Александър Секулов е български писател, поет, публицист и журналист. Роден е в Пловдив на 6 януари 1964 г. Автор на романите „Колекционер на любовни изречения“, „Малката светица и портокалите“,„Господ слиза в Атина”, „Гравьор на сънища“,„Островът“ и „Скитникът и синовете“. Има издадени три книги с есета.
Сред поетичните му книги са „Карти и географии“, „Възхитително и леко“, „Море на живите“.
Автор е на пиесите: “Светли хотелски стаи”, „Няма ток за електрическия стол”, драматизациите „Възвишение” по романа на Милен Русков в сътрудничество с Иван Добчев и „Вълци“ по „Трънски разкази” от Петър Делчев.
Драматург е на Пловдивския театър, носител на награда „Аскеер“ в категорията „Съвременна българска драматургия” за пиесата „Няма ток за електрическия стол“.
Александър Секулов е носител е на национални литературни отличия – “Академика” /1988/, “Цветан Зангов” /1985, 1986, 1987/ , “Иван Николов” /1998, 2004/. Носител на наградата “Пловдив” за литература и награда „Перото“.
Първата му среща с читатели във Варна беше на 25.10.2018 г.
Не идвате много често във Варна или поне по литературни поводи...
Това е първата ми среща с читатели тук и аз съм много учуден, че е първата. Не знам защо Варна стои винаги по-далеч от тези обичайни литературни обиколки, които се правят.
Може би, заради липсата на магистрала?
Не, не съм сигурен, че това е причината. Аз не знам дали съществува по-широка литературна публика, тя съществува, но не знам дали е групирана около едно място, събитие или традиции, а тези неща играят огромна роля. Веднага ще дам за пример не Пловдив, а Стара Загора, където имат много сериозна групирана публика и това прави впечатление. Но за сметка на това Варна има други фестивали, които са доказани.
Как протичат срещите Ви с читатели? Има ли сценарий или импровизирате?
Срещите са предимно с читателки и протичат взаимно вълнуващо.
Т.е. повече жени Ви четат, така ли?
По принцип жените четат повече от мъжете, това е световно известен факт. Може би заради естеството на литературата, която пиша – тя е по-филигранна, иска да се замислиш, не разчита чак толкова на сюжета, колкото на едни вътрешни вертикали. Но това, разбира се е под формата на шега – аз не съм правил изследване колко са читателите, колко читателките. Но да те четат жени е определено по-добро.
Как стигнахте до този филигранен, изящен стил? Изискваше ли много работа?
По принцип аз пиша от чувството за щастие, от препълненост с възхита, когато слънцето изпълва човека, както топлият въздух изпълва дирижабъла, когато той полита. Общо взето аз не пиша, когато съм нещастен и не смятам, че изкуството трябва да причинява на човека фрустрация от живота, страх от и без туй страшния краен живот, който всеки от нас има. Този уплах по принцип е вечен и човек още като се осъзнае, че е смъртен, го придобива. Не виждам защо изкуството трябва да допринася за усилването на тази мъка. Затова искам да пиша и пиша, когато нещата в мен са в някаква екстатична форма, когато животът придобие празничен вид и аз го усещам много пълен и хармоничен. Опитвам се такъв пълен и хармоничен да е светът и в книгите ми.
Как запазвате това чувство?
Просто пиша само в тези мигове, когато ме владее това чувство. Иначе като всеки един нормален човек изпадам в състояния на съмнение, вътрешна тревога, депресия понякога. Пиша само, когато съм щастлив или когато възхитата от живеенето ме люлее в някаква люлка. Мисля, че човек е роден, за да увеличава радостта.
.......................... (какво Александър Секулов разказа за Пловдивския театър, за съвременната драматургия, за Пловдив – Европейска столица на културата 2019 чуйте в аудио файла).
В едно интервю казвате, че сте стръмен човек. Какво имате предвид?
Е, какво имам предвид – че съм крив. Не винаги, но по принцип... Аз не съм уютен за себе си и оттам по презумпция си мисля, че не съм уютен и за другите. Аз със себе си трудно се разбирам.
То това не е ли при всеки творец?
Обичайна шизофрения, негодници...
Според общинските съветници от партия Възраждане, кмета на града не трябва да управлява нито един лев публичен ресурс. Тази констатация те правят на базата на първата година от управлението на Благомир Коцев. Според общинския съветник Николай Костадинов, управлението на ПП/ДБ в морската столица е в режим на свободно падане. С тези думи той..
Групата на варненските общински съветници от ГЕРБ/СДС искат яснота, в какви пера и направления ще отидат средствата от увеличените общински такси и цени на услуги. В обзорното предаване „Позиция“ , Биляна Раева заяви, че нямат абсолютно никаква конкретика, единствено е ясно, че има предложение за вдигане на налозите. Припомням, че в началото на..
Д-р Яир Галили е световно известен съдов специалист. През 1988г. завърша медицина в Университет Бен Гурион, Негев През 1997г. придобива специализация по ултразвукова диагностика и терапия в Общата хирургия, Университет Уейк Форес, САЩ През 1998г. специализира Обща хирургия в Болница Ихилов, Тел Авив През 2000г. придобива специалност по..
Фотографът Сандро Арабян представя в Градската художествена галерия “Борис Георгиев” – Варна до 30 ноември 2024 г. своята самостоятелна изложба “Намибия / Природата”. Фотографиите в нея са уловили мигове от две пътувания в африканската страна, които авторът предприема заедно със своята майка - уважаваната художничка проф. Десислава Минчева. Артистичният..
Интервю с Björn Johansson (ARCTIS) ARCTIS са нова група, създадена от музиканти, със стаж в метъл музиката. Само преди дни бандата издаде едноименния си дебют. На 28 ноември ARCTIS ще го представят и пред българските фенове, защото групата прави турне като съпорт на APOCALYPTICA. Китарисът на ARCTIS Björn Johansson даде специално интервю за..
Варненският драматичен театър взе участие в Деветото издание на Международния театрален фестивал "Interferences" в Клуж-Напока в Румъния. Във форума се включиха членове на Съюза на театрите от Европа, а варненските актьори се представиха със спектакъла "Както ви харесва" на Шекспир, в режисура на Габор Томпа, президент на Съюза на театрите в Европа...
Интервю с Tom Englund (EVERGREY, REDEMPTION, SILENT SKIES) В средата на 2024 година шведските прогресари EVERGREY издадоха изследванията си върху празнотата под формата на албума „Theories of Emptiness“. На 29 ноември бандата ще го представи и на българските си фенове, с подкрепата на алтернативната метъл банда KLORG и швейцарската..