Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Варненският регионален туристически сайт рекламира цените по плажовете, вместо тяхната привлекателност

Печелившата стратегия за неясния летен сезон е добре развито публично-частно партньорство, облекчения от държавата към бизнеса, както и осезаемо присъствие като рекламен продукт в социалните мрежи. Не може да се очаква, че туроператорите и хотелиерите ще изкарат на свой гръб индустрията от кризата. Това каза за предаването „Позиция” на Радио Варна Марианна Александрова, която работи в туроператорска фирма и преподава в ИУ-Варна. Според нея липсват удачни примери за рекламиране на родния туристически продукт, а социалните медии са пренебрегнати като основен канал за комуникация с потенциалните посетители:

Разполагаме с базовите условия за провеждането на такава комуникация, тъй като и Министерството на туризма и общините инвестират средства в създаването на туристически сайтове. За съжаление съдържанието им не е релевантно  и съответстващо на целите на туризма в перспектива. Почти без усилия и без финансиране, по-съвестни студенти могат да създадат по- креативна и полезна интерактивна информация, която да генерира повече ефект върху посетителите на самите сайтове. Без да знам дали варненци знаят нашия регионален сайт и са го посещавали, но първата информация за нашите плажове там, които формират основната привлекателност към варненския регион, всъщност е стойността, която те трябва да заплатят за съответните услуги. Т.е. ние им казваме "Добре дошли, трябва да платите еди-си каква сума за нашите плажове!"

http://visit.varna.bg/bg/beaches_varna.html

http://www.tourism.government.bg/bg/beaches


Марианна Александрова сподели и удачни примери в утвърдени туристически държави, които от сега обмислят ситуацията след пандемията:

Властите в Сицилия ще платят половината от стойността на самолетния билет на всеки турист след пандемията. Регионалното правителство взе още решение да да покрие до три хотелски нощувки за всяка туристическа ваканция и дори безплатни посещения музеи, исторически и археологически забележителности. 

В южната ни съседка Турция, губернаторът на Анталия обяви, че всеки от 16-те милиона туристи които са посетили областта миналата година, ще получи персонално съобщение под формата на имейл с посланието, „Останете си вкъщи и мечтайте за Анталия”. Идеята му е, че управлението на връзките с посетителите в кризи и форсмажорни обстоятелства е от решаващо значение за възобновяване на показателите от преди кризата.

Има примери и от ресторантьорския бизнес. В литовската столица Вилнюс, общината напълно безвъзмездно отстъпва всички градски пространства на ресторантьорите без да иска каквито и да е такси. Идеята е, столицата да се превърне в нещо като ресторант на открито. Освен всичко масите ще могат да бъдат разположени така, че да бъде спазена препоръчаната дистанция, а бизнесът да реализира своята дейност по спокойно.

Испания също предвижда облекчения в този специфичен сектор като предвиждат да отворят до две седмици до 30% от търговските площи на ресторантите, информацията ми е споделена от познати и приятели в бранша там.

Цялото интервю може да чуете в прикачения файл:





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Изобилие" - празнична изложба живопис и пластика

По традиция преди Коледните и новогодишни празници варненската галерия "Арт Маркони" представя сборната изложба "Изобилие". В нея със свои творби участват редица художници - Ангел Атанасов/Ачо, Ангел Веселинов, Васил Петров, арх. Владимир Рачев, Димитър Манолов, Дима Ненова, Димитър Кавръков, Емилия Бояджиева, Ивайло Евстатиев, Илиян Пеев, Клементина..

публикувано на 25.11.24 в 08:20

Eicca Toppinen (APOCALYPTICA): Искаме хората да мислят

Интервю с Eicca Toppinen (APOCALYPTICA) APOCALYPTICA започнаха кариерата си с албум с кавъри на METALLICA. Близо 30 години по-късно финландците издадоха и втора част отново с кавъри на METALLICA. На 28 ноември групата ще представи „Plays Metallica Vol. 2“ и в София по покана на „EventEase“ в Зала 3 на НДК. Това ще бъде деветия концерт на..

обновено на 24.11.24 в 09:45

Балчик за "Петият ъгъл" на Керанка Далакманска: Това е един лирически връх в българската поезия

Своеобразният литературен маратон на поетесата и журналист Керанка Далакманска, започнал на рождения ѝ ден 2 октомври, е към своя край и бележи успех с пълните салони и души на хората, докоснали се лично до поезията и в "Петия ъгъл". Ъгълът на чувствеността. Нейният ъгъл, който носи смисъла за доброта, човечност, усещане на природа, на..

публикувано на 22.11.24 в 07:00

Ценностите и добродетелите в семейството на един капитан далечно плаване

Всеки ден за семейството на к.д.п. Денчо Добрев е специален, защото след дългия работен ден и след училище, всички се събират да вечерят заедно и споделят как е минал денят им. Денчо Добрев отделя 18 години на морето, като последният му рейс е най-кошмарният – ковид-пандемията в самото начало, когато се оказва в Китай и не може да слезе от..

публикувано на 21.11.24 в 09:45
Снимката е илюстративна

Учителите в протестна готовност, ако няма ръст на заплатите от 1 януари

Учителите са в протестна и стачна готовност, ако няма увеличени на заплатите от 1 януари заради липсата на приет Бюджет за догодина. Това каза председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров. Обмислят се вариантите на протест, сред които са ефективна стачка, незавършване на първия учебен срок, електронна стачка, обобщи той...

публикувано на 21.11.24 в 07:00

Георги GOOSH Енчев за премиерата на "Таралежите": Да си таралеж е несъгласие с несправедливостта

Театрално-танцовият спектакъл "Таралежите" по мотиви от романа на братя Мормареви - "Войната на таралежите", подготвят  актьорът и режисьор Стоян Радев и танцовият хореограф и режисьор Георги GOOSH Енчев. Премиерата ще бъде на 23 ноември от 17.30 и 19.30 часа в "The Center World" на ул. "Шипка" 4, както и на следващия ден - отново от 17.30 и 19.30..

публикувано на 20.11.24 в 08:30

Експерт: Над 5 млрд. лева годишно харчи българинът за цигари, в домакинствата с ниски доходи разходите стигат 10-15%

Над 5 млрд. лева харчи българинът на година за цигари. Огромна част от този разход отива в бюджета, тъй като акцизът и Данъкът върху добавената стойност взимат 80% от цената на цигарите. Ако акцизите за тютюневи изделия се вдигнат по-сериозно, в бюджета на България ще постъпват с 1,5 млрд. лева повече. Заради по-високите цени на цигарите около 150 000..

публикувано на 19.11.24 в 08:15