Дейността на така наречните "паяци", които вдигат неправилно паркирали автомобили, ще бъде временно спряна в Бургас, Несебър, Слънчев бряг и Свети Влас. Проверка на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор е установила масови нарушения в документацията и изправността на репатриращите автомобили.
Божидар Димитров е шофьор на репатриращ автомобил в община Несебър от девет години. При проверката днес се оказа, че не е прегледал колата и не е попълнил сменния дневник.
Не съм го прегледал, тъй като го вадя от сервиз и го изкарах точно в 10 ч., когато тръгна да работи. Дневникът е в дирекцията, просто не съм го взел днес.
При непопълване на дневника няма информация дали съоръжението работи нормално. Най често операторите не са преминали инструктаж за запознаване със схемата за захващане на автомобилите. Това води до инциденти, пояснява Янко Славов, старши инспектор от агенцията в Бургас.
По сигнали на граждани се получава увреждане на автомобилите. Това се случва от неправилно захващане, има случаи на изпускане на автомобилите. Нарушенията са случаите, които констатирахме тук на място, но и на други места се случва да няма необходимата документация. Водачът на автомобила трябваше да представи сменния дневник, в който да е отразена ежедневната функционална проверка на съоръжението.
Според Георги Николов, главен експерт в община Несебър, автомобилите им са изправни и се стремят крановете да са в перфектно състояние.
Технически неизправно средство няма. Има малки проблеми, които в движение може да се оправят.
Николов твърди, че има само един сигнал за повреден автомобил при репатриране от 1998-а година насам. Според агенцията, всички товаро-разтоварващи приспособления не са регистрирани и не са минали технически преглед. Паяците в общините Несебър и Бургас се спират от движение докато нарушенията не се отстранят. Ще бъдат наложени и глоби.
Председателят на Държавната агенция по метрология и технически надзор Стефан Цанков уточни, че агенцията не може да спира движението на самите автомобили, а само дейността на техните товароподемни съоръжения. Пред "Хоризонт" Цанков обясни подробности за установените нарушения:
Ние нямаме права за спиране от движение, ние можем да спрем повдигателното съоръжение, което е монтирано и то да може да бъде използвано. Открихме маса нарушения, административни, неправилно возене и никаква документация, която дава проследимост. Самите товарозахващащи приспособления, които вдигат автомобилите, са някакви самоделки, които нямат необходимите изчисления и документи, които да гарантират тяхната безопасност, удостоверения липсват, че хората са квалифицирани. Това води до инциденти и за тези безкрайни оплаквания, които имаме навсякъде.
От утре проверките ще продължат по цялото Черноморие, където има масови оплаквания от туристите
Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и дизеловото автомобилно гориво през миналата година в различните географски региони на страната е видно, че..
Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на годината: „Хубавото нещо за всички нас като бъдещи космически туристи е, че виждаме..
Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва на Украйна, Полша и Словакия милиони долари ползи от транзита на газ, заяви украинският премиер..