Стартирането на "Синята зона във Варна най-сетне получи реална дата - 11 юли 2018-а година.
Това обяви днес зам.-кметът по сигурността в Община Варна Тодор Иванов.
Основната задача на ОП "Паркинги и синя зона" е да намали количеството на автомобили в централната част на града. Зоната ще работи от 9 до 19ч. в делнични дни. 2603 са общо местата в зона център, 110 от тях са за инвалиди, 20 - за електромобили. Разходът по въвеждането на "синята зона" възлиза на 20 млн.лв. Очакваният приход за тази година е 3 700 000лв, след 5 години - 277 830 000. Ще бъдат закупени 3 устройства за репатриране, 18 електромобила за служителите на фирмата и 5 хибридни коли. С въвеждането на специалната зона са асфалтирани 12 хил.кв.м улична площ в централната част на Варна, уточни директорът на предприятието „Общински паркинги и Синя зона“ Младен Иванов.
Какво трябва да знаем за функционирането на "Синята зона"?:
- Спирането за 30 мин.ще се заплаща само чрез мобилно приложение. "Виртуален паркинг метър" ще дава възможност да се избере период на престой от 30 минути до 3 часа. Заплащането може да става още чрез SMS или в брой – в търговски обекти в центъра, които са отбелязани със специален стикер. Цената ще бъде 1 лв. на час.
- Месечният абонамент за живущите е 5 лева, а за година 55 лева. Едно домакинство може да подаде заявления най-много за два автомобила. Абонаментът за втория е 10 лева на месец.
- Локално паркиране в „синята зона“ се предоставя на търговци, на които административният адрес, където осъществяват съответната дейност, е идентичен с адреса на обособения нежилищен имот. Подаването на документи също може да бъде онлайн или в Центъра за административно обслужване, като се представят: свидетелство за регистрация на МПС, собственост на фирмата; документ, доказващ валидно правно основание за ползване на ППС, в случай че не са собственици; нотариалния акт за собственост или договор за наем. Цената за паркиране е 150 лв. на месец или 1650 лв. за 12 месеца.
- За граждани и фирми е осигурена възможност и за „служебен абонамент“, която гарантира паркомясто. Документи се подават на адрес „Цар Симеон I“ № 26. Цената съответно е 350 лева на месец или 3850 лева с вкл. ДДС за 12 месеца.
От утре можем да заплащаме чрез SMS, мобилно приложение и в 25 търговски обекта. Общинското предприятие ще даде едномесечен гратисен период за информиране на гражданите. Паркиралите неправилно ще се санкционират със скоби.
Една част от народните представители са в парламента не с идеята да управляват и да свършат някаква работа, а да си оправят живота. Някои депутати са просто депутати и е изключително важно за тях да са там. Това коментира политологът и журналист в Радио Стара Загора Десислав Тенев в контекста на неуспешния девети опит за избор на председател на..
Мерки, целящи подобряване на чистота в града, набелязаха от сметопочистващата фирма. Идеите за оптимизиране на работата са изпратени на кмета на Варна Благомир Коцев. Това стана на среща в Община Варна, с участието на заместник-кметовете по финанси Христо Рафаилов и по обществен ред и сигурност Илия Коев. Писмото бе представено от Николай Симеонов,..
Извънредно заседание на Постоянната комисия по благоустройство и комунални дейности към Общинския съвет във Варна беше свикано заради сигнал за разрушаване на противоатомно скривалище - бункер на парцел на бившия радиозавод, продаден на частна фирма. След подаден сигнал общината е спряла разрушаването на бункера, който е в списъка със специални..
Деветият опит за избор на председател на 51-ото Народно събрание не даде резултат. Кандидатурата за председател на 51-ото Народно събрание на ген. Атанас Атанасов не събра необходимата подкрепа. За Атанасов гласуваха 56 депутати със „за“, против – 104, 77 се въздържаха. Поискано бе прегласуване на кандидатурата на Атанасов от ПП-ДБ, което не доведе..
Поредицата от сериозни изпитания, бел язали дейността на Българския ч ервен кръст, продължи и в последния четиригодишен мандат – хуманитарни предизвикателства, причинени от събития в международен и национален мащаб. Това е равносметката на Нели Иванова – председател на Общинския съвет на БЧК в Балчик, който отчете дейността на..
снимки: Нина Милошевич
Започна демонтажът на неработещите павилиони на ул. „Д-р Пискюлиев“ и ул. „Дрин“. Премахването на бараките е по утвърден график, във връзка с изпълнението на инвестиционен проект за основен ремонт на улицата в отсечката от ул. „Ангел Кънчев“ до бул. „Христо Ботев“. Преместваемите обекти, попадащи в терените предвидени за ремонт, са с неугледен външен..