Невинаги намалената стока е най-изгодна за клиентите. Това предупреди в навечерието на Великденските празници Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“. Тя препоръча потребителите да сравняват цените на продуктите в различни търговски обекти и да не пазаруват емоционално.
"Ако един търговец е намалил цената на дадена стока, тя пак може като крайна цена да бъде по-висока от тази, която предлага друг търговец", поясни тя.
С наближаването на Великденските празници започват да се появяват характерни за тези дни изделия – козунаци, предварително боядисани яйца, тематични шоколадови фигурки. Макар да се предлагат за първи път тази година, етикетите им вече са цветни, с отстъпки средно от 15-20%.
Съвсем резонно можем да се запитаме дали тези намаления са реални или фиктивни, предупреждават от онлайн платформата.
„Ключовата дума при пазаруването за празниците е „промоции“. Въпросът обаче е дали стоката изобщо някога е била продавана известен период от време на редовна цена или е пусната за първи път и търговецът е решил да постави една стара цена, която никога не е била прилагана в неговия обект, да посочи привлекателен процент намаление и новата цена, която може да се окаже, че не е чак толкова изгодна при съпоставка с налични предложения на други места“, коментира основателят на проекта Габриела Руменова.
Експертът отбеляза, че в световен мащаб промоциите са един от инструментите на специалистите по интегрирани маркетингови комуникации за въвеждане и утвърждаване на нова марка, продукт, услуга. „Идеята е хората за бъдат запознати, привлечени и подтикнати да закупят продукта с предимство пред останалите. За целта се включва и този метод – „промоции“, обясни тя, като подчерта, че в България терминът се прилага в по-широк смисъл. „В резултат на дългогодишни търговски практики, за потребителите у нас той означава намаление, а в потребителското законодателство отговаря на описанието на „способите за продажба“. Именно затова ние считаме, че и при тези акции за отстъпки трябва да се спазват всички законови изисквания, които важат при кампаниите за намаления. Когато на този принцип се предлагат стоки и те са хранителни и бързо развалящи се, преди това трябва да са продавани на редовна цена поне 7 дни“, посочи Руменова.
Дали са истински намаленията трябва да може да установи Комисията за защита на потребителите, като изиска документи - кога стоката е пусната за продажба, на какви цени и как са се движели тези цени във времето. Потребителите обаче също е полезно да правят своите проучвания, защото дори намалението да е реално, няма гаранция, че това е най-ниската цена на пазара в момента за тази стока, подчерта тя. И добави, че дори след намалението, крайната цена може да е по-висока от тази, която ни предлага друг търговец в друг обект за същото нещо.
„Подобни стоки са с известна „добавена стойност“ от емоционална гледна точка, защото са предназначени да донесат радост, особено на по-малките. Въпреки това, да не се поддаваме на този маркетингов трик и да разгледаме дали тези същите или алтернативни на тях изделия не се предлагат на други места при по-изгодни условия. Също така – при избора ни да не бъде единствен критерий обявеното съобщение за намаление“, препоръча още Руменова.
Отговорността за инцидента на лифта от събота в Сливенския балкан бе поета от управителя на общинската фирма „Пътнически превози" инж. Енчо Петров. Тогава седалка с двама души се удари в предната и това доведе до нараняванията им, като единият е на..
За пръв път днес бяха представени претендентките за короната на Царица роза 2025. За престижната титла тази година ще се борят тридесет и четири абитуриентки от Казанлък. Всички те бяха приветствани от кмета на Община Казанлък Галина..
Близо 80% от насажденията с праскови, сливи и череши в Сливенско са унищожени от минусовите температури през последните дни. Единствените мерки срещу студа са огнища със запалена слама, която с дима си допринася за температурна разлика. Днес..
По случай Деня на ромите в Стара Загора представиха пътуващата изложба „Ромската жена е…“ Експозицията е разположена на площад „Победа“ в квартал „Лозенец“. Тя събира 20 фотографии на успешни жени, които са излезли от ромските квартали в страната,..
Студенти от Медицинския колеж при Тракийски университет в Стара Загора стартират благотворителна кампания в подкрепа на 25-годишната Никол от Ямбол. Тя се нуждае от непосилна за семейството й сума за лечение след тежка травма. В подкрепа на..
В Община Николаево вече работи нов високотехнологичен мониторинг център за сигурност. „Сигурността на гражданите e сред водещите приоритети на Община Николаево. Днес официално въвеждаме в експлоатация новият високотехнологичен мониторинг..
Процедурата за подмяна на устройствата за платено паркиране в Стара Загора е започнала, информират от общинския пресцентър. Избрана е фирма, която да достави нови 26 паркомати. Те трябва да заменят вече неработещите устройства в „Зелената зона“ на..
Тестваха изпускателите на язовир „Копринка“. По време на изпускането бе направена техническа проверка на левия изпускател под язовирната стена, който бе ремонтиран от водолази през миналата година. По време на контролното изпускане бяха освободени..
Повече катастрофи отчитат през първите три месеца на годината в област Хасково, но намалява броя на загиналите и тежко пострадалите, отчитат от областната дирекция на полицията. За тази период пострадалите деца при пътни произшествия са..
На 8 април отбелязваме Международния ден на ромите. Датата е обявена за техен празник от Европейския съюз и ООН през 1992 г. по инициатива на Международната ромска организация „Романо Юнион“, а началото на световното ромско движение за утвърждаване и..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net