Близо 30 процента от жалбите до националния омбудсман са срещу дружествата-доставчици на обществени услуги, съобщи омбудсманът Мая Манолова. Тя уточни, че помирителното производство между потребители и търговци е неефективно поради доброволния му характер.
Най-големият брой от жалбите е свързан с топло и електроснабдяването, мобилните и ВиК операторите. През 2014-а година 36 % от помирителните производства са прекратени поради неявяване на търговеца, а само при 14 на сто е постигнато споразумение, посочи Мая Манолова.
Според нея, новият регламент на помирителното производство, чрез секторни помирителни комисии на Комисията за защита на потребителите, е по-добър, тъй като страните са улеснени чрез онлайн подаването на документи и чрез отпадане на задължението страните да присъстват на заседанието, както и чрез намаляване на сроковете за разрешаване на спорове.
Тя призова за отказ от лошите практики, промени в общите условия и правила на търговците, които са нечестни спрямо потребителите и за иницииране на законодателни промени.
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net