Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Два дни след влаковата катастрофа при гара Калояновец продължават въпросите за случилото се. Министърът на транспорта Данаил Папазов заяви в предаването "Преди всички", че причините за случилото се са комплексни.
Техниката е много остаряла. Вторият случай с товарния влак, той е на частна компания. И ако за него може да се говори за по-стара техника, но с първия случай на трасето за Варна се движат най-добрите влакови композиции. Очакваме официалната версия на следствените органи. Мога да кажа за общоизвестните на всички ви версии. Аз съм почти сигурен, че превишената скорост е една от основните причини, защото няма как така да бъдат разпръснати вагоните при скорост от 40 км/ч. Знае се, че в този локомотив има такава система (автоматична локомотивна сигнализация - бел.ред.), в различни участъци по различни причини тя се изключва. Субективният фактор е основен в БДЖ и не може да бъде игнориран. Другото важно е, че според проверката, която извърших, този локомотивен машинист, който за съжаление загина, е бил един от най-квалифицираните в БДЖ. Същото се отнася и за помощник-машиниста, каза министър Папазов и отново посочи, че се очаква официалната версия на разследващите органи.
Според Любомир Милков, представител на жп синдиката при КНСБ в Пловдив, се коментират и се обсъждат всякакви причини.
Това, което мога да кажа за колегите, е, че са професионалисти. Понеже са двама машинистите, те имат задължение да си повторят един на друг сигнала, който виждат, за да са убедени какво следва да се направи. Има монтирани сигнализации, веднъж може да бъде повредата от локомотива, може да бъде и от пътното оборудване. Знаете, че има много посегателства върху железопътната инфраструктура, има и такива, които се повреждат. Не знам колко е била температурата, когато станат големи жеги, винаги се ограничава скоростта. Веднага се уведомява персоналът. Колегите, които поддържат пътя, имат задължение на всеки час да мерят температурата на релсите, когато станат големи жегите, разказа Милков.
Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността в "Железопътна инфраструктура", каза, че има отговор на всички въпроси около катастрофата на влака за Варна.
Моето лично мнение е, че в отклонението се влиза с висока скорост, а не с регламентираната скорост от 40 км/ч. Може би разследването ще каже защо. Колегите също. Автоматичната локомотивна сигнализация предствлява набор от оборудване. Тя е точков тип. Има жълти индуктори, те взимат показаният на съответния сигнал, преобразуват го в една телеграма, код. Този код се приема от оборудването и се подава информация на машиниста с каква скорост трябва да се движи. Това оборудване влияе и на спирачките. По нормативна база при локомотиви, които са вързани с такава база, тя трябва да бъде включена, да бъде проверена преди това. Не е възможно системата да е подала грешна информация. Отсечката, където стана катастрофата, е рехабилитирана, проверена е, беше проверено и оборудването. Версии хиляди, не бих искал да ги коментирам, допълни Минчев.
Интервютата на Веселина Миланова с Данаил Папазов, Любомир Милков и Бисер Минчев можете да чуете от звуковите файлове.
Линк за онлайн излъчване с високо качество http://www.radio-sz.net/online/radiosz8000.m3u Линк за онлайн излъчване с ниско качество
http://www.radio-sz.net/online/radiosz-low8000.m3u
ТЕЛЕФОН ЗА СИГНАЛИ
ТЕЛЕФОН ЗА СИГНАЛИ
042 616454
КОНТАКТИ
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440 Email:efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227 Email:rsz@radio-sz.net