Американската компания "Фейсбук" обяви, че въвежда голяма промяна в ползваната от над два милиарда потребители социална мрежа. Занапред в основната рубрика "Новини" /News Feed/ ще се отдава предимство на снимки и публикации на семейството и приятелите за сметка на съдържанието, публикувано от търговски марки, медии, известни личности и други страници, освен ако то не бъде подсилено под формата на реклама.
Специалистът по дигитален маркетинг Мария Гулишева коментира, че алгоритъмът се променя през два-три месеца и това е в продължение на много години, но за първи път виждаме чак толкова радикална мярка от страна на Марк Зукербърг. В началото на януари той обяви, че ще се толерират постове, чието съдържание е генерирано от лични профили, за сметка на бизнес страниците, което в голяма степен засяга медиите и бизнеса. За пръв път виждаме глобално категоризиране на съдържанието. Преди години имаше различна трактовка в зависимост от вида пост. Тук вече говорим за цялостно приоритизиране на лични профили спрямо бизнес страници, което ще рефлектира сериозно.
- Как това ще се отрази на медиите, които основно са във Фейсбук?
- Потребителите масово си промениха начина на консумиране на новините на медиите.
- Аз дори не знам къде са повече потребителите ни – дали около радиоапаратите или във фейсбук страницата ни? Този анализ предстои да бъде направен, но кажете вие като специалист.
- За онлайн медиите мога да бъда на 100% сигурна, за радио и интернет нямам данни, но при онлайн медиите огромният процент е във Фейсбук. Потребителят не стига до новините чрез сайта на медията, а предпочита през личния си newsfeed да прочете новината.
- Да, но сега ние, медиите, ще бъдем ограничени чрез новия алгоритъм, така че какво бихме могли да направим,за да сме по-популярни сред нашите потребители?
- Реално това ще се случи, но ще засегне по-малките медии. За тях ще има наистина по-голям проблем. На почти 50 % ще се намали reach-a, т.е. до когото достига информацията, това ще доведе до негативна спирала и съдържанието ще достига до все по-малко хора – това алгоритъмът ще го създаде.
- Можем ли да го надхитрим?
- Ние много обичаме, когато има някакви правила да търсим как да се справим с тях и да намерим малката отворена вратичка. Винаги е съществувала тази вратичка и тя e свързана със съдържанието от гледна точка на качеството т.е. добавената стойност. Докато читателите са ангажирани с въпросната медия или бизнес страница, те ще продължат да я следват независимо от алгоритъма. Има инструментариум, който Фейсбук предоставя, така че бизнес страниците да могат да реагират, макар че ще бъде значително по-трудно.
- Значи да бъдем успешни чрез съдържанието във Фейсбук постовете си?
- Да, чрез самото съдържание, дори чрез начина на писане на заглавията. Това е една от мерките, които Фейсбук е взела за ограничаване на т.нар. фалшиви новини и ограничаването на фалшивото съдържание. Тук даже не се стига дотам дали е вярно или невярно съдържанието, а има една допълнителна промяна към този алгоритъм. Да не слагаме подвеждащи заглавия, това е нещо, с което Фейсбук се бори и ще продължи да се бори.
- А при видеопубликациите битката между Фейсбук и You Tube накъде върви?
- Битката става все по-агресивна. Видеосъдържанието ще бъде особено висок приоритет на Фейсбук. Вече се пускат пилотни функционалности за групово гледане на видео чрез фейсбук групи. Вниманието за видео потребители ще бъде жестока битка през следващите една-две години.
Колко дълго ще просъществува новият алгоритъм чуйте в интервюто на Емилия Николова с Мария Гулишева, специалист по дигитален маркетинг:
Пресиана Леонидова, която спечели специалната награда на Радио Варна за звукозапис на Националния детски фолклорен конкурс „Диньо Маринов“, е ученичка в 11 клас в Национално училище по изкуствата "Добро Христов" във Варна. Вече 11 години се занимава с гъдулка и с народно пеене. Нейни преподаватели са Иванка Друмева (по пеене) и Симеон Семеонов (по..
Първата българска пощенска марка е била издадена на 1 май 1879. И така днешния ден е и Ден на българската пощенска марка. Родните пощенски маркипо онова време били наричани "сантими". Номиналната им стойност била 5 сантима, тъй като тогава не е съществувала българска парична единица. На марките бил изобразен изправен лъв с корона като символ на..
Цветомир Върбанов-SemDD е видеооператор, продуцент и режисьор. Автор е на редица музикални видеоклипове и е продуцирал документалния късометражен филм "Disconnected" на режисьорката Мария Голубцова, с който участва на фестивала на българското документално и анимационно кино "Златен ритон" в Пловдив през 2024 г. Той е пътешественик с много и..
Вече трета година инициативата "Градообитатели" превръща трафопостове във Варна в произведения на изкуството. Кампанията започва всяка година на 1 април, и се радва на голям интерес. Първият изрисуван трафопост 2025-а се намира в района на Колхозния пазар - на улица "Акад. Методи Попов"12, и събира деветима артисти и доброволци, които обичат..
За неустойка в рамките на една тридесета (1/30) от абонаментния план могат да претендират клиентите на телекомуникационните компании, ако има прекъсване на услугите повече от 8 часа. Това каза създателят на инициативата "Ние потребителите" Габриела Руменова в предаването на Радио Варна "POST FACTUM", позовавайки се на Закона за защита на..
Интервю с Dani Filth (CRADLE OF FILTH) CRADLE OF FILTH отдавна надскочиха клишираното определение „блек метъл“. Да, групата започна като типичен представител на блек метъла от 90-те, но бързо се преориентира, обогати звука, внесе страшно голямо стилово разнообразие в музиката си и днес е повече метъл отколкото блек. Може би екстремен метъл е..
Великденските празници отново поставиха на дневен ред темата за безопасността по пътищата на България. Въпреки многобройните анонси на властта, за мерките които ще бъдат предприети във връзка с очаквания масов трафик, статистиката на МВР отчете: за петте почивни дни, над 200 пияни шофьори в цяла Българи. Съставени са 22 354 фиша /със 7354 повече..