Дупките по пътищата скоро може да са само спомен от миналото благодарение на учени, които разработват магистрали, способни са се ремонтират сами, предаде ДПА.
В нов изпитателен център край Кьолн учени проучват нови материали, с които пътищата ще станат по-устойчиви и безопасни.
Тестовият комплекс, чието изграждане струва около 13 милиона евро (15 милиона долара), разполага с участък с дължина един километър, на който мога да се тестват всякакви видове високотехнологични материали. Експертите тук работят върху най-различни видове поправки на пътища в лошо състояние, включително самовъзстановяващи се повърхности със стоманени фибри в пътното платно, които затоплят асфалта. Друг проект пък се занимава с "умни" мостове, оборудвани със сензори, които отчитат амортизацията в реално време. Ръководителят на проекта Щефан Хьолер каза, че е имало огромна нужда от новия център. Пътищата трябва да се адаптират по-бързо към повишеното използване и климатичните промени, които могат да разрушат платното. Инженерите трябва да намерят решение на тези проблеми сега, а не след 30 години, каза Хьолер. Досега изследването на пътищата и техните реакции бе изключително бавно. В някои случаи на иновациите им трябват 30 години, за да си пробият път през системата.
Учените край Коьлн целят да ускорят този процес. Една от най-интересните области на проучванията е използването на електрическата индукция, позната ни от печките за готвене, за затопляне на метални частици в битумни повърхности от пътя. Като се мине с индукционна машина, която е нещо като голям магнит, през повърхността на пътя, частициите в повърхността се загряват и бързо се слепват, а цепнатината изчезва. Тази форма на "самоизлекуване" изисква човешка намеса, но според учените такива повърхности ще траят по-дълго, отколкото асфалта. Подобни "саморемонтиращи" се пътища са изпробвани в Холандия и Китай. Някой може да каже, че пътищата не се поправят сами, тъй като е нужна и човешка намеса, за да бъдат отново във форма. Те обаче се поправят по-бързо и такива пътища не трябва да бъдат затваряни с дни за ремонт.
Друга обещаваща идея е да се използва лятната пътна горещина, предизвикана от слънцето, за производство на електроенергия. Това предвижда под асфалта да бъдат монтирани тръби с вода, която слънцето да загрява. През зимата пък предварително загрята вода може да се пуска по тръбите, за да се намали ледът по пътищата и да се използва по-малко сол.
Една част от народните представители са в парламента не с идеята да управляват и да свършат някаква работа, а да си оправят живота. Някои депутати са просто депутати и е изключително важно за тях да са там. Това коментира политологът и журналист в Радио Стара Загора Десислав Тенев в контекста на неуспешния девети опит за избор на председател на..
Мерки, целящи подобряване на чистота в града, набелязаха от сметопочистващата фирма. Идеите за оптимизиране на работата са изпратени на кмета на Варна Благомир Коцев. Това стана на среща в Община Варна, с участието на заместник-кметовете по финанси Христо Рафаилов и по обществен ред и сигурност Илия Коев. Писмото бе представено от Николай Симеонов,..
Извънредно заседание на Постоянната комисия по благоустройство и комунални дейности към Общинския съвет във Варна беше свикано заради сигнал за разрушаване на противоатомно скривалище - бункер на парцел на бившия радиозавод, продаден на частна фирма. След подаден сигнал общината е спряла разрушаването на бункера, който е в списъка със специални..
Деветият опит за избор на председател на 51-ото Народно събрание не даде резултат. Кандидатурата за председател на 51-ото Народно събрание на ген. Атанас Атанасов не събра необходимата подкрепа. За Атанасов гласуваха 56 депутати със „за“, против – 104, 77 се въздържаха. Поискано бе прегласуване на кандидатурата на Атанасов от ПП-ДБ, което не доведе..
Поредицата от сериозни изпитания, бел язали дейността на Българския ч ервен кръст, продължи и в последния четиригодишен мандат – хуманитарни предизвикателства, причинени от събития в международен и национален мащаб. Това е равносметката на Нели Иванова – председател на Общинския съвет на БЧК в Балчик, който отчете дейността на..
снимки: Нина Милошевич
Започна демонтажът на неработещите павилиони на ул. „Д-р Пискюлиев“ и ул. „Дрин“. Премахването на бараките е по утвърден график, във връзка с изпълнението на инвестиционен проект за основен ремонт на улицата в отсечката от ул. „Ангел Кънчев“ до бул. „Христо Ботев“. Преместваемите обекти, попадащи в терените предвидени за ремонт, са с неугледен външен..