Улрих Хеппе е главен изпълнителен директор на концесионера на морските летища във Варна и Бургас "Фрапорт Туин Стар Мениджмънт" от септември 2015 г.
Тази година пътникопотокът на двете летища се очаква отново да надхвърли 5 млн. души. Средногодишно, полетите до тях са над 37 хил., а броят на нашите и чужди авиокомпании, които изпълняват редовни, чартърни и нискотарифни полети до повече от 180 дестинации.
Как се развиват нискотарифните полети?
- Много сме доволни от развитието на нискотарифните компании. Една от тях базира свой втори самолет тази година, след като през 2017 г. базира първия си. Така вече покриваме още шест нови дестинации.
Колко общо са нискотарифните ви дестинации?
- Wizz Air покриваха досега девет и към тях се добавят още шест. Три от тях в Германия, в Париж, Ливърпул и Копенхаген. Това, което е хубаво е, че летят не само до далечни дестинации, но и до близки европейски градове и столици, като например Лондон. И това се случва през цялата година.
През лятото при нас са представени всички нискотарифни компании – Easy Jet, руската Победа, Norwegian air. Ryan air спират полетите до Брюксел, защото имат затруднения, но се надявам да бъдат вдъхновени от успехите на най-близкия си конкурент на летище Варна и да се върнат отново на летище Варна.
Каква част от пътниците на летищата във Варна и Бургас идват с нискотарифните програми?
- Тази година очаквания са за 2 млн. пътници във Варна и 3 млн. пътници в Бургас. Така, че общо ще имаме над 5 млн. пътници. Мнозинството от тях идват за 7-дневни и 10-дневни програми, някои за 14-дневен престой.
Тъй като сме туристическо летище, голямата част от туристите идват за ваканция. Увеличава се обаче пътникопотока през зимните месеци. Само за пример, преди три години през зимата покривахме едва шест дестинации, а сега са 16, което е близо тройно увеличение.
Можем ли да говорим за процентно съотношение на пътниците от нискотарифните полети?
- Що се касае за кратки визити 90 към 10 е съотношението туристи спрямо нискотарифни пътници.
74 процента от трафика ни на летище Варна е съсредоточен през четирите летни месеца. В Бургас е още по-зле, там трафикът през лятото съставя 90 на сто от целия пътникопоток.
Водите ли преговори с други авиокомпании?
- Определено. Ходим на всички международни конференции, където се срещат летищни оператори и авиокомпании. Само за пример, преди няколко седмици бяхме в Хановер на най-известната подобна конференция и там проведохме срещи с 29 компании. Ние постоянно им припомняме колко привлекателна е Варна и се опитваме да ги убедим да започнат целогодишни полети до тук.
Най-големият ни успех за момента е, че Wizz Air пуска втори самолет с полети от и до Варна, но също така, че в Бургас привлякохме Jet2.com, които са втората най-голяма туристическа авиокомпания във Великобритания и те ще свързват Бургас с девет британски летища.
Отливът на туристи в България как се отразява на полетите за тази година?
- Очакваме спад от 8 процента на трафика сравнено с миналата година и това се дължи предимно на спада на туристите от Германия и от Русия. Особено руснаците, които се пренасочват към Турция, докато германците са повлияни от несъстоятелността на Germania Airline.
Очакваме 14 процента спад на полетите от и до Германия във Варна спрямо миналата година. Това звучи много, но трябва да имаме предвид, че в последните две години немския пазар имаше ръст от над 72 процента.
Отминалите три години във Варна и Бургас бяха изключително успешни. И двете летища имаха ръст от 50% последните две години, сега спадът ще е 8 процента, което е нормализиране на пазара. Все още държим високите нива от 2017-та година и много сме доволни от този факт.
Британският пазар расте, чешкият и полският пазари също, от Австрия, Турция.
Руснаците имат проблем заради визите. На тях им е много удобно да идват в България – разбират азбуката, имат същата религия и дори малко обща история, но за да отидат в Турция нямат нужда от виза в краткосрочен план предпочитат да ходят там, където няма виза за тях.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.Ниското качество на храните в България е по-голям проблем от тяхната висока цена. Това мнение изрази в предаването „Позиция“ на Радио Варна доц. Огнян Боюклиев от Института за икономически изследвания към БАН. Според него, бойкотът на хранителните супермаркети е знак за сериозен проблем в системата. Решението на проблема обаче не е в подобни..
Българите преоткриват позабравените сортове тамянка и димят , особено през пролетта и лятото хората си ги търсят. Навлезе и модерното пенливо вино П ет-нат (съкращение от Pétillant-naturel (естествено пенливо), което вече се прави на много места у нас. Български производители започнаха да правят много качествени пенливи вина по оригиналната..
Бойкотът на търговските вериги заради високите цени на хранителните стоки, обявен за днес в цялата страна, няма да има никакъв ефект, ако изключим неговото медийно отразяване. Това коментира в предаването "Пост Фактум" на Радио Варна доц. д-р Михал Стоянов - ръководител на катедрата по "Икономика и управление на търговията и услугите" в Икономически..
Големият проблем не е точно това, че веригата продава на определена цена и стоката достига до нея на четвърта ръка. Проблемът е, че между земеделския производител и веригата има едно звено, което купува с кухи фирми, не плаща ДДС, не плаща данъци, не попада в контрола на държавата. С едни бусове се разкарва една продукция, ако не е рентабилно в..
65% от жилищата във Варна се купуват с цел инвестиция, като половината от тях се препродават по-скъпо.Такъв е и процентът на купувачите, влагащи лични средства. Това каза Явор Николов, брокер - специалист в сферата на недвижимите имоти, и преподавател в Икономически университет - Варна. 63% от купувачите на имоти във Варна заплащат в брой..
23-ма историци, археолози, културолози, етнографи, хора на перото, архитекти и изследователи на богатото регионално минало на Варна и областта се включиха в новосформирания клуб "Варненски краевед". Краеведският клуб ще организира своята дейност на територията на Народното читалище "Варненски будители - 1926" по график, като в библиотеката на..
Медицинските сестри и акушерките са в готовност за провеждане на масови протести, ако бъде одобрена идеята обучението по тези специалности да бъде намалено от 4 на 3 години. Това каза Милка Василева, председател на Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи (БАПЗГ). Обучението им сега отговаря на изискванията на европейска директива,..