Написах тази книга по много причини, като една от основните е тази, че у нас почти 30 години след началото на прословутия български преход, няма едно систематично, фундаментално, цялостно изследване по тази изключително важна проблематика - не само за партиите, не само за политическите лидери, но бих казал и за цялото общество. Има, разбира се, доста неща, които са преведени, има, разбира се, и няколко глави в съответните учебници, но като цяло - систематично изследване на този феномен, наречен политическа реклама, няма. Това първо и второ - ние виждаме, че той непрекъснато се променя, колкото и някои да не отчитат това, защото днес модерните форми на политическа реклама в значителна степен се идентифицират с интернет. И това беше второто важно обстоятелство, за да се даде една научна оценка, да се осветли от научна гледна точка този феномен, а не просто да си говорим.
За мен политическата реклама е преди всичко и най-вече основен елемент от цялата система, научната система на политическия маркетинг, изтъкна проф. Манолов, като допълни: Но и тук има неясноти, тъй като у нас много специалисти смятат политическия маркетинг за един предизборен ход, което далеч, далеч не е така. В този смисъл, разнобоят е огромен и от тук идват големите противоречия и оттам и трудността в крайна сметка да се напише една монография, която поне да положи началото на една дискусия, независимо дали авторът, който я е написал, има основание да твърди една или друга теза. Считам, че това е важно да се изясни.
В отговор на въпрос с какво политиката е толкова добра "хранителна среда" за манипулацията, когато става въпрос за комуникацията между партиите и гражданите, особено около изборите, Георги Манолов коментира:
Може би това е една от най-калоричните в кавички храни в политиката за самата реклама в нея, поради простата причина, че тя в много случаи, да не кажа 100%, самата политическа реклама е на границата. От една страна тя е призвана да отразява евентуални, бъдещи, предстоящи реалности в политиката чрез това, което изобразява и това, което пропагандира, а от друга страна тя е с другия крак в манипулативната сфера, дотолкова доколкото има ред форми и методи, средства и начини, които са чисто манипулативни и те в значителна степен й помагат тя да успее като такъв политически продукт. Тук има един "тънък лед", една много тънка граница, която всеки момент може да се счупи, всеки момент може човек да се удави в нея, ако започне да влиза колкото е възможно по-надълбоко в тези води. И в този смисъл хората много обичат да възприемат онова, което е много опростено - говоря за избирателите - много ясно, много кратко и много точно, обясни проф. Манолов и даде редица примери с до болка познати и изстрадани от българските избиратели политически слогани и призиви от близкото ни минало .
Премиерата на книгата ще бъде на 4 октомври от 12 часа в БТА.
Цялото интервю с проф. Георги Манолов и много интересни факти от историята и настоящето на политическата реклама, чуйте от звуковия файл.
Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и дизеловото автомобилно гориво през миналата година в различните географски региони на страната е видно, че..
Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на годината: „Хубавото нещо за всички нас като бъдещи космически туристи е, че виждаме..
Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва на Украйна, Полша и Словакия милиони долари ползи от транзита на газ, заяви украинският премиер..