Кметът на Ямбол Валентин Ревански предприема преструктуриране на общинска администрация с цел намаляване на разходите на общинския бюджет, информираха от общинския пресцентър.
Ако новата структура бъде одобрена от Общински съвет Ямбол на предстоящата сесия на 28 май, общата численост на администрацията ще бъде съкратена с 30 щатни бройки - от 181 на 151 служители.
Очакваният ефект е близо 300 000 лв. по-малко разходи, спестени от заплати и осигуровки. Подобна мащабна реформа, свързана с оптимизирането на дирекции, отдели и сектори не е предприемана повече от 12 години в Община Ямбол.
Предложението за оптимизиране на числеността на администрацията е продиктувано от няколко обективни обстоятелства.
На първо място, реалният брой заети служители в общинска администрация е приблизително равен на този, които се предлага. На следващо място, във връзка с въведеното извънредно положение в РБ и предвидените в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с Решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците (загл. доп. - ДВ, бр. 44 от 2020 г., в сила от 14.05.2020 г.), в сила от 13.03.2020 г., при задължителното ползване на отпуски от общинските служители, е установено, че функциите на администрацията могат да бъдат изпълнявани в срок и в съответствие с нормативните изисквания и с по-малък брой служители.
Не на последно място съгласно чл.2, ал.6 от Закона за администрацията, администрацията следва да планира и изпълнява дейността си по начин, който води до постигане на висок обществен резултат при възможно най-икономично използване на ресурсите.
Предвид спецификата на задълженията, на пряко подчинение на кмета на Община Ямбол ще бъдат:
- секретарят на Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни и двама инспектори;
- експерт по Отбранително-мобилизационна подготовка;
- вътрешен одит;
- финансов контрольор.
В Обща администрация се създава нова дирекция „Култура, връзки с обществеността и туризъм". Дирекция „Правни дейности" и дирекция „Административно обслужване и логистика" се преобразуват в самостоятелни отдели - отдел „Правни дейности" и отдел „Административно обслужване и логистика". Сектор „Бюджет", сектор „Човешки ресурси" и отдел „Бюджетно счетоводство" се обединяват в отдел „Бюджет, човешки ресурси и бюджетно счетоводство". В Общата администрация продължава да функционира сектор „Подпомагане и осигуряване работата на Общински съвет".
В Специализирана администрация се запазват дирекция „Устройство на територията и строителството", дирекция „Общинска собственост и икономически дейности" и дирекция „Сигурност, превенция и опазване на обществения ред". Дирекция „Местни приходи" се преименува на „Местни приходи и център за административни услуги (ЦАУ)". Дирекция „Стратегии и програми", дирекция „Хуманитарни дейности" и дирекция „Регистрация и гражданско състояние" се трансформират в самостоятелни отдели – отдел „Европейско финансиране и програми", отдел „Хуманитарни дейности" и отдел „Регистрация и гражданско състояние".
Според кмета на Община Ямбол Валентин Ревански внесеното предложение ще доведе до по-голяма оперативност и координация при изпълнение на възложените към служителите задачи.
Маршрутът на движение на автобусни линии в Стара Загора се променя на 21 март, петък. Причината са строително-ремонтни дейности по северното пътно платно на бул. „Цар Симеон Велики", в участъка от ул. „Крайречен булевард" до ул. „Ангел Кънчев"...
Депутатите приеха на второ четене бюджетите на БНТ, БНР и БТА за 2025 година. Парламентът гласува на второ четене текстове от законопроекта за държавния бюджет. Разпоредбите за бюджетите на трите обществени медии бяха одобрени анблок заедно с..
Един милион лева за Център за високотехнологично лечение на инсулти в УМБАЛ „Проф. д-р Стоян Киркович" - Стара Загора, ще бъдат осигурени до края на годината. Това съобщи министърът на финансите Теменужка Петкова по време на дебата по..
Изложбата „За Сините камъни с любов“ ще бъде открита във фоайето на Радио Стара Загора днес от 11 часа . Изложбата е пътуваща и е посветена на богатото биоразнообразие на Природния парк. Целта е да привлече вниманието към значението на парка като..
Продължава надпреварата за наградата „Учител на новото време“, която ще отличи най-иновативните преподаватели в Стара Загора. Това съобщиха от Асоциация ИТ Стара Загора, която в партньорство с фондация „За пример“, е организатор на инициативата...
Зам.-кметът на Община Стара Загора Надежда Чакърова удостои с награди петте отбора, победители в междуучилищната викторина „1000 причини да се гордеем, че сме българи“. Отличаването на младежите бе част от второто издание на образователната..
По повод Първа пролет официално беше открит Студентски екологичен клуб „BARBATUS“ към Тракийски университет. Клубът ще се фокусира върху важни екологични инициативи и ще се занимава с опазване на местообитанията на дивата флора и фауна,..
Символичен старт на обновлението на бившия Дом за деца, лишени от родителски грижи в Хасково беше даден днес. Сградата до 2028 г трябва да се превърне в иновативен медико-технологичен център, който ще се превърне в ключов хъб за телемедицина в региона...
Навръх Първа пролет в предаването "60 минути повече политика" фокусът беше поставен върху вътрешнополитическата тема, свързана с бюджета на страната и бъдещето на правителството, както и геополитическите перспективи за спиране на войната в Украйна...
Проблеми с водоснабдяването на поливните системи затруднява поливането в Стара Загора. Те не са сериозни и ще бъдат отстранени до средата на април, когато всички поливни системи в града ще бъдат пуснати в експлоатация. Това съобщи в ефира на Радио..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net