Емисиите от въглероден двуокис от нови автомобили трябва да намалеят с 40 процента до 2030 г. и да се ускори навлизането на пазара на електрически автомобили и автомобили с ниски емисии, решиха днес европейските депутати, съобщи пресслужбата на Европейския парламент.
В проектодоклада, гласуван днес, евродепутатите предложиха по-амбициозна цел за намаляване на емисиите от нови автомобили в ЕС с 40 на сто до 2030 г. (в сравнение с предложеното намаление от ЕК с 30 на сто, с 2021 г. като референтна година), с междинна цел от 20 на сто до 2025 г. Подобни цели са поставени и за нови микробуси.
Производителите, чиито средни емисии на CO2 превишават тези цели, следва да заплащат такса към общия бюджет на Евросъюза, която ще се използва за повишаване на квалификацията и образованието на работниците, засегнати от структурни промени в автомобилния сектор.
Производителите на леки автомобили ще трябва да гарантират, че превозните средства с нулеви и ниски емисии (електрически автомобили или автомобили, които емитират по-малко от 50г CO2/км) заемат 35 процента от пазарния дял на продажбите на нови леки пътнически автомобили и микробуси до 2030 г. и 20 на сто до 2025 г.
Докладът беше приет с 389 гласа "за", срещу 239 "против" и 41 "въздържал се". Европейските министри ще приемат обща позиция на 9 октомври. Преговорите с евродепутатите за постигане на споразумение на първо четене могат да започнат на 10 октомври.
Транспортът е единственият голям сектор в ЕС, в който емисиите на парникови газове все още се увеличават, се отбелязва в текста. За да се изпълнят ангажиментите, поети в Парижкото споразумение от 21-вата сесия на Конференцията на страните (COP21) през 2015 г., декарбонизацията на целия транспортен сектор трябва да се ускори по пътя към нулеви емисии до средата на века.
В същото време глобалният автомобилен сектор се променя бързо, особено при електрическите двигатели. Ако европейските автомобилни производители се включат късно в необходимия енергиен преход, те рискуват да загубят водещата си роля, се казва в доклада.
В периода 24.02.2025 - 28.02.2025, от 9:00 до 17:00 , поради неотложни ремонтни дейности на съоръженията за доставка на електроенергия, ще бъде прекъснато електрозахранването в района на с. Млада гвардия - клиентите, електрозахаранени от ТП 1. Ще се редува поетапно изключване на отделни клонове от мрежа НН, така че да не се лишават от..
Утрото в четвъртък ни посреща с хладно, но не чак толкова студено време. Във Варна е 6 градуса, според данните на НИМХ към 5.00 часа. Влажността на въздуха е 95%, а атмосферното налягане е 1022 хПа. 6 градуса е температурата в Шабла и на нос Калиакра. На нос Емине е 5 градуса, в Добрич е 4 градуса, 3 градуса е в Разград. В Бургас има мъгла с..
Бюджетната комисия в парламента одобри на първо четене Законопроекта за държавен бюджет за годината. 14 депутати от комисията гласуваха "за" проектозакона, а шест - с глас "против". "Въздържали се" нямаше, съобщава БНР. Очаква се обсъжданията в пленарната зала по него да бъдат следващата седмица. Финансовата рамка е изчислена при дефицит от три на..
Национален протест на пчеларите със сборен пункт локалното платно на автомагистрала "Хемус" на разклонението за село Слънчево ще се проведе от 10.30 часа на 1 март, събота, съобщиха организаторите. Те планират затваряне на магистралата и провеждане на автошествие. Пчеларите изразяват своето несъгласие с липсата на държавна политика по опазване на..
Четири спортни обекта ще работят и в деня на националния празник на България – 3 март (понеделник). На разположение на жителите и гостите на морския град ще бъдат плувен басейн „Делфини“, игрищата в общински спортен комплекс „Морската градина“, както и Ледената пързалка и зала „Скуош“ в общинския спортно-развлекателен комплекс „Младост“. Всички обекти..
Пикап е блъснал пешеходец на бул. "Владислав Варненчик" във Варна, при движение на заден ход. Пострадалият е с контузия на крак и глава, съобщиха от КАТ-Варна.
Инцидентът с падналия стълб във Варна е едно неприятно, лошо обстоятелство, станало през нощта, когато няма хора по улиците и трафик. Това подчерта в интервю за Радио Варна изпълнителният директор на "Градски транспорт" инж. Николай Антонов. Той обясни защо не е дал изявления пред медиите, включително и пред Радио Варна, в деня на инцидента. Причината..