предварителна оценка за въздействието на изменението, както и очакваните резултати по..
До една седмица Централната избирателна комисия може да извърши изчисленията, възложени ѝ от Конституционния съд, з аяви в интервю за БНР председателят на ЦИК Камелия Нейкова. Тя обясни, че а нгажиментът на ЦИК е да въведе данните, установени от КС, и да се направят изчисления на изборните резултати, за да се прецени дали оказват влияние върху..
Варненският общински съвет даде съгласието си Община Варна да кандидатства с проектно предложение за подобряване на инфраструктурата и за модернизация на Рибарско пристанище „Варна“. Ако бъде одобрен, проектът ще се реализира с европейско финансиране по Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури 2021-2027 г. Целта е да се създадат по-добри..
С 30 гласа "за" и 14 "въздържал се" общинските съветници приеха в Бюджета на Община Варна да бъдат заложени 3 600 000 лева за д овършване на спортната зала за бадминтон в квартал "Младост" и ученическия салон в Средното училище "Найден Геров". Предложението на "Възраждане" за отлагане на точката не беше прието след оживени дебати в зала "Пленарна"...
Единодушно Общинският съвет на Варна одобри актуализация на входните такси..
Създаването на благоприятни условия за взаимодействие между туристическия и хранително-вкусовия бранш обсъдиха кръгла маса днес в Добрич. Срещата се проведе по инициатива на председателя на Общинския съвет Красимир Николов. Акцент в дискусията беше поставен върху предприемането на инициативи, които да съберат на едно място представители на двата бранша...
Окончателното одобрение на увеличението ще бъде на пленарната зала след второ четене Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред в Народното събрание прие на първо четене Законопроект за държавния бюджет на Република България за 2025 г. – в частта бюджета на МВР . Народните представители гласуваха с 13 гласа „за“, четири гласа „против“ и двама..