Известният български пилот Павел Лефтеров се срещна с млади спортисти в Арт салона на Радио Варна. Младежи от местни клубове по плуване, ветроходство, фехтовка, водна топка и карате получиха съветите на успешния автомобилист, който е носител на над 56 купи от състезания, сред които шест републикански и две европейски.
В интервю за Радио Варна той разказа за най-големите трудности, които е изпитвал в кариерата си, за механизмите за справяне с тях и началото на своята кариера:
Моментите, в които не съм успял да стигна до подиума са най-трудните в моята кариера, разбира се. В тях човек трябва да си даде равносметка защо се получава така, да се концентрира върху нещата, които са под негов контрол и да се опита да оптимизира своето представяне, за да не губи мотивация. При мен е заложено генетично, когато загубя, за следващия път да бъда още по-мотивиран. Не съм имал пречки в намирането на мотивация. Естествено, винаги съм имал трудни моменти, както и всички други спортисти, които практикуват различни спортове. Важното е да не се отклоняваш от целта си и от посоката, в която си се насочил и да даваш всичко от себе си.
Кога започнахте да се занимавате с това – помните ли първите си стъпки в автомобилизма?
Започнах с картинг, както повечето пилоти от „Формула едно”. Тогава бях на осем години. Още първата година започнах да се занимавам със спорта професионално, спечелих първата си шампионска титла и оттам вече имах доста по-високи цели, които да преследвам. През 2015 реших, че ще започна да се занимавам с автомобилен спорт, стартирахме в GT4-европейските серии, спечeлихме вице европейски титли и оттам кариерата ми тръгна нагоре. До момента продължавам да се състезавам в един от тези шампионати.
Във Варна се срещнахте с млади спортисти. Какви са съветите, които им давате?
България има много таланти, много млади момчета, които се справят страхотно. Нужна им е малко подкрепа, малко мотивация. Това, което мога да направя аз, е да ги подкрепям в това, че са се хванали да се занимават активно със спорта и да се опитвам да ги нахъсвам, за да дадат всичко от себе си! Много важно за тях е да намерят хора, които да ги подкрепят, защото първите години в спортната кариера на един спортист са най-трудни. Съветите ми са да не се отчайват, защото човек е силен толкова, колкото сам прецени. Ако преценят, че няма какво да застане между тях и мечтата им, няма човек или обстоятелство, които могат да им попречат да стигнат до нея. Казвам това от личен опит.
Какво мислите за шофирането по българските пътища?
Младите хора имат достъп до технологиите, те са нон стоп с тях, дори докато шофират. Според мен това е дори по-опасно от това да се шофира с превишена скорост. Познавам хора, които карат изключително бързо, но те са силно концентрирани. Лично аз в градски условия се старая да шофирам възможно най-разумно. Забелязвам, че в момента има кампании против шофиране в бус лентата. Това натоварва градския транспорт.
Как бихте определили кариерата си?
Смятам, че кариерата ми е успешна, но донякъде. Надявам се тепърва да предстоят успехите пред мен. Тази година участвах в тестове за избор на млад заводски пилот. Това е първият момент в моята кариера, в който в най-силна степен съм бил най-близко до мечтата си да стана професионален автомобилен състезател. За жалост тестовете не минаха по начина, по който аз очаквах. Не се класирах на финала, въпреки че обратната връзка, която получих от тях беше, че съм бил един от най-подготвените им пилоти и ще получа покана отново да участвам в такива тестове. В момента отново се подготвям, не поглеждам назад, концентрирам се само напред и се надявам скоро да получа своя шанс да покажа на какво съм свободен.
Какво предстои?
В четвъртък заминавам на тестове в Барселона, оттам отивам в „Ред Бул Ринг”. Надявам се от тези два теста да успея да затвърдя някои от програмите за тази година. Целта е да участвам отново в европейските серии GT4 и евентуално в немските серии VLN, които се провеждат на „Нюрнбургринг” (Зеленият ад).
По традиция преди Коледните и новогодишни празници варненската галерия "Арт Маркони" представя сборната изложба "Изобилие". В нея със свои творби участват редица художници - Ангел Атанасов/Ачо, Ангел Веселинов, Васил Петров, арх. Владимир Рачев, Димитър Манолов, Дима Ненова, Димитър Кавръков, Емилия Бояджиева, Ивайло Евстатиев, Илиян Пеев, Клементина..
Интервю с Eicca Toppinen (APOCALYPTICA) APOCALYPTICA започнаха кариерата си с албум с кавъри на METALLICA. Близо 30 години по-късно финландците издадоха и втора част отново с кавъри на METALLICA. На 28 ноември групата ще представи „Plays Metallica Vol. 2“ и в София по покана на „EventEase“ в Зала 3 на НДК. Това ще бъде деветия концерт на..
Своеобразният литературен маратон на поетесата и журналист Керанка Далакманска, започнал на рождения ѝ ден 2 октомври, е към своя край и бележи успех с пълните салони и души на хората, докоснали се лично до поезията и в "Петия ъгъл". Ъгълът на чувствеността. Нейният ъгъл, който носи смисъла за доброта, човечност, усещане на природа, на..
Всеки ден за семейството на к.д.п. Денчо Добрев е специален, защото след дългия работен ден и след училище, всички се събират да вечерят заедно и споделят как е минал денят им. Денчо Добрев отделя 18 години на морето, като последният му рейс е най-кошмарният – ковид-пандемията в самото начало, когато се оказва в Китай и не може да слезе от..
Учителите са в протестна и стачна готовност, ако няма увеличени на заплатите от 1 януари заради липсата на приет Бюджет за догодина. Това каза председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров. Обмислят се вариантите на протест, сред които са ефективна стачка, незавършване на първия учебен срок, електронна стачка, обобщи той...
Театрално-танцовият спектакъл "Таралежите" по мотиви от романа на братя Мормареви - "Войната на таралежите", подготвят актьорът и режисьор Стоян Радев и танцовият хореограф и режисьор Георги GOOSH Енчев. Премиерата ще бъде на 23 ноември от 17.30 и 19.30 часа в "The Center World" на ул. "Шипка" 4, както и на следващия ден - отново от 17.30 и 19.30..
Над 5 млрд. лева харчи българинът на година за цигари. Огромна част от този разход отива в бюджета, тъй като акцизът и Данъкът върху добавената стойност взимат 80% от цената на цигарите. Ако акцизите за тютюневи изделия се вдигнат по-сериозно, в бюджета на България ще постъпват с 1,5 млрд. лева повече. Заради по-високите цени на цигарите около 150 000..