Темите за градския транспорт, новите тарифи и бъдещите маршрути на автобусните линии коментира кметът Иван Портних. Целия разговор с него можете да чуете в прикачените звукови файлове.
За електронната билетна система
Всички линии на градския транспорт вече са във функционална готовност за въвеждане на електронната билетна система. Тоест там реално могат да се купуват електронни билетчета. Остават за дооборудване новите 15 автобуса, които получихме по втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт. Апарати няма и в 10-те автобуса, които ползваме под наем от Пловдив. Това трябва да приключи най-късно до средата на февруари.
Междувременно предстои в Общинския съвет да бъдат приети новата транспортна схема на града и нова тарифа за ползване на обществения транспорт.
Целта е от март да преминем изцяло към електронни карти и билети и да приключим с хартиените. Разбира се, има и период, в който хората трябва да свикнат с тези нововъведения, които ще бъдат голямо облекчение за тях.
За цената на билетчето
Надявам се новата тарифа да е полезна и удобна за пътниците. В нея, например, възможноста за прекачване на цената на един билет ще бъде отразени и в стойността на месечните карти. В момента се продават едва по 500 карти, което е нищожно на фона на десетките хиляди, които ползват градския транспорт във Варна. Очевидно е, че този модел не работи и имаме нужда от нов, който да стимулира хората да купуват карти и това да е икономически изгодно за тях.
Цената на билетчето няма да пипаме, категорично! Макар че, когато тази цена от 1 лев е била формирана, фонд работна заплата в "Градски транспорт" ЕАД е бил 4 млн. лева, а сега е 4 пъти повече. А предстои и подписването на нов колективен трудов договор с искане за ново увеличение на месечните възнаграждения от 12%. Или нови 2,5 млн. лева в тежест за фирмата. И тук говорим само за заплати. Ясно е, че няма как цената от 1 лев да покрива реалната стойност на тези разходи. Но така или иначе имаме ангажимент да направим всичко необходимо тази цена да не се променя.
Въпросът е да можем да използваме новоизградената система като възможности и функционалности, за да стимулираме хората да използват новите карти, които ще бъдат предлагани.
За новата транспортна схема
Във времето на мащабните ремонти и особено с изграждането на новия булевард "Васил Левски" беше ясно на всички, че е невъзможно въвеждането на новата транспортна схема. Нещо повече - завършването на бул. "Васил Левски" ще преразпредели вътрешния поток в града и натоварването както на определени пътни артерии, така и на автобусни линии. Така че новата транспортна схема, която се надявам да бъде приета от Общинския съвет, ще търпи оптимизация според трафика с новите булеварди и приключването на ремонтите. Тогава няма да имаме задръствания и нормално ще заработи скоростното трасе на автобусите. И едва тогава ще адаптираме транспортната схема към новите дадености и човекопотока, обслужван от "Градски транспорт".
За новите автобуси
По силата на договора за Интегрирания градски транспорт общинският превозвач ще е единственият оператор по автобусните линии в града. Приходите от карти и билети ще се събират от общинското предприятие, което направихме, и то ще се разплаща с превозвача на километър пробег. Това от една страна ще даде финансова стабилност на "Градски транспорт", а от друга - ще имаме ясна картина за възможностите за закупуване на нови автобуси. Защото въпреки че имаме 35 нови тролейбуса и вече 85 нови автобуса, за да се обнови изцяло автопаркът на "Градски транспорт", са ни нужни още 80. Работим активно по вариантите за закупуването им, в това число и по европрограми, както и чрез оптимизация и отделяне на нужните средства от общинския бюджет.
От една страна това ще осигури комфорт на варненци, които ползват градския транспорт, от друга ще доведе до намаляване на разходите за ремонт, които сега са огромни. Новите автобуси са в гаранция и разходите за поддръжката им са минимални. А този спестен ресурс също трябва да използваме за непрекъснато обновяване на автопарка.
Със сигурност предлаганият кабинет "Желязков" ще започне с крайно ниско доверие. Поради липса на политическа алтернатива обаче, хоризонтът на управление може и да не бъде толкова кратък. Това коментира в предаването на Радио Варан Post Factum политологът Ивайло Илиев. Според него сметките могат да се объркат, ако партия "Величие" влезе в парламента. В..
Да бъде възстановено възнаграждението за придобит трудов стаж и професионален опит, по-известно с понятието "клас прослужено време", за държавните служители, настояват от КТ "Подкрепа". Вече има организация за събиране на подписка във всички синдикални структури. Това каза Васил Василев, председател на регионалната синдикална организация КТ "Подкрепа"..
2025 година е по-специална за българите, пътуващи до Китай. В края на миналата година стана ясно, че през тази ще можем да посещаваме най-многолюдната страна в света, без да ни е необходима виза. Предизвикателствата да организираме визитата си там обаче не са никак малко. Отдавна сме свикнали да си помагаме с какви ли не мобилни приложения, а сред..
Младите кинематографисти от киношкола „Братя Люмиер“ при ЦПЛР – Общински детски комплекс канят варненци на открит урок в отдел „Изкуство“ на Регионалната библиотека „Пенчо Славейков“. Той ще се проведе днес, 13 януари, от 17 часа. Поводът е рождената дата на българското кино. На 13 януари 1915 г. се е състояла премиерата на първия български филм..
Земеделците и фермерите в ЕС са силно обезпокоени от търговското споразумение ЕС-Меркосур, договор за свободна търговия между Европа и икономически блок включващ няколко държави от Южна Америка. Това каза за предаването „Позиция“ евродепутатът от партия „Възраждане“ Станислав Стоянов. По думите му, подписаното тихомълком от председателя на ЕК..
До 16 януари е отворена за обществено обсъждане и консултации Наредбата за специализациите на медицинските специалисти. В България от години се говори за недостатъчен брой специалисти ( това са лекарите със специалност – педиатри, неонатолози, хирурзи, ортопеди и пр. и пр. ), както и за недостатъчен брой лекари. Дефицитът на лекари се..
Интервю с Влад Уласевич (JINJER) JINJER отдавна надскочиха локаната сцена. С барабаниста на групата Влад Уласевич се чухме по повод предстоящия диск на украинската банда „Duél“, който ще стане факт в началото на февруари. Предварително бях уведомен да не задавам въпроси за войната. За това и темата не е засегната в интервюто. За него Влад..